„Transporto ministerija nėra numačiusi imtis veiksmų prieš „Lietuvos geležinkelius“ ar Lietuvos Respubliką dėl galimų nuostolių“, – BNS teigė ministerijos viešųjų ryšių specialistas Aivis Vincevas.

Latvijos geležinkeliams rugsėjo pradžioje pareikalavus sumokėti 57 mln. eurų, o jų antrinei bendrovei „LDz Cargo“ – dar 25,4 mln. eurų kompensacijas, Latvijos ministerija teigia, kad šios dvi bendrovės pasinaudojo savo teise.

„Transporto ministerija buvo informuota apie reikalavimus, kuriuos „Lietuvos geležinkeliams“ pateikė „Latvijas dzelzceļš“ ir „LDz Cargo“. Šie reikalavimai pateikti remiantis Europos Komisijos (EK) sprendimu, jog buvo apribota konkurencija. Dėl to bendrovės šiame sektoriuje gali patirti praradimų, ir, remiantis paskutinėmis naujienomis, Latvijos geležinkelių bendrovės pasinaudojo savo teise reikalauti nuostolių atlyginimo“, – teigė A. Vincevs.

Paklaustas, ar kitos Latvijos kompanijos, pavyzdžiui, jūrų uostai, planuoja imtis panašių veiksmų, jis teigė, kad ministerija nedisponuoja tokiomis žiniomis.

„Ministerija neturi informacijos, ar kurios nors kitos bendrovės galėtų pareikšti kompensacijos reikalavimus. Ministerija nerenka tokios informacijos ir neketina to daryti“, – sakė A. Vincevas.

BNS per pastarąją savaitę nepavyko susisiekti su Rygos, Liepojos ar Ventspilio uostais.

Lietuvos susisiekimo ministras Rokas Masiulis yra sakęs, kad jam buvo netikėtas Latvijos geležinkelių ir jų antrinės įmonės reikalavimas „Lietuvos geležinkeliams“ sumokėti daugiau kaip 82 mln. eurų už prieš dešimtmetį išardytą Rengės ruožą.

R. Masiulis šiuos latvių bendrovių veiksmus pavadino „agresyvų stilių“ parodančiu „dūriu į nugarą“. Jis taip pat sakė ne kartą patvirtinęs Latvijos transporto ministrui, kad išardytas ruožas bus atstatytas.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška prieš savaitę sakė, kad bendrovė yra suderinusi eismo Rengės ruožu atkūrimo planą ir jo laikosi, o jį planuojama atstatyti iki kitų metų pabaigos.

Europos Komisija valstybės valdomai bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ pernai spalį skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad ši apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

Komisija teigė nustačiusi, kad dėl šių veiksmų Lenkijos koncernui „Orlen“ tenka krovinius į Latviją vežti gerokai ilgesniu maršrutu. Anot Komisijos, „Lietuvos geležinkeliai“ neįrodė, kad išardyti bėgių kelią reikėjo dėl objektyvių priežasčių.

Bendrovė baudą sumokėjo sausio pradžioje, o pernai gruodį Europos Sąjungos (ES) Bendrajam Teismui Liuksemburge pateikė skundą prieš EK.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)