Užsienio piliečio atstovai FNTT informavo, kad pasinaudojus galbūt suklastotais dokumentais ir tinkamai nenustačius asmens tapatybės, šio piliečio įmonės vardu Lietuvoje registruotoje elektroninių mokėjimų įstaigoje buvo atidaryta sąskaita, per kurią į kitų įmonių sąskaitas pervesta 9,3 mln. eurų, pranešė FNTT.
Tarnyba siekia nustatyti, kodėl jai nepranešta apie įtartinas pinigines operacijas, nors to reikalauja įstatymas, taip pat kokia pinigų kilmė ir paskirtis.
„FNTT kreipėsi į šalies finansų įstaigas, įspėdama, kad Lietuvoje sąskaitos atidaromos neigiamą reputaciją turinčioms įmonėms arba žmonėms, kurie gali disponuoti neaiškios kilmės pinigais“, – teigiama pranešime.
Pastaruoju metu kaimyninių valstybių bankai ir elektroninių pinigų įstaigos uždaro abejotinos reputacijos klientų sąskaitas, todėl kai kurie jų lengvai atsidaro sąskaitas Lietuvoje ir naudojasi neaiškios kilmės pinigais.
„Kyla pagrįstas įtarimas, kad dalies elektroninių pinigų įstaigų vykdoma rizikos politika yra silpna ir kliento identifikavimo procesas vykdomas netinkamai“, – teigia FNTT.