Turinio optimizavimas – dėmesys kokybei
Operacijų vadovė ir SEO strategė skaitmeninės rinkodaros agentūroje „Evolvery“ Kamilė Sinkevičiūtė sako iš patirties galinti drąsiai teigti, kad dauguma verslų mato aiškią naudą optimizuoti savo svetaines, siekiant geresnių pozicijų „Google“ paieškos rezultatuose. Tačiau dar ne visi supranta, kad tinkamai atliekamas SEO turi įtakos ne tik svetainės pozicijoms organinės paieškos rezultatuose, bet ir prisideda prie vartotojo patirties gerinimo lankantis svetainėje.
„Neretai pasitaiko atvejų, kai verslai išsikelia netinkamus tikslus, jiems pasiekti taiko skirtingus metodus ir gauna ne tą rezultatą, kurio tikisi. Tikslas turėtų būti ne užimti aukštesnes pozicijas, bet pritraukti kokybišką, konvertuoti linkusį srautą. Taip pat tikslas turi būti konkretus, pavyzdžiui, padidinti pardavimus X procentų, o aukštesnės pozicijos – teisingo optimizavimo pasekmė“, – sako SEO strategė.
Siekiant tinkamai optimizuoti turinį, K. Sinkevičiūtė visų pirma pataria kurti kokybišką turinį, t. y. tokį, kuris atitiktų vartotojų tikslus bei lūkesčius (angl. user intent) ir būtų aktualus bei naudingas pasirinktai auditorijai.
„Skirkite laiko gerai ir išsamiai raktinių žodžių analizei, tinkamos temos parinkimui. Raktinių žodžių ir temos analizė turėtų parodyti, kokia informacija žmonėms yra svarbi. Tiesa, reikia pabrėžti, kad perteklinis raktinių žodžių įtraukimas į tekstą (angl. keyword stuffing) nesuveiks. Yra keli elementai, kurie palengvina turinio optimizavimą, pavyzdžiui, tvarkinga teksto struktūra, teisingas antraščių H1, H2 naudojimas, vidinių nuorodų įtraukimas ir kt. O visa kita – tiesiog kokybė“, – atkreipia dėmesį K. Sinkevičiūtė.
Detali konkurencinė analizė
Norint nuodugniai išsiaiškinti, ką veikia konkurentai, K. Sinkevičiūtė pataria pradėti nuo paprasčiausių žingsnių. Į „Google“ paiešką įveskite toliau nurodytus dalykus.
- Savo prekių ženklą ar produktą geriausiai apibūdinančius raktinius žodžius, bendrines sąvokas, pasižiūrėkite, ar konkurentai leidžia mokamą reklamą. Ar jūs ją leidžiate?
- Bendrinius raktinius žodžius, apibūdinančius jūsų paslaugą ar produktą, įvertinkite, su kuo konkuruojate organinėje paieškoje.
- Konkurentų prekių ženklus, pasižiūrėkite, ar jie leidžia mokamą reklamą, ar turi „Google My Business (GMB)“ paskyrą. Jei taip, ar ji optimizuota? Analizuojant GMB galima matyti, ar konkurentai optimizuoja svetainę vietinei paieškai. Taip pat su kokiomis problemomis susiduria jų vartotojai.
Paskui galima pereiti prie konkurentų išorinių nuorodų tinklelio analizės. Kaip vieną iš įrankių, padedančių tai atlikti, K. Sinkevičiūtė rekomenduoja „Google Advanced Search Operators“.
„Taip sužinome, kokiuose turinio vienetuose yra minimi konkurentai, kokias taktikas naudoja išorinėms nuorodoms gauti, kur renkasi tikslinė auditorija ir pan.“ – pataria pranešėja.
Tiesa, anot K. Sinkevičiūtės, svarbu atsiminti, kad konkurentai skaitmeninėje ir neskaitmeninėje erdvėje gali skirtis. Tai dažniausiai būdinga verslams, kurie turi fizines parduotuves ir kartu elektronines parduotuves.
„Sudėtingiau konkurencinę aplinką teisingai identifikuoti, jeigu esate startuolis, nes jis gali konkuruoti skirtingose rinkose. Pavyzdžiui, turėjome atvejį, kai vienas startuolis, teikiantis inovatyvų sprendimą, atėjo pas mus tiksliai identifikavęs savo konkurentus. Tai buvo tokie pat inovatyvūs startuoliai kaip ir jis. Atlikę analizę supratome, kad konkurentai yra visai ne tie, kuriuos jis laikė, o tikrieji konkurentai buvo visai ne startuoliai. Teisingas konkurentų identifikavimas yra vienas iš svarbiausių momentų, kuriant skaitmeninę rinkodaros strategiją“, – komentuoja K. Sinkevičiūtė.
Svetainės SEO auditas – ne duomenys, bet jų analizė
„Pirmiausia reikėtų teisingai įsivardyti, ką vadiname SEO auditu. Internete galima rasti daug įrankių, tokių kaip „Screaming Frog“ ar „Woorank“, su kuriais nesunkiai gausime ataskaitą apie svetainės techninę būklę, ir tai vadinti auditu, tačiau esmė yra gautų duomenų analizė ir įvertinimas, kurių problemų sprendimas suteiks daugiausia vertės“, – atkreipia dėmesį specialistė.
Norint sukurti pridėtinę vertę, anot K. Sinkevičiūtės, reikia į gautus rezultatus žiūrėti iš skirtingų pusių ir įvairiausių perspektyvų, įvertinti, ar identifikuota problema yra išties reikšminga kiekvienu konkrečiu atveju. „Mokymų metu pasidalinsiu informacija, kurias svetainės vietas būtina pasitikrinti ir kuriuos veiksnius įsivertinti“, – žada pranešėja.
Apie visa tai išsamiai ir su realiais pavyzdžiais K. Sinkevičiūtė pasakos vasario 27 d. „bzn start“ mokymuose „Kaip atsirasti pirmajame „Google“ paieškos puslapyje?“. Čia patirtimi taip pat dalinsis: Čia patirtimi taip pat dalinsis: GLIMSTEDT teisininkė, žiniasklaidos teisės ekspertė Raminta Bučiūtė bei rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis.
Renginio organizatorius „bzn start“, Nr. 1 žinių centras augančiam verslui, dėkoja partneriams ir kolegoms: advokatų kontorai GLIMSTEDT, biurų miesteliui „Technopolis“, kuriame vyks numatyti mokymai, didžiausiam naujienų portalui „Delfi“ ir spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.