Aljanso skaičiavimais, Ispanijos kompensacijos Lietuvos įmonėms sudarys apie 4 mln. eurų.
TTLA šių metų pradžioje Komisijai pateikė skundą, grindžiamą įtarimu, kad Ispanija teikia neteisėtą valstybės pagalbą – kompensacijas už degalus – tik savo šalyje registruotoms transporto įmonėms.
Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, išlaidos kurui sudaro apie 30 proc. tarptautinio transporto operacijoms tenkančių sąnaudų.
„Tokia reikšminga parama Ispanijos įmonėms iškraipytų konkurenciją, kadangi šios šalies viduje krovinių vežimą vykdo ir kitose ES valstybėse registruotos įmonės bei vilkikai, o ispanų vežėjai konkuruoja su kitų šalių įmonėmis ES tarptautinių krovinių rinkoje. Gaudamos kompensacijas už kurą, Ispanijos įmonės galėtų teikti paslaugas kur kas palankesnėmis sąlygomis, o tai prieštarautų ES bendrosios rinkos veikimo principams“, – pažymėjo P. Drižas.
TTLA Komisijai pateikė poziciją, kad siekiant vienodų konkurencinių sąlygų, kompensacijos už įsigytą kurą Ispanijoje turi būti taikomos vienodai visiems rinkos dalyviams – ne tik Ispanijoje, bet ir kitose ES valstybėse įsisteigusioms įmonėms – arba jų turi būti atsisakyta.
Pernai gruodį Ispanijos vyriausybė priėmė dekretą, kuriuo nusprendė skirti kompensacijas už degalus įmonėms, kurios vykdo komercinius vežimus su Ispanijoje registruotomis transporto priemonėmis.
Remiantis šalies laikinąja valstybine pagalba verslui, buvo nuspręsta 2023 m. pirmąjį ketvirtį Ispanijoje registruotų transporto priemonių savininkams kompensuoti 20 centų, o antrąjį ketvirtį – 10 centų už litrą dyzelinio kuro.
Komisija, išnagrinėjusi TTLA pateiktą skundą, oficialiai paprašė jį atsiimti, kadangi po EK pradėto proceso, Ispanijos vyriausybė priėmė minėto teisės akto pakeitimą, pagal kurį valstybės pagalba kuro įsigijimui Ispanijoje pradėta taikyti ne tik šios šalies, bet ir kitų ES valstybių transporto įmonėms.