Ankstesniame tarybos posėdyje dalis valdančiųjų sukilo prieš merą Artūrą Zuoką: privežimo maršrutų konkursų sąlygos patvirtintos nebuvo. Tada A. Zuokas teigė, kad šiuo sprendimu privatūs vežėjai pasmerkti išnykimui – esą su jais sudarytos keleivių vežimo sutartys vis vien bus nutrauktos jau liepos 1 d., o galimybės toliau vežti keleivius jie nebeturės.
Vis dėlto Vilniaus miesto vežėjų asociacija tikina, kad situacija yra kitokia. Esą keturios iš septynių asociacijos įmonių turi iki kitų metų pabaigos galiojančias sutartis. Savivaldybės sprendimą, kuriuo visos sutartys nutraukiamos nuo liepos 1 d., teismas yra sustabdęs, pritaikant laikinąsias apsaugos priemones.
Sprendimą pristatęs Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas Kastytis Lubys informavo, kad atsižvelgta į dešimtis vilniečių pasiūlymų dėl viešojo transporto reformos. Pavyzdžiui, nebus naikinamas 48 autobuso maršrutas. Nekinta 21, 22, 23, 2, 41, 34 ir 87 autobusų trasos, kuriamas naujas autobusų maršrutas Nr. 60. Pastarajam ketinama skelbti konkursą.
Vis dėlto pats sprendimas dėl privačių vežėjų iškeldinimo iš miesto centro lieka iš esmės nepakitęs. Nepasitenkinimą tokiu viražu reiškė ir opoziciniai konservatoriai, ir valdančiojoje koalicijoje esantys socdemai.
Anot K. Lubio, arti 500 pasiūlymų savivaldybei pateikę vilniečiai apie mikroautobusų padėtį kalbėjo nedaug. Be to, K. Lubys pranešė, esą ketvirtadienį antros instancijos teismas panaikino ankstesniam savivaldybės sprendimui dėl sutarčių su privatininkais nutraukimo taikytas laikinąsias apsaugos priemones. Taigi savivaldybei esą nebelieka kliūčių „mikriukų“ iškeldinimui iš centrinės sostinės dalies.
Svarstymo eigoje abejones kėlė ir Lenkų rinkimų akcijos atstovai. Jos delegatas Arturas Liudkovskis stebėjosi, kodėl viešojo transporto pertvarka vykdoma be savivaldybės tarybos pritarimo, tačiau atsakomybė gula ant tarybos narių pečių, kurie, nesėkmės atveju, ir „gaus“ atitinkamą atsaką iš rinkėjų.
„Ne jūs gausit, o Zuokas gaus“, - koalicijos partnerį ramino meras Artūras Zuokas.
Jis taip pat akcentavo, kad taryba pertvarkai iš esmės pritarė pernai lapkritį, o savivaldybės viešojo transporto finansinė padėtis yra apverktina, ir jeigu ji nebus greitai pagerinta, jau rudenį vilniečiai bus priversti važinėti dviračiais.
Vis dėlto maištas prieš pertvarką nepasikartojo. Už projekto pateikimą balsavo 22 tarybos nariai, prieš – 8, susilaikė 8. Dabar „mikriukų“ likimo iš naujo imasi tarybos komitetai.