Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, pastebima, kad dėl sugriežtintos muitinės kontrolės ir toliau mažės Lietuvos kaip tranzitinės šalies patrauklumas, nes siekiant išvengti administracinės naštos, Europos Sąjungoje (ES) pagamintos prekės į trečiąsias šalis gali būti gabenamos ne per Lietuvos, o kaimyninių šalių pasienius, kur tokie reikalavimai netaikomi.

Gamintojo deklaracijų Lietuvos muitinėje pradėta reikalauti nuo š. m. liepos 3 d., deklaruojant prekes eksporto procedūrai ir reeksportui. Nuo liepos 17 d. deklaracijų reikalaujama ir pasienio kontrolės punktuose veikiančiose muitinės įstaigose.

Kaip sako asociacijos „Linava“ viceprezidentas ir krovininės tarybos pirmininkas Vytas Bučinskas, tokia sistema yra nelogiška, nes didelis gamintojas ne visada žino, kokį galutinį tašką pasieks jo prekė. Be to, reikalavimas pateikti gamintojo deklaraciją yra ne tarptautinis, taigi ir užsienio gamintoją priversti tai daryti ne visada gali pavykti.

„Tai, kad siekiama užkardyti tarptautinių sankcijų apėjimą yra sveikintina. Visgi, panašu, kad šioje situacijoje neįvertinta, kas iš tikrųjų gali būti produktyvu. Užsienio gamintojo negalima priversti pildyti deklaracijos, kuri patvirtina, kad jam yra žinomas pardavėjas, pirkėjas bei, kad jis garantuoja, jog prekių galutinis naudotojas jas naudos ten, kur ir deklaruojama. Kodėl? Todėl, kad nėra tarptautinių sprendimų, kurie tai įpareigotų daryti. O štai, pavyzdžiui, vežėjams, kurie nori gabenti prekes per Lietuvos pasienį, būtina pateikti gamintojo išduotą deklaraciją. Bus didelė painiava, o vežėjai ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai bei pasienio kontrolės punktų darbuotojai vėl apkraunami papildomomis administracinėmis naštomis“, – sako V. Bučinskas.

Pasak „Linava“ viceprezidento, realu, kad ši naujovė gali sumenkinti ir Lietuvos kaip tranzitinės šalies patrauklumą. Vežėjai dėl paprastesnių sąlygų krovinius su prekėmis gabenti gali rinktis ne per Lietuvos, o kaimyninių šalių pasienius, pavyzdžiui, Latvijos, Lenkijos.

Tuo tarpu asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas atkreipia dėmesį, kad reikalaujant deklaracijų ir apsikraunant papildoma administracine našta, gali grįžti ir jau du kartus šiemet pasienyje matytos kilometrinės sunkiasvorių vilkikų eilės, kuriose vairuotojai praleisdavo dešimtimis valandų.

„Institucijoms, kurios tikrins krovinius ir visus dokumentus, reikės kur kas daugiau ir atidžiau viską patikrinti. Taigi, reikės ir kur kas didesnių laiko sąnaudų. Turime pakankamai šviežių pavyzdžių, kuomet dėl darbo apkrovos augo vilkikų eilės pasienyje. Taigi šiuo atveju irgi negalima atmesti to, nes išaugo administracinė našta ir verslui, ir pasienio kontrolės postuose dirbantiems pareigūnams. Tad šiuo atveju labai svarbu, kad atsakingos institucijos maksimaliai stiprintų administracinius pajėgumus, nes esamų nepakanka, augant patikros procedūrų skaičiui“, – sako Z. Buivydas.

Primenama, nepateikus minėto dokumento Lietuvos muitinei, vežėjų gabenami kroviniai su prekėmis nebus išleisti iš Europos Sąjungos.

Be to, Lietuvos muitinė, kilus pagrįstoms abejonėms dėl pateikto dokumento autentiškumo ir jame esančios informacijos teisingumo, kreipsis į prekių gamintojo šalies kompetentingas institucijas dėl pateikto dokumento ir jame esančios informacijos patikrinimo, kas dar labiau ilgins patikros procedūras ir nulems ilgesnį stovėjimą eilėse pasienio kontrolės postuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją