„Iš politinės pusės mes fiksuojame ne vieną industriją ES (Europos Sąjungoje – ELTA) ir Lietuvoje, kuriose dėl Kinijos taikomų dempinguojančių priemonių industrijos Europoje praktiškai išnyksta. Tai yra industrijos, kurios yra susijusios su atsinaujinančia energetika, nes EK priemonės nebuvo pritaikytos, apsaugos priemonės nebuvo pritaikytos“, – ketvirtadienį spaudos konferencijos metu žurnalistams teigė G. Landsbergis.

„Ar mes pasiruošę matyti ir Europos automobilių industrijai atsidurti toje vietoje? Kaip stebėtojas, iš valstybės neturinčios plačios automobilių industrijos, aš to nelinkėčiau Europai“, – pridūrė jis.

Ar mes pasiruošę matyti ir Europos automobilių industrijai atsidurti toje vietoje? Kaip stebėtojas, iš valstybės neturinčios plačios automobilių industrijos, aš to nelinkėčiau Europai.

Jis taip pat pabrėžė, kad EK norimas taikyti tarifas yra paremtas bendrovių bendradarbiavimu su institucijomis vykdant tyrimą dėl Kinijos taikomų subsidijų automobilių pramonei.

„EK aiškiai paaiškino, kokie ir kodėl tarifai pritaikomi. Yra įtariamas pažeidimas prekybos Europoje ir aukštesni tarifai yra taikomi bendrovėms, kurios atsisako bendrauti su EK. Toms, kurios sutinka bendradarbiauti yra taikomi beveik tris kartus mažesni tarifai. Tai yra taisyklėmis grįstas sprendimas“, – komentavo jis.

EK siūlo, kad nauji tarifai kiniškiems elektromobiliams siektų nuo 8 proc. iki 35 proc., priklausomai nuo markės ir to, kiek juos gaminančios bendrovės bendradarbiavo vykdant tyrimą dėl Kinijos dempingo. Šiuo metu tarifai kiniškiems elektra varomiems automobiliams taikomas 10 proc. tarifas.

Specifiniams gamintojams EK siūlo įvesti tokius tarifus: 17,4 proc. įmonei BYD, 20 proc. „Geely“ ir 38,1 proc. SAIC.

Mokesčiai turėjo laikinai įsigalioti nuo šių metų liepos 4 d., o dėl jų galutinai turėjo būti nuspręsta lapkritį. Šiuo metu planuojama, kad tarifai įsigaliotų spalio pabaigoje.

Visgi, tokiems tarifams nepritaria Ispanijos premjeras Pedras Sanchez ir Vokietijos kancleris Olafas Scholzas. Jie siūlo tarifų taikymą nukelti.

Tokių tarifų poreikis yra paremtas, anot EK, 2023-2024 m. atliktu tyrimu, kuris parodė, kad Kinijos valdžia subsidijuoja šalyje gaminamus ir eksportuojamus elektromobilius. Dėl to Briuselis kaltina Kiniją siekiant nesąžiningai aplenkti Europos automobilių gamintojus, kurių gaminami automobiliai nuo 2035 m. privalės būti netaršūs.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)