Situacija negerėja jau porą savaičių, tad vežėjų atstovai kreipėsi į Finansų ir Susisiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę. Prašoma neatidėliotinai spręsti situaciją – visais būdais užtikrinti ne tik kontrolės punktų pralaidumą, tačiau ir sąlygas Europos sąjungos (ES) ir trečiųjų šalių vairuotojams, kuriems eilėse šiuo metu tenka pralaukti iki 60 valandų.

Kaip pastebėjo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, Lietuva išaugusių vilkikų eilių pasienyje krizę turėjo dar vasario mėnesį, tad pasikartojantiems atvejams galėjo būti pasiruošusi iš anksto.

Pasak jo, vienas svarbesnių dalykų šioje situacijoje, kad didelės eilės gali tapti trikdžiu Lietuvos, kaip tranzitinės šalies patrauklumui, kurį dažnai stengiamasi akcentuoti.

„Pasienio kontrolės punktuose ir vėl trūksta pajėgumų tam, kad vilkikų pralaidumas būtų didesnis. Kadangi situacija negerėja jau dvi savaites ir suprantame, kad Lietuvos muitinė savarankiškai imtis didinti pajėgumų nėra pajėgi, prašome ir valdžios institucijų nedelsiant padėti imtis veiksmų spręsti situacijai.

Juk savaime suprantama, kad kuo ilgiau bus delsiama, tuo labiau tikėtina, jog turėsime ir didžiausią krizę Lietuvos pasienio ir transporto sektoriaus istorijoje. Šiuo atveju turime galvoti ne tik apie verslą, mokesčius ar pelną, tačiau ir apie žmones, kurie neturėdami jiems pritaikytų sąlygų po kelias paras laukia eilėse bei yra išsekę. Be to, juk dabar vasara, oro temperatūra dieną gali siekti 30 laipsnių. Įsivaizduokite, kaip sunku gali būti tokiomis sąlygomis“, – sakė Z. Buivydas.

Padidėjęs vilkikų iš Europos Sąjungos (ES) ir trečiųjų šalių skaičius Lietuvos pasienio su Baltarusija kontrolės postuose laikosi jau nuo birželio 1 d., kuomet Lenkija uždraudė ne tik vilkikams, bet ir absoliučiai visoms priekaboms bei puspriekabėms, registruotoms Rusijoje ar Baltarusijoje, patekti į šios šalies teritoriją.

Naujausiais, birželio 15 dienos duomenimis, didžiausios vilkikų eilės buvo Medininkų pasienio kontrolės punkte. Čia po maždaug 50 valandų laukė 520 vilkikų. Mažiausios eilės buvo Lavoriškių pasienio kontrolės punkte, kur po maždaug 21 valandą laukė 220 vilkikų. Šalčininkų pasienio kontrolės punkto eilėje po maždaug 36 valandas laukė laukė 380 vilkikų, o Raigardo pasienio kontrolės punkte po maždaug 34 valandas laukė 317 vilkikų.

Blogiausia situacija pasienio kontrolės punktuose susidaro po savaitgalio. Pirmadienį, birželio 12 dieną, daugiausia vilkų leidimo įvažiuoti į Baltarusiją laukė Medininkų pasienio kontrolės, kur jų buvo maždaug 660, o laukimo laikas siekė iki 60 valandų, mažiausiai – Lavoriškėse, kur vidutiniškai po 23 valandas laukė kiek daugiau nei 230 vilkikų.

Palyginimui, beveik prieš porą savaičių Medininkų pasienio kontrolės punkte buvo dviem šimtais mažiau – 450 vilkikų, kurie laukė maždaug 44 valandas, o Lavoriškių pasienio kontrolės punkte vidutiniškai po 9 val. laukė 90 vilkikų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją