„Keičiant uosto įstatymą, uosto direkciją numatoma priskirti įstaigoms, kurios turi atlikti aplinkos taršos monitoringą. Dėl poveikio aplinkai vertinimo nedarysime krovos bendrovėms jokių nuolaidų“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Netrukus įsigalios ministro patvirtinti Minimalūs reikalavimai dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas. Šis palaidų krovinių krovos reglamentas naujoms veikloms bus taikomas nuo kovo 1 d., senoms – nuo gegužės 1 d. Taigi uosto įmonė AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) naujos tvarkos privalės laikytis nuo gegužės 1-osios. Krovos įmonės, kaip pažymima ministerijos pranešime, nuo gegužės 1 d. sulauks baudų ir už dulkėtumą, sukeltą už įmonės ribų.
Pirmadienį Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos (TS-LKD) narys Audrius Petrošius paragino bendrovę „Klasco“, vykdant krovos darbus, vadovautis mokslininkų išvadomis.
Klaipėdos universiteto atliktas tyrimas, skirtas ore esančių suspenduotų kietųjų dalelių nusėdimo ant paviršiaus intensyvumui ir nusėdusių dalelių sudėčiai nustatyti, atskleidė atvirą taršą, kurią sukelia geležies rūdos krovą vykdanti „Klasco“. Parlamentaras pabrėžė, kad bendrovė kvestionuoja mokslininkų darbo metodo patikimumą ir nepripažįsta savo kaltės.
Aplinkos ministerija pavedė Aplinkos apsaugos agentūrai reglamentuoti ir įteisinti Klaipėdos universiteto mokslininkų ėminių ėmimo pasyviaisiais kaupikliais metodą.