Laivų emisijų sieringumas Baltijos jūroje negali viršyti 0,1 procento.

Patikrinimo metu nustatytas 31 atvejis, kai jis siekė 0,13 proc. Apie tai informuotos laivų vėliavos valstybės, taip pat uostai, į kuriuos jie plaukė, ištirti į Klaipėdos jūrų uostą atplaukusių laivų kuro mėginiai. Vienam iš laivų jau paskirta bauda už taršą ir nevykdomus tarptautinius įsipareigojimus.

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyriausiosios specialistės Agnės Lukoševičienės teigimu, laivų taršą Lietuvai priklausančios Baltijos jūros rajone stebėjo Europos jūrų saugumo agentūra (EMSA).

Ši agentūra visoms ES šalims teikia pagalbą jūrų saugumui, pasirengimui taršos atvejams ir operatyviam reagavimui į juos užtikrinti.

Ji Lietuvos jūros rajone nuo kovo pabaigos tris mėnesius vykdė stebėjimo misiją nuotolinio pilotavimo orlaiviais. Juose sumontuoti dujų jutikliai ir fotoaparatai, galintys aprėpti optinius ir infraraudonųjų spindulių spektro diapazonus, leido stebėti sieros oksidų kiekį laivų emisijose, navigacinį saugumą, jūroje plūduriuojančius apleistus navigacinius objektus, vykdyti žvejybos ir taršos iš laivų kontrolę.

Be atliktų patikrinimų, laivų emisijų monitoringo, vykdyta žvejybos laivų ir taršos naftos produktais, taip pat iškasto grunto gramzdinimo kontrolė, nustatytos navigacinių bujų pozicijos jūros rajone.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)