Centriniame viešųjų pirkimų portale praėjusį penktadienį paskelbtas būsimo konkurso techninių specifikacijų projektas.
Jame nurodyta, kad visi autobusai turi būti vieno gamintojo, pagaminti ne anksčiau nei 2017 metais, pritaikyti dirbti žiemos (iki -35 laipsnių) ir vasaros (iki +50 laipsnių) sąlygomis. Juose turi būti bent 10 sėdimų ir 22 stovimos vietos, bent 1 vieta – neįgaliesiems.
Planuojama, kad iki 2020 metų sostinės autobusų parkas pasipildys 5 elektriniais, 70 triašių hibridinių, 50 dviašių gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos dyzelinių autobusų.
Iki šių metų pabaigos kiekvienai numatoma paskelbti atskirus jų pirkimo konkursus.
Vilniaus mero patarėjas Aleksandras Zubriakovas BNS yra sakęs, kad vis daugiau Europos miestų pereina prie aplinką tausojančių technologijų.
Tauragė planavo įsigyti tris naujus elektrinius autobusus ir tapti pirmuoju Lietuvos miestu, kur važinėja tokie autobusai, tačiau šiemet skelbtame konkurse neatsirado tiekėjų. Šiuo metu, pasak „Tauragės autobusų parko“ direktoriaus Rimanto Martinavičiaus, derinamos naujo konkurso sąlygos, jis turėtų būti paskelbtas kitą savaitę.
Kaunas ir Klaipėda turi po vieną hibridinį autobusą.
Pirmąjį lietuvišką žemagrindį elektrinį autobusą „Dancer“ kuria Klaipėdos bendrovė „Vėjo projektai“. Pasak bendrovės vadovo Alvydo Naujėko, 3 metus kurtą autobusą planuojama pademonstruoti šiais metais.
„Sukūrėme labai konkurencingą elektrinį miesto autobusą, šiuo metu esame testavimo fazėje, ruošiame gamybos planus kitiems metams – ketiname pagaminti kelis autobusus aplinkiniams, pajūrio krašto pirkėjams“, – BNS sakė A. Naujėkas.
Nuo 2011 metų veikianti bendrovė yra pagaminusi elektrinį autobusą iš seno troleibuso, tačiau dėl per didelių sąnaudų nusprendė kurti visiškai naujus autobusus.