Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius tvirtina, kad Lietuvai reikia apmokestinti visus automobilius.
„Visada sakau, kad mokestis yra reikalingas, bet jis turi nueiti kelių priežiūrai, remontui, statybai, o ne kokioms nors kitoms reikmėms. Mokestinę politiką įgyvendina ne Susisiekimo ministerija, o Finansų ministerija. Finansų ministras anksčiau pritarė šiai idėjai, o kaip yra dabar, nežinau“, - DELFI komentavo jis.
Paklaustas, ar imasi kokių nors žingsnių, kad mokestis Lietuvoje atsirastų, R. Sinkevičius sakė: „Aš pritariu tai idėjai. Iki savivaldos rinkimų niekas to klausimo nesvarstė, kaip bus po rinkimų, matysime".
Finansų ministras Rimantas Šadžius į diskusijas šiuo klausimu nėra linkęs leistis.
„Šiuo metu toks klausimas ministerijoje nėra svarstomas“, - DELFI ministro poziciją perdavė jo patarėjas visuomenės informavimo klausimais Remigijus Bielinskas.
Galima kalbėti apie prabangių automobilių mokestį
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Bronius Bradauskas laikosi nuomonės, kad šiuo metu įvesti visuotinį automobilių mokestį būtų netikslinga, tačiau galima būtų kalbėti apie prabangių automobilių apmokestinimą.
„Negirdėjau, kad būtų kas nors panašaus svarstoma. Premjeras yra aiškiai pasakęs, kad šiais metais jokių naujų mokesčių neplanuoja, Biudžeto ir finansų komitetas taip pat jų neplanuoja. Reikia ne atiminėti iš žmonių, bet laikas jau jiems kažką duoti“, - DELFI komentavo jis.
Paklaustas, ar Lietuvai apskritai reikia tokio mokesčio, B. Bradauskas sakė: „Tik ne dabar, nes pensijos nedidintos 9 metus, algos neatstatytos iki 2008 m. lygio. Niekada nepritarčiau tokio mokesčio įvedimui artimiausiu metu. Dauguma šalių turi tokius mokesčius, galima būtų kalbėti apie vienkartinį mokestį brangiems automobiliams“.
Premjero atstovė spaudai Evelina Butkutė-Lazdauskienė tvirtino, kad šis mokestis artimiausiu metu neplanuojamas.
„Automobilių mokesčio artimiausiu metu nebus, toks klausimas nebuvo svarstomas nei Vyriausybėje, nei koalicinėje taryboje. Nuomonės gali būti visokios, bet sprendimas dėl naujo mokesčio priėmimo nei svarstytas, nei priimtas, tad spekuliuoti šia tema ir erzinti visuomenę nederėtų“, - DELFI komentavo ji.
Šių metų pradžioje Seimo narys Stasys Brundza įregistravo Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo priedėlio pataisas, numatančias automobilių mokestį. Joms dar turi pritarti Seimas, Vyriausybė ir prezidentė.
Parlamentaras teigia, kad šio pasiūlymo imtasi atsižvelgiant į tai, kad kasmet kelių būklė prastėja, o kelių priežiūrai bei jų modernizavimui skiriamos lėšos yra nepakankamos. Taip pat „Tvarka ir teisingumas“ frakcijos narys tikina, kad įvestas mokestis visiems automobiliams skatins mažiau taršių transporto priemonių naudojimą, mat apmokestinami būtų seniau nei 2009 m. pagaminti automobiliai.
Įstatymo pakeitimo projekte numatoma, kad nenaujiems automobiliams nuo 2016 m. pradžios būtų įvestas 70-100 eurų metinis mokestis.
DELFI primena, kad paskutinį kartą idėja apmokestinti visus šalies automobilius buvo kilusi praėjusių metų vasarį. Tada valdančiosios koalicijos sudaryta darbo grupė netgi buvo parengusi planą, kokio dydžio mokestis turėtų būti.
Finansų ministerija buvo suskaičiavusi, kad per metus, priklausomai nuo variklio tūrio, automobilio mokestis turėtų būti 90-170 Lt (26-49 eurai). Tačiau šis pasiūlymas nesulaukė palaikymo Vyriausybėje ir Seime, todėl liko neįgyvendintas.
Diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą ne sykį skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.
Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.