Vienas parkas iškils netoli Vilniaus oro uosto, Liepkalnyje,14 hektarų sklype. Pasak „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, čia per pusantrų metų ketinama įrengti sankryžą su Liepkalnio gatve, pastatyti 10 tūkst. kv. metrų ploto garažus, skirtus beveik 280 autobusų, remonto, parkavimo ir administracines patalpas.

„Parkas yra projektuojamas taip, kad 2023 metais į jį būtų galima pilnai perkelti mūsų dujinius ir dyzelinius autobusus, kurie šiuo metu yra remontuojami Verkių autobusų parke, tačiau taip pat yra numatoma galimybė čia įrengti ir elektros pakrovimo stoteles“, – BNS sakė D. Aleknavičius.

Be to, ant pastato stogo numatoma sumontuoti saulės elektrinę, pastatyti lėto ir greito pildymo dujų degalines bei vairavimo mokymo aikštelę.

Pagal Vilniaus savivaldybės ir „Vilniaus viešojo transporto” 2021 metų birželį pasirašytą sutartį savivaldybė iki 2023-iųjų gruodžio įsipareigojo pastatyti du naujus autobusų parkus, o už juos mainais gauti įmonės valdomą apie 9,5 ha Verkių autobusų parko teritoriją su pastatais.

„Tai yra kompleksinis sprendimas, pagal tų teritorijų NT rinkos analizę Verkių parko vertė yra labai panaši, kiek kainuotų naujų parkų pastatymas Liepkalnyje ir Pilaitėje. Juos pastačius būtų atlikti mainai – savivaldybei būtų perleidžiama Verkių teritorija, o mes gauname tuos du naujus parkus“, – sakė „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

„Pilaitėje jau yra įvykęs projektuotojų konkursas, tačiau paties projekto dar nėra, tai šiuo atveju Liepkalnis yra pusę žingsnio priekyje“, – pridūrė D. Aleknavičius.

Savivaldybės atstovų teigimu, kol kas konkrečiai neaišku, kas bus vystoma Verkių autobusų parko teritorijoje – dalį jos svarstoma atiduoti gyvenamųjų namų statybai, kartu galbūt čia bus kuriamos darbo vietos, socialinės funkcijos, viešos erdvės.

„Sieksime čia sukurti gyvybingą miesto rajoną, sujungsiantį su Verkių regioniniu parku bei aplinkiniais rajonais. Šiuo metu yra pradėtas rengti detalusis planas, planuojamos kūrybinės dirbtuvės“, – BNS teigė sostinės vicemeras Tomas Gulbinas.

„Vilniaus viešasis transportas“ valdo troleibusų parką Antakalnyje, autobusų parką Verkiuose bei mišrų troleibusų ir autobusų parką Viršuliškėse. 2011-aisiais susijungus autobusų ir troleibusų parkui, pasak įmonės vadovo, administracinis pastatas Verkiuose yra pustuštis, neatsiranda ir nuomininkų.

Pasak direktoriaus, nauji autobusų parkai būtų ne tik šiuolaikiškesni ir pritaikyti optimaliam autobusų skaičiui, bet ir leistų ekonomiškiau planuoti maršrutus.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)