Sunku net susikalbėti
„Nerandame išeities. „West Express“ mus apgyvendino viešbutyje Balyje kuriame vyksta statybos darbai. Realiai esame statybos aikštelėje. Jūs neįsivaizduojate kokiame triukšme mes gyvename“, – tokio laiško sulaukė redakcija.
Virginijus pasakojo, kad kelionės kaina vienam žmogui siekė 3 tūkst. Eur, į ją jie išvyko spalio 28 dieną, jos trukmė – 11 nakvynių. Iš jų šešios, kaip tikino, sukėlė nemažai keblumų, nes viešbutyje „Grand Mirage“ pasirodė vykstantys renovacijos darbai.
„Apie galimus statybos darbus nebuvome įspėti. Tai sužinojome tik atvykus į viešbutį. Buvo pareikšta pretenzija „West Express“ kelionės vadovei.
Mums buvo pasiūlyti du 30 metų nerenovuoti viešbučiai, kuriuose net nuorūkos mėtosi koridoriuose ir blogai veikia liftai. Trečiame variante mums pasiūlė viešbutį , kuris mums tiko“, – pasakojo jis, tačiau patikino, kad kiek vėliau ten juos perkelti visgi atsisakyta.
„Sumokėti dideli pinigai, sunki kelionė ir gauni statybų aikštelę poilsiui. Nėra vietos viešbučio teritorijoje, kur nebūtų triukšmo. Prie artimiausio baseino sunku susikalbėti, reikia kelti toną. Tai sugadino mūsų atostogas“, – tikino jis.
Patys nežinojo
„West Express“ rinkodaros vadovė Laura Bagdonienė tikino, kad situacija įmonei žinoma.
„Dalyje viešbučio „Grand Mirage“ šiuo metu yra atliekami atnaujinimo darbai, kas yra įprasta praktika. Pažymėtina, kad viešbutyje nėra vykdomi statybos darbai. Viešbučio atnaujinimo darbai prasidėjo tą savaitę, kai į viešbutį atvyko mūsų organizuotos kelionės turistai, apie remonto planus nebuvome informuoti iš anksto.
Keliautojai iškart buvo apgyvendinti kitame viešbučio korpuse, kuriame remonto darbai nevyksta.
Atsižvelgdami į kelių turistų nusiskundimus operatyviai pasiūlėme 2 alternatyvius viešbučius, tačiau keliautojai jų atsisakė ir liko gyventi „Grand Mirage“ viešbutyje.
Šie žmonės keliauja su turistine grupe, kurią lydi kelionės vadovė iš Lietuvos ir vietoje sprendžia kilusius klausimus, iš kitų 16 grupės keliautojų nusiskundimų dėl viešbučio kokybės nebuvo gauta“, – teigė atstovė.
VVTAT: verslininkai privalo vartotojui suteikti išsamią informaciją
Jau anksčiau „Delfi“ rašė, ką daryti, jei kelionės metu įvyko nesklandumų.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės teigimu, Lietuvos teisės aktai numato verslininko pareigą suteikti vartotojui išsamią, teisingą, visapusišką informaciją apie teikiamas paslaugas, paslaugų teikimo ir sutarties nutraukimo sąlygas, paslaugų teikimo terminus, galimas pasekmes bei kitokią informaciją, turinčią įtakos vartotojo apsisprendimui sudaryti sutartį.
„Ši informacija ir organizuotos turistinės kelionės paslaugos teikimo sąlygos yra nurodoma bei aptariama tarp turisto ir kelionės organizatoriaus sudarytoje sutartyje, kurios abi sutarties šalys privalo laikytis“, – nurodė ji.
Anot D. Malinauskienės, kiekvienu konkrečiu atveju reikia įvertinti, kokią informaciją turistui suteikė kelionių organizatorius ir kas yra numatyta sutartyje.
„Kai kelionių organizatorius negali suteikti didelės paslaugų dalies pagal kelionės sutartį, jis pasiūlo turistui be papildomų išlaidų tinkamas alternatyvias paslaugas, kurių kokybė būtų lygiavertė kelionės sutartyje nurodytai kokybei arba aukštesnė už ją, kad būtų galima toliau tęsti kelionę. Jeigu kelionių organizatorius neištaiso paslaugos trūkumų per turisto nustatytą protingą terminą, turistas gali tai padaryti pats ir pareikalauti padengti būtinas išlaidas.
Taip pat, jei turistas reikalauja, kelionių organizatorius be papildomo užmokesčio turi užtikrinti, jog turistas būtų grąžintas į pradinę išvykimo vietą arba nuvežtas į kitą vietovę, dėl kurios sutinka turistas.
Taigi, jeigu kelionių organizatorius negalėjo turistų apgyvendinti sutartame viešbutyje, jis turėjo užtikrinti turistui analogiškos ar aukštesnės kategorijos negu įsigytas viešbutį. Jei tai yra didelė paslaugos dalis, kaip, pavyzdžiui, apgyvendinimas, turistas gali nesutikti su suteiktu apgyvendinimu ir pats rasti kitą alternatyvų apgyvendinimą arba reikalauti grąžinti į išvykimo vietą. Visais atvejais kelionių organizatorius privalo turistui grąžinti pinigus už visas nesuteiktas paslaugas“, – komentavo ji.