Nuo krizės nukentėjęs viešojo maitinimo sektorius atsitiesia. Didmiesčiuose kuriasi nauji restoranai ir kavinės, o senieji gyventojų maitintojai priversti investuoti į restoranų interjero atnaujinimą ir prekių ženklus.
Picas nurungė kiti patiekalai
Vasario mėnesį atsinaujino buvęs „Pizza Jazz“ restorano tinklas. Picerijų tinklas keitė ne tik savo sienų spalvas ir stalus, bet ir pavadinimą. Minėti restoranai buvo pervadinti į „Pjazz“.
Kaip tuomet informavo bendrovė, pirmieji savo veidus pakeitė du restoranai Kaune. Įmonės savininkų skaičiavimu, prekės ženklo keitimo darbai visuose restoranuose bus baigti per pusmetį, o visos investicijos sieks daugiau nei 100 tūkst. eurų.
„Pjazz“ vadovė Kristina Belopertavičienė teigė, kad buvusį picerijų tinklą pakeisti pavadinimą privertė nuo veiklos pradžios visiškai pasikeitęs valgiaraštis.
„Per 22 gyvavimo metus augome, keitėmės. Mūsų asortimentas taip pat stipriai keitėsi ir šiai dienai picos nėra pagrindinė asortimento dalis. Šios aplinkybės darė įtaką ir vardo keitimui“, - komentavo ji.
„Bet pastebime, kaip ir kiekviena naujovė, tai skatina susidomėjimą. Atnaujintuose restoranuose sulaukiame svečių palaikymo, pagyrimų. Ir toliau stipriai dirbame patiekalų kokybės klausimu“, - teigė ji.
Šiuo metu „Pjazz“ turi 5 restoranus Kaune ir 4 Vilniuje. Šiemet Vilniaus centre planuojama turėti labiau orientuoto į vakarines pramogas restorano variantą, koks jau veikia Kauno centre.
Į restoranų renovaciją planuojama investuoti daugiau nei 250 tūkst. eurų.
Keisis 360 laipsnių kampu
Šiuo metu Vilniuje su planais atnaujinti uždaryta Didžiojoje g. esanti „Čili“ picerija. Renovacijos darbų laukia ir picerijos Kaune ir Klaipėdoje. Dviejų pagrindinių picerijų atnaujinimui bus skirta 435 tūkst. eurų.
Pasiryžta ir nuo pat šaknų keisti picerijų tinklo koncepciją – keisis tiek logotipas, tiek valgiaraščiai, tačiau picerijų tinklo vadovė žada, kad picos ir toliau išliks restoranų pagrindiniu akcentu.
„Čili“ picerijų tinklas šiems metams dvigubai padidino rinkodaros išlaidas – iki 0,3 mln. eurų.
Picerijų tinklo direktorė Giedrė Kvedaravičienė aiškino, kas privertė investuoti į picerijų tinklo atnaujinimą: „Svarbu paminėti, kad „Čili“ seniausias ir žinomiausias prekės ženklas restoranų rinkoje. Ir šiandien jo atpažįstamumas yra vienas didžiausių. Besikeičiančios vartotojų grupės, ateinančios naujos kartos ir besiformuojančios tendencijos rinkoje reikalauja pokyčių net ir tokiam stipriam ženklui kaip „Čili pica“.
„Tai daugiau sutapimas laike nei konkuravimo išraiška, nes lygiai taip pat kaip ir „Čili“ pajuto kintančius signalus, taip pat tuos pačius ženklus pajuto ir mūsų kolegos, - kalbėjo ji. - Yra smagu, kad didieji rinkos žaidėjai reaguoja į besikeičiančią rinką ir siūlo naujoves, tai yra labai gerai, nes konkurencinė aplinka darosi sveikesnė nei anksčiau, kai vienintelis konkuravimas susivedė į vienintelį dydį – nuolaidas. Dabar svečiai jau renkasi ir meniu, ir aplinką, ir kitus niuansus – ne vien kainą“.
G. Kvedaravičienė pažymėjo, kad restoranų lankytojai tampa vis labiau išprusę ir juos domina ne tik paties restorano aplinka, bet ir tai, kas slypi už patiekalų istorijos.
Picerijų tinklo vadovė teigė, kad pirmasis žingsnis atsinaujinant picerijoms buvo žengtas gruodį - atnaujintas valgiaraštis su itališkų picų akcentu. Pasak jos, koncepcija pasiteisino.
Po atsinaujinimo – iki trečdaliu daugiau klientų
„CanCan“ picerija keisti savo prekės ženklą pradėjo dar 2013 m. Su nauja koncepcija taikyta į jauną, aktyvų didmiesčio gyventoją. Pirma picerija su nauju logotipu duris atvėrė Mažeikiuose.
„Pernai tęsėme picerijų atnaujinimą Vilniaus, Kauno, Šiaulių miestuose“, - teigė „Delano“ rinkodaros skyriaus vadovė Ieva Vaičiūnaitė.
Pernai bendrovė į atsinaujinimą investavo 1,7 mln. eurų. Šiems metams planuojamos 1,5 mln. eurų siekiančios investicijos.
Paklausta, kodėl „CanCan“ picerijos pribrendo naujam veidui, I. Vaičiūnaitė teigė, kad tai yra 5-7 metus trunkančio cikliškumo rezultatas.
Pašnekovės teigimu, po picerijų atnaujinimo jose klientų srautai išaugo 20-30 proc.
Pakeitus pavadinimą nereikia tikėtis, kad pasikeis nuomonė
Marketingo specialistas Linas Šimonis pripažįsta, kad konkurencinė aplinka, ekonomikos ciklai maitinimo įstaigas verčia keistis, tačiau kartu įspėja, kad pakeitus vos pavadinimą ar interjerą įsišaknijusi gyventojų nuomonė apie restoraną nepasikeis.
„Šiuo klausimu galiu kalbėti tik apie „Pjazz“. Jau seniai buvo matyta, kad jų „arkliukas“ - nebe pica. Tai buvo daugiau pietų, verslininkų susitikimo vieta“, - teigė jis.
Vis dėlto specialistas mano, kad investicijos į prekės ženklo pakeitimą bevertės vien todėl, kad naujas pavadinimas labai primena senąjį ir žmonės vis vien restoranus vadins „Pizza Jazz“.
Kalbėdamas apie kitų picerijų tinklų atsinaujinimus L. Šimonis paminėjo ekonominius ciklus.
„Kaip „Čili“, taip ir daugelis kitų restoranų Lietuvoje patyrė tragiškus metus per praėjusią krizę. Tuomet absoliuti dauguma sumažino tiek kainas, tiek patiekalų kokybę. Žmonės tai pastebėjo“, - teigė pašnekovas.
Rinkodaros specialistas patarė picerijų tinklams investuoti ne tik į pavadinimus, bet ir į geresnius produktus.
„Geriausias dalykas – parodyti žmonėms, kad pasikeitei, atsiprašyti ir imtis naujų dalykų“, - pridėjo pašnekovas.
L. Šimonio teigimu, atsigaunant ekonomikai gyventojai turi vis daugiau pinigų ir viešojo maitinimo įstaigoms tenka vis labiau stengtis dėl kokybės.