Būsime blokuojami

Šeštadienį pasirodė žinia, kad Rusijos Vyriausybė nuo spalio 10 dienos nusprendė uždrausti ES šalyse registruotų vilkikų įvažiavimą į šalį.

Kaip skelbė Elta, draudimas be ES šalių galios ir Norvegijai, Didžiajai Britanijai bei Ukrainai, o patys ribojimai apima ir dvišalės prekybos prekių transportą, ir tranzitą ar įvažiavimą iš trečiųjų šalių.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis direktorius Povilas Drižas pasakojo, jog tai, kad Rusija įves atsakomąsias sankcijas vežėjams, gandai sklandė jau seniai.

„Dabar yra sprendimas, kad ribojantys veiksmai bus taikomi iki gruodžio 31 dienos. Svarbu tai, kad jie visko apskritai neuždraudžia, bus leidžiama įvežti maisto prekes, gyvus gyvūnus, farmaciją. Viskas nėra uždaroma 100 proc.“, – ramino jis.

Povilas Drižas

Visgi, kaip tikino, problemų bus ir jos bus susijusios ne su pačia Rusijos rinka, tačiau su Azijos šalimis, ypatingai, Kazachstanu, į kurį prekės buvo vežamos tranzitu per Rusijos teritoriją.

„Turbūt, kad ten vežti prekių net nebeapsimokės, nes jei Rusija ir Baltarusija draudžia ir tranzitą, tai į Kazachstaną patekti per kitur bus labai brangu. Kažin, ar apsimokės tiems vežėjams tai daryti.

Kol kas nepasakysiu, ar įmanoma apeiti tokius draudimus, nes nežinau, vertiname. Rusija, kaip rinka, ir taip ten vežimų mažėja, bet tiems, kurie dirba su Kazachstanu, taip, bus sudėtinga.

Bet vežėjai gal suras kitų kelių, išeičių. Geografiškai visgi kol kas atrodo, kad ten važiuoti ne per Rusiją ir Baltarusiją niekaip neapsimokės. Tačiau reikia laukti, logistai gal ras kelių, kitų variantų ir kitų transporto rūšių.

Dabar dalykas, kad vidurinės Azijos šalys bus sunkiai pasiekiamos“, – sakė jis.

Galime prarasti dalį rinkos

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas taip pat pasakojo, kad Rusijos rinka jau kuris laikas traukiasi ir ten vyksta vis mažiau pervežimų.

Visgi jis sutiko, kad situacija gali pasidaryti panaši į tą, kuri šiandien yra su Baltarusija.

„Patys rusai sako, kad tai bus baltarusiškas veidrodis. Baltarusija mūsų neįsileidžia, perkabiname priekabas, tai lygiai taip pat bus ir su rusais.

Tačiau tikėtina, kad verslas šia kryptimi važiuos dar mažiau“, – svarstė jis.

Užsiminęs apie vilkikų krovinių perkrovimą asociacijos vadovas tikino, kad atiduoti krovinį prie sienos įmonei, kurios tu nežinai, yra sunku.

„Mes turėtume prie sienos perkrauti ir atiduoti kitiems.

Baltarusijoje darome taip, kad vyrai ne visada persikrauna (krovinius-red.), bet būna keičiasi puspriekabėmis, nuvažiuoja, iškrauna ir grąžina“, – sakė jis.

„Nežinau ar vežėjai to imsis ir su Rusija, sunku pasakyti, nes šalis didelė ir, matyt, reikia pasitikėjimo. Jeigu tokie kontaktai yra, tikėtina, kad procesas gali ir toliau vykti, bet čia daugiau samprotauju“, – sakė R. Austinskas.

Romas Austinskas

Paklaustas dėl Kazachstano, jis tikino, kad tranzitas į šią šalį bus uždraustas.

„Šioje vietoje bus praradimas, nes esame orientuoti į šią rinką ir Rytų Azijos valstybes, būsime blokuojami.

Galime net prarasti dalį rinkos. Galimai teks ieškoti kitų kelių, bet kiti keliai – karšti keliai, Gruzija, Armėnija, Kaspijos jūra“, – vardijo jis.

Visgi, kaip teigė, galimų išeičių yra.

„Lietuvos vežėjai krovinius iš ES atvežtų iki mūsų šalies, o nuo jos sienos prekes perimtų Kazachstano vežėjai, nes jiems draudimo nėra“, – teigė jis.

Redakcija primena, kad šis draudimas yra Rusijos vadovybės reakcija į ES paskelbtą įvažiavimo draudimą vilkikams iš Rusijos ir Baltarusijos.

ES šią priemonę, kaip dalį sankcijų paketo, įvedė balandžio 8-ąją, rašė Elta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)