„Baobar“ vadovė Evelina Lazauskė teigė, kad apmokestinus įvažiavimą, kainas, panašu, teks kelti.

Įvažiuojant teks susimokėti visiems – tiek čia dirbantiems, tiek pristatantiems prekes.

„Sunku prognozuoti, bet kainos galimai kils. Jau ir dabar jos aukštos“, – sakė gatvėje sutiktas kurjeris Mantvydas.

Tačiau yra ir įžvelgiančių šio sprendimo naudą.

„Mašinų srautai labai dideli. Sėdint viduje mes jaučiame vibraciją, pastatas dreba. Tuo labiau, kad tai yra reprezentacinė miesto dalis“, – LNK žinioms sakė „Medžiotojų užeigos“ vadovė Sigita Mačiulaitienė.

Teigia, kad geriau galėjo pastatyti ženklus

Tačiau kai kurie praeiviai svarsto, kad geriau būtų buvę pastatyti draudžiančius įvažiuoti ženklus, o ne įvesti mokestį.

„Galima ženklus sustatyti, kad aplenktų senamiestį ir viskas. Pavyzdžiui, Klaipėdoje tam tikromis valandomis mes nevažiuojame. Yra ženklai ir apvažiuojame aplinkui“, – kalbėjo viena moteris.

Kita kalbinta pašnekovė taip pat teigė mokestį vertinanti blogai ir nurodė, kad neaišku, kaip jis funkcionuos.

Eismas Kauno senamiestyje

„Ar kažkas skaičiuos, kada tu išvažiuoji?“, – klausimą kėlė ji.

Vis dėlto buvo ir tokių, kurie įžvelgė teigiamą sprendimo pusę.

„Aš retai čia atvažiuoju, bet jeigu jau nutarė, aš sutinku“, – teigė pašnekovė.

Kitas praeivis nurodė, jog du eurai yra „juokinga kaina“.

Valdininkai sako, kad nors mokėti turės visi, kaip tik bus skatinama likti senamiestyje, o ne iš jo išvažiuoti.

Kaunas

„Jeigu automobilis įvažiuoja, žmogus zonoje leidžia laiką, eina į kavines, pasivaikščioti, bus panaši tvarka kaip ir dabar galioja. Susimokėjus už buvimą sumažintos taršos zonoje, jis gali būti valandą. Būnant ilgiau turės susimokėti už parkavimą“, – aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Žinia senamiesčio gyventojams

Keičiasi ir automobilių statymo senamiestyje tvarka – vienos zonos naikinamos, o kitos atsiranda.

„Šiuo metu yra raudonoji senamiesčio zona ir oranžinė Rotušės. Yra siūlymas padaryti vieną zoną ir padaryti mažesnę kainą nei dabar yra Rotušėje. Kainuos du eurus už valandą“, – komentavo „Parkavimo Kaune“ direktoriaus pavaduotojas Darius Razmislevičius.

Darius Razmislevičius.

Įvedus tranzito mokestį savivaldybė apribojo ir kiek automobilių gali turėti senamiesčio gyventojai. Jei šeima turi vieną mašiną, gaus pigesnį metinį leidimą, o turint antrą ir trečią mašiną reikės susimokėti visą kainą – 1200 eurų už senamiesčio leidimą kiekvienai mašinai arba statyti kitur, bet ne prie namų.

Be kita ko, netrukus Rotušės aikštėje prasidės rekonstrukcija, o ją įgyvendinus beveik visas senamiestis taps pėsčiųjų zona. Patekimas į Rotušės aikštę bus galimas tik pro vieną gatvę.

„Per pietinę Rotušės aikštės dalį įvažiavimas bus panaikintas ir teritorija bus skirta tik pėstiesiems“, – sakė M. Matusevičius.

Savivaldybė atliko tyrimą, kad per dieną į Kauno senamiestį įvažiuoja pusantro tūkstančio automobilių , o apie 50 proc. jame būna trumpiau nei valandą.