Prie „Regitros“ Vilniuje rusų ir ukrainiečių kalbą šiomis dienomis išgirsi veikiausiai dažniau nei lietuvių. Gausų nusipirktus automobilius registruojančių ukrainiečių.
„Žinote, kiek pas mus automobilių Ukrainoje sudegė. Tiesiog nustojo egzistuoti. Todėl žmonės, kurie turi galimybę, priversti rinktis automobilius užsienyje“, – sakė ukrainietis Aleksandras.
„Praėjusią savaitę mes pastebėjome, kad išvežimai – tranzitiniai numerių ženklai – smarkiai išaugo. Karo pradžioje krito 30 proc., o dabar atitinkamai padaugėjo, 50 proc. Lyginant su praėjusiais metais, balandį buvo išimta 5 tūkst. ženklų, tai dabar turime 6 tūkst.“ – sakė „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Automobilių pardavėjai sako, kad ukrainiečiai puolė pirkti mašinas, kai Ukrainoje buvo panaikintas automobilių muito mokestis.
„Muitai laikinai buvo nuimti balandžio 3 dieną. Pastebėjome, kad po kokių 4 dienų, balandžio 6 ar 7 dieną, labai stipriai pradėjo augti srautas iš Ukrainos portale. Šiuo metu yra bene dvigubai didesnis negu buvo karui prasidėjus. Ko gero, jis yra didesnis nei bet kuriuo metu“, – sakė „Autoplius.lt“ portalo vadovas Artūras Mizeras.
Anot portalo vadovo, kas šeštas skambinantis dėl automobilio – ukrainietis. Ukrainiečius domina vokiški automobiliai „Volkswagen“, „Audi“, BMW. Jie dažniausiai perka pigesnes mašinas.
„2 tūkst. eurų su trupučiu – vyras mokėjo, tiksliai nežinau“, – sakė viena mergina.
„7,9 tūkst. eurų“, – sakė vyras. „3 tūkst. su trupučiu“, – įvardijo kitas.
„2005 metų, 2 tūkst. eurų, bet kaina buvo didesnė, nuleido 300 eurų“, – papasakojo dar vienas.
„Jei tipiškas Lietuvoje parduodamas automobilis kainuoja 7–8 tūkst. eurų, tai ukrainiečius dominantis segmentas yra pigesnis, vidurkis būtų apie 3 tūkst. eurų. Tai ir nuo 1 tūkst., seni automobiliai“, – sakė A. Mizeras.
Jei automobilis keliauja į užsienį, nereikia mokėti taršos mokesčio, būtent dėl jo senesnių automobilių prekyba Lietuvoje buvo sulėtėjusi. Dabar pajutę paklausą, lietuviai kainas pakėlė.
„2008–2010 metų automobilius pabrangino nuo 500 iki 1 tūkst. eurų“, – sakė vienas pašnekovas.
„Didelis pasirinkimas, bet visi seni automobiliai labai pabrango. Jie stovi blogos būklės ir kaina labai didelė“, – sakė kitas.
Vis dėlto, anot ukrainiečių Lietuvoje pirkti automobilius apsimoka.
„Užmušti pas mus automobiliai, o čia ir kaina prieinama. Pirkome už 2,5 tūkst. eurų. Ten šis automobilis kainuos 6 tūkst. eurų“ – sakė Julia.
Negana to, Ukrainoje nereikia mokėti muito.
„Jei tokią „Audi būčiau sau pirkęs iki panaikinant muitą, už ją papildomai būčiau sumokėjęs daugiau nei pusę automobilio kainos“, – sakė Aleksandras.
Kai kurie pasakoja automobilį internete nusižiūrėję dar Ukrainoje. Vienas vyras sakė į Lietuvą užsukęs su sūnėnu, Lenkijoje surinkinėjančiu labdarą.
„Medikamentus, humanitarinę pagalbą surinksime iš lenkų ir važiuosime toliau. Kartu užvažiavome nusipirkti automobilio“, – sakė ukrainietis Mikola.
Dauguma ukrainiečių atsiskaito grynaisiais. Kai kurie susidūrė su lietuviais, kurie vengia mokesčių.
„Man turguje siūlė iš 4 tūkst. į deklaraciją rašyti 1,8 tūkst. eurų ar 1,6 tūkst. eurų“, – sakė vienas pašnekovas.
Automobilius pirkti atvykusieji ne vien iš Ukrainos, bet ir seniai Lietuvoje gyvenantys ukrainiečiai. Sako iki šiol apsiėję be jo, bet atvykus žmonai su vaikais, mašina tapo reikalinga. Šaukiamo amžiaus vyrų iš Ukrainos neišleidžia, todėl pasitaiko, kad automobilius perka moterys ir nuvairavusios iki sienos perduoda artimiesiems.
Čia galite pažiūrėti LNK video: