Šampano taurėmis susidaužę ir šampano išgėrę gyventojai bandys grįžti į namus su taksi. Ar pavyks ir ar tai kainuos daugiau nei įprastai?
Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andžej Dinikis priminė, kad keleivių vežimo taksi tarifus nustato pats vežėjas, tačiau apie juos turi informuoti savivaldybę arba jos įgaliotą įstaigą.
„Nustatyti tarifai pradedami taikyti po 5 darbo dienų, kai savivaldybės institucija arba jos įgaliota įstaiga yra apie juos informuojama“, - kalbėjo pašnekovas.
Pasak jo, vežėjai gali nustatyti tokius tarifus: vienkartinį mokestį už įsėdimą, nuvažiuoto 1 km kainą, už prastovą belaukiant keleivio ar jį aptarnaujant, už taksi iškvietimą. Nustatyti tam tikrus tarifus konkrečiam maršrutui vežėjui draudžiama.
„Tarifai gali būti diferencijuojami nakties valandomis, poilsio ir švenčių dienomis, nurodant taksi vairuotojo kortelėje, nuo kurios iki kurios valandos, ir užmiesčio kelionėms“, - pridėjo savivaldybės atstovas.
Kaip informavo pašnekovas, dėl pasikeitusių tarifų informavo tik dvi taksi įmonės ir keliasdešimt pagal individualios veiklos pažymėjimus dirbančių asmenų.
UAB „Amber Vilnius“ pranešė, kad Naujųjų metų šventės išvakarėse didesnius tarifus taikys nuo 17 val. iki sausio 1 d. 12 val. Įsėdimo mokestis - 1,8 euro, kilometro kaina - 1,6 euro, vienos minutės prastova - 0,3 euro.
UAB „Smart Taxi” Vilniaus miesto savivaldybę informavo didesnius tarifus taikysianti nuo ketvirtadienio, gruodžio 31 d., 19 val. iki pirmos naujų metų dienos 6 val. Įsėdimo mokestis - 2 eurai, kilometro kaina - 1,5 euro, prastova - 0,4 euro.
„eTaksi“ programėlės įkūrėjas ir įmonės vadovas Andrius Norkaitis teigia, kad naujametinę naktį žada dirbti 50 proc. daugiau vairuotojų nei įprastai. Iš viso bendrovės programėle naudojasi apie 1 tūkst. vairuotojų visoje Lietuvoje.
Kaip rašoma įmonės pranešime spaudai, „eTaksi“ tinklui priklausančių vairuotojų įkainiai už kilometrą naujametinę naktį didės nuo 1,5 iki 2 kartų, tačiau nesikeis įsėdimo ir prastovos mokestis. Koks konkretaus vairuotojo taikomas konkretus tarifas, klientai matys prieš užsisakant taksi paslaugas minėtoje programėlėje.
Naujametiniai tarifai galios nuo 18 val. ketvirtadienį iki 8 val. ryto sausio 1 d.
Tuo metu sostinėje veikiančios „Jazzexpress“ pardavimų vadovas Mindaugas Grinius teigia, kad bendrovė didesnių tarifų naujametinę naktį netaikys. Taip pat žadama turėti ir įprastą, kaip savaitgalio naktį, automobilių skaičių mieste.
„Tarifų nediferencijuojame nei nakties, nei švenčių metu, - kalbėjo jis. - Nematome tikslo vienai dienai pakelti tarifo. Turime savo klientų ratą, kuris važinėja tomis kainomis, kuriomis įprastai ir važinėja“. Ši taksi įmonė taiko 1,16 euro įsėdimo mokestį ir 0,72 euro už nuvažiuotą kilometrą.
Prašo pagalvoti apie kitus
Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas ir taksi įmonės „Romerta“ vadovas Romualdas Bieliauskas prasitarė, kad klientai turėtų būti pasiruošę naujametinę naktį už taksi paslaugas sumokėti daugiau, tačiau, kiek didės konkrečiai jo valdomos įmonės tarifai, pašnekovas negalėjo pasakyti.
„Pasistengsime, kad tą naktį dirbtų kuo daugiau vairuotojų. Mes jiems aiškiname, prašome, kad dirbtų, tai ir įkainiai dėl didesnės paklausos padidėja, o ir žmonės uždirbti daugiau nori, - teigė jis. - Mes žiūrėsime pagal situaciją ir vežiosime pagal įkainius, kurie yra nustatyti. Jei padidės paklausa, padidinsime įkainius“. Įmonė dirba ir su individualiai veiklą vykdančiais vairuotojais.
R. Bieliausko teigimu, aktyviausias metas naujametinę šventę būna iki 23.30 iki Naujųjų metų ir nuo 00.30 po vidurnakčio. Ramybė taksi vairuotojams vėl ateina apie 5-6 val. ryto.
Pasiteiravus, ką galėtų patarti gyventojams, kad šie atšventę Naujuosius metus neliktų be taksi automobilio, asociacijos vadovas patarė būti pilietiškais ir galvoti ne tik apie save.
„Norėčiau paprašyti keleivių, kad jei pasakė, kad kažkuriuo metu jau bus automobilis, tai jie tuomet ir išeitų, kad vairuotojui nereikėtų laukti pusvalandį, kol klientas atsibučiuos su giminėmis ar draugais“, - kalbėjo jis.
Taip pat prašoma nekviesti į tą pačią vietą vienu metu taksi iš skirtingų įmonių: „Nes bus taip, kad pas vieną atvažiuos du-trys automobiliai, o kiti gyventojai taksi nesulauks“.
„Ir truputėlio tolerancijos, nes ne taip lengva dirbti naktį ir vežioti keleivius. Dažnai klientai būna nepatenkinti, o dar ir įkainis didesnis juos piktina“, - kalbėjo jis.
Vilniuje ir Kaune veikiančios „Smart taxi“ bendrovės vadovas Vytautas Reisas teigė, kad šventinę naktį Vilniuje žada dirbti 60 vairuotojų, Kaune – 10 (veiklą Kaune bendrovė pradėjo prieš pusantros savaitės).
„Naujųjų metų naktį taksi įmonių apkrovos yra milžiniškos. Ši šventė – didelis iššūkis tiek vairuotojams, tiek keleiviams, - komentavo įmonės vadovas. – Per šventes dirbančius darbuotojus motyvuosime, skirdami jiems priedus prie atlyginimo ir laisvas dienas pabūti su šeima“.
V. Reisas pastebėjo, kad dažnai klientai skundžiasi, kad taksi įmonei per šventes neįmanoma prisiskambinti, todėl įtemptu laikotarpiu geriausia naudotis išankstinės rezervacijos paslauga.
„Vadovaudamasis ankstesnių metų praktika prašau supratingumo ir kantrybės, nes net rezervacija šią naktį ne visada gali garantuoti laiku atvykusį automobilį dėl susidarančių miete automobilių spūsčių. Didžiausias iškvietimų pikas būna po vidurnakčio – nuo 12 val. iki paryčių“, - teigė V. Reisas.
Įmonės vadovas taip pat pridėjo, kad taksi paslaugų teikėjų kainos naujametinę naktį būna apie 50 proc. didesnės ir skiriasi nuo įprastų tarifų dėl padidėjusios taksi apkrovos.
Kainą nustatys pati paklausa ir pasiūla
Pavėžėjimo paslauga leidžiančios pasinaudoti programėlės „Uber“ operacijų ir logistikos vadovas Lietuvoje Vytautas Černiauskas teigė, kad Naujųjų metų naktį tarifai išliks tokie patys kaip ir įprastai (įsėdimo mokestis – 0,8 euro, kelionės už minutę kaina – 0,1 euro, už kilometrą – 0,4 euro; mažiausia kelionės kaina 1,5 euro; užsakymo atšaukimas vėliau nei po 5 min. po iškvietimo – 1,5 euro).
„Kainos korekcijos galimos tik atsiradus ypač dideliam neatitikimui tarp paklausos ir tuo metu esančių laisvų automobilių skaičiaus. Tokiu atveju automatiškai pradeda veikti praėjusią savaitę Vilniuje pristatyta dinaminė kainodara“, - rašoma „Uber“ atstovo atsakyme.
„Uber“ dinaminė kainodara padidina paslaugos kainą, kai paslauga pasinaudoti norinčiųjų yra daug, o automobilių mažai: didesnis tarifas paskatina didėti automobilių skaičių, nes vairuotojai gali uždirbti daugiau, o klientus galbūt palaukti, kol paklausa sumažės ir kaina nukris.
„Uber“ dinaminė kainodara naudoja įvairius įkainių daugiklius, kuriuos sistema automatiškai atnaujina kas 5 minutes, kad ji atitiktų esamą paklausos ir pasiūlos situaciją mieste. Jei laukimo laikas didėja – daugikliai kyla, jei laukimo laikas trumpėja – daugikliai mažėja. Dėl šios priežasties iš anksto pasakyti, koks konkretus kainos daugiklis bus kuriuo metu labai sunku, tik galime patvirtinti, kad sistemoje yra nustatyta maksimali daugiklio riba“, - komentavo bendrovės atstovas Lietuvoje.