Savivaldybės administracijos direktorius „Susisiekimo paslaugų“ kontrolierius įgaliojo surašinėti administracinių teisės pažeidimų protokolus „už privačių viešojo transporto vežėjų atliktas veikas“, numatytas keturiuose Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) straipsniuose. Privatūs vežėjai teigia, jog taip savivaldybė ruošiasi jų medžioklei. Sykiu verslininkai kartoja ketinantys keleivius gabenti ir po liepos 1 d.
Baus vairuotojus, bet ne keleivius
„Susisiekimo paslaugų“ vadovas Gintas Bliuvas DELFI teigė, jog nuo šiol kontrolieriai gali tikrinti ir privačių vežėjų bilietavimo ypatumus, ir kitas veiklas.
„Suteikti įgaliojimai leidžia kontroliuoti keleivių vežimo už atlygį licencijuojamą veiklą. Vežėjai, kurie nepateiks dokumentų, patvirtinančių jų veiklos legalumą, bus baudžiami“, - kalbėjo G. Bliuvas.
Pasak jo, jei po liepos 1 d. kontrolieriai susidurs su vežėjais, veiklą vykdančiais be atitinkamų dokumentų, jiems bus taikoma ATPK 172 straipsnyje „Komercinės ar ūkinės veiklos tvarkos pažeidimas“ numatyta atsakomybė. Už šio straipsnio pažeidimą gresia bauda nuo 500 iki 1000 Lt, už pakartotinį nusižengimą – nuo 1000 iki 2000 Lt.
Anot G. Bliuvo, kontrolieriai tikrins ir baus tik privačių transporto priemonių vairuotojus – keleivių išlaipinimo taikyti neketinama. „Bus baudžiamas neteisėtą veiklą vykdantis asmuo, keleivių interesai neturi nukentėti“, - sakė „Susisiekimo paslaugų“ vadovas.
Pirmadienį dėl išplėstų kontrolierių įgaliojimų subruzdo ir taksi vežėjai – jie išplatino viešą pareiškimą, kuriuo kaltina savivaldybę tokiu būdų proteguojant savo taksi įmonę „Vilnius veža“. Tačiau G. Bliuvas tikina, kad taksi paslaugų tiekėjų patikros „Susisiekimo paslaugų“ kontrolieriai nevykdys.
S. Matulionis: kelioms savaitėms kontrolė neplanuojama
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI teigė abejojantis, ar „Susisiekimo paslaugų“ kontrolieriai gali turėti tokio pobūdžio įgaliojimus.
„Nežinau, ar čia bus viskas teisėta. Jau parašėme raštus Valstybinei kelių transporto inspekcijai. Kadangi tuos pažymėjimus (vežėjų kontrolei – DELFI) išduoti gali tik Valstybinė kelių transporto inspekcija. Ir matysime – teisėti ar neteisėti sprendimai“, - kalbėjo S. Matulionis.
Anot jo, praplėsti įgaliojimai orientuoti ne tik į trumpą laikotarpį iki liepos 1 d., kai, savivaldybės nuomone, privačių vežėjų turėtų nebelikti.
„Jeigu jie priima tokį įsakymą, akivaizdu, kad jis galios ilgiau nei iki liepos 1 d. Faktas, kad jie ruošiasi, nes supranta, kad teisiškai nutraukti su mumis sutartis bus labai sunku“, - tęsė vežėjų asociacijos vadovas.
Jis pažymėjo, jog privatūs vežėjai vilniečiams paslaugas teikti ketina ir po liepos 1 d., kai savivaldybė jų miesto transporto sistemoje jau nebemato.
„Viena iš alternatyvų – tai yra užsakomieji reisai. (...) Tarkim, būtų sudarytas sąrašas keleivių, su kuriais būtų sudaromos sutartys. Tarkim, Antanas, Petras, Juozas, Kazimieras važiuoja iš Fabijoniškių į stotį, mes sudarome sutartį su jais. Ir jie važiuoja, ir važiuodami moka sutartą kainą“, - sakė S. Matulionis.
DELFI primena, jog Vilniaus taryba nepritarė vadinamųjų privežimo maršrutrų konkursų aprašui, taip užkirsdama kelią šių konkursų skelbimui. Meras Artūras Zuokas teigia, jog taip taryba apskritai eliminavo privatų verslą iš viešojo transporto sektoriaus, mat nuo liepos jų sutartys neišvengiamai bus nutrauktos. Tuo tarpu vežėjai laikosi priešingos pozicijos – esą įspėjimai apie sutarčių nutraukimą argumentuoti būsimais privežimo maršrutais, tad savivaldybei neskelbiant konkursų esą nebelieka teisinio pagrindo sutarčių nutraukimui.