Siūlo atsargiau pasiplanuoti laiką
Nuo gruodžio 5 dienos planuojamas VVT vairuotojų streikas, o tai reiškia, kad tam tikrais maršrutais kursuos tik pusė įprasto troleibusų ir autobusų skaičiaus.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius surengtoje spaudos konferencijoje teigė, kad prieš valandą gavo sąrašus su streike planuojančiais dalyvauti darbuotojais, kurių, kaip numatyta, bus 437.
„Iš jų 432 yra autobusų ar troleibusų vairuotojai, kas sudaro apie 35 proc. nuo visų darbuotojų, dirbančių įmonėje.
Didesnė dalis darbuotojų yra autobusų vairuotojai, troleibusų vairuotojų yra ženkliai mažiau“, – sakė jis.
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė Loreta Levulytė – Staškevičienė tikino, kad visų kitų vežėjų tvarkaraščiai bus užtikrinami, o atsižvelgiant į tai, kad daugiau streikuos autobusų vairuotojai, bus perdėliojami kai kurie kiti tvarkaraščiai.
„Keleivius kviečiame tikrintis informaciją judu.lt, stops.lt puslapiuose. Ten bus galima rasti visą informaciją“, – teigė ji.
Buvo aiškinama, kad pirmadienį gyventojams kelionei reikėtų nusimatyti daugiau laiko ir keliones planuotis su laiko atsarga.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius kalbėjo, kad apmaudu, jog dalis darbuotojų nusprendė streikuoti, nes pati streiko iniciatyva buvo paskelbta prieš 1,5 metų ir labiau reaguoja į situaciją, kuri buvo tuo metu.
„Tikrai vadovybė įdėjo daug pastangų, kad darbuotojams gerintų buitines sąlygas, o prieš kelias dienas vairuotojai gavo ir padidintus atlyginimus, juos planuojama didinti dar“, – teigė meras bei vairuotojams siūlė persigalvoti.
„Vilniečiams, jei bus streikas, aišku, bus nepatogu“, – pridūrė jis.
Prieš 1,5 m., pasak R. Šimašiaus, planuoto streiko tikslas buvo darbuotojams padidinti atlyginimus 10 proc., tačiau, kaip tikino, per tą laiką jie didėjo 20 proc.
„Reikalavimai viršyti.Aš, kaip matau, pagrindinės priežastys (streiko-red.) yra dvi.
Trečdaliui darbuotojui tai netinka. Arba tai vairuotojai, kurie mano, kad atlyginimas turi didėti priklausomai nuo stažo <...>. Taip pat matau, kad nauja viešojo transporto vadovybė, jai yra metai su trupučiu, pas dalį vairuotojų yra senų nuoskaudų, nepasitikėjimas iš senų laikų“, – sakė meras.
Vidutinis vairuotojų atlyginimas įmonėje šiuo metu siekia 1700 Eur bruto, tačiau buvo teigiama, kad jiems didėjus pagal naują sistemą algos kils iki daugiau nei 2000 Eur popieriuje.
VVT generalinis direktorius D. Aleknavičius pridūrė, kad ir toliau bus siekiama susitarti su profsąjunga.
„Mūsų tikslas – susitarti ir tai padaryti kuo greičiau, kad išspręstume šį klausimą“, – sakė jis.
Vėliau buvo pridurta, kad pagal dabar turimus duomenis į gatves kitą savaitę galėtų neišvažiuoti maždaug ketvirtadalis VVT transporto priemonių.
Nori geresnių darbo sąlygų
VVT darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius anksčiau „Delfi“ sakė, kad VVT darbuotojai savo konstitucine teise ginti savo teisėtai iškeltus reikalavimus pasinaudojo laisva valia.
„Norime atkreipti dėmesį į tai, kad kolektyvinės derybos dėl naujos kolektyvinės sutarties vyksta daugiau nei 2 metus. Matome daug bendrovės pranešimų, kurie yra daugiau pažadų formos, o ne tampa realiais darbais. Pavyzdžiui, pernai bendrovė paskelbė, kad šiemet pagrindinėse galustotėse įrengs keturis modulinius poilsio namelius vairuotojams, kur jie galėtų rankas nusiplauti, pavalgyti. Tačiau matome, kad pažadai liko pažadais.
Be to, matome, kad dabar dar 11 namelių statys. Tačiau jau 30 metų autobusų vairuotojams nėra sudarytos normalios darbo sąlygos. Jie neturi, kur rankų nusiplauti, nei kur pasišildyti pietų ir t. t. Bendrovė nekalba apie nuolatinius, sisteminius darbuotojų teisių pažeidimus.
Savo socialinės atsakomybės deklaracijoje aiškina, kad netoleruoja darbuotojų teisių pažeidimų. Tačiau vien šiais metais Valstybinė darbo inspekcija nustatė ne vieną darbuotojų teisių pažeidimą. Tiek darbo ir poilsio režimo, tiek dėl tų pačių minimalių poilsio sąlygų – papietauti po 5 darbo valandų.
Matome, kad tai gražūs pažadai, bet iš esmės darbuotojai ir toliau yra išnaudojami, galima sakyti. Jų teisės ir interesai yra ignoruojami, darbuotojai eina streikuoti, nes situacija yra netoleruotina“, – sakė jis.
A. Markevičius tada taip pat ne visai sutiko dėl didinamų atlyginimų, pastebėjo, kad tai daroma priedų sąskaita.
„Delfi“ primena, kad šiuo metu VVT aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: 5 greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų.
Daugiau apie streiko priežastis skaitykite čia.