„Nuo gegužės 1 dienos nebevykdysime Reklamos įstatymo pažeidimų priežiūros. (...) Visas žinias, gerąją praktiką esame pasiruošę perduoti VVTAT. Manau, bendradarbiausime ir tikimės, kad jiems sėkmingai pavyks vykdyti šią funkciją, kurią jie perims iš mūsų“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė Konkurencijos tarybos narys Elonas Šatas.
„Nuo gegužės 1 dienos nebevykdysime Reklamos įstatymo pažeidimų priežiūros. (...) Visas žinias, gerąją praktiką esame pasiruošę perduoti VVTAT. Manau, bendradarbiausime ir tikimės, kad jiems sėkmingai pavyks vykdyti šią funkciją, kurią jie perims iš mūsų“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė Konkurencijos tarybos narys Elonas Šatas.
Tuo metu Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas sakė neturintis abejonių dėl VVTAT kompetencijos, prižiūrint šio įstatymo vykdymą.
„Aš neturiu abejonių dėl mums artimos institucijos kompetencijos. (...) Iš dalies padidėjus darbų apimčiai, jiems gali tekti vidinius resursus persitvarkyti, kažkam skirti daugiau dėmesio. Gali būti kitokių dalykų, kurie jiems bus reikalingi, bet čia jau nebe man kalbėti už juos“, – sakė Š. Keserauskas.
Jis taip pat pridūrė, kad Konkurencijos taryba artimiausiu metu iš šitos erdvės nepasitrauks, nes reikės užbaigti esamus tyrimus.
Tarybos narys E. Šatas, kalbėdamas apie Reklamos įstatymo pažeidimų tendencijas, sakė, kad galimų pažeidimų skaičius yra didelis.
„Galimų pažeidimų skaičius yra labai didelis. Bent jau mes pernai tikrinome, vertinome daugiau nei 400 reklamų ir daugiau nei 200 atvejų mes išsiuntėme įspėjimus subjektams, kad jie galimai skleidžia klaidinamą reklamą, ir jos operatyviai buvo nutrauktos“, – kalbėjo E. Šatas.
Jo teigimu, vienas pagrindinių iššūkių yra susijęs tu didele apimtimi atvejų ir ribotais ištekliais.
„Vienas iš pagrindinių iššūkių yra, kaip susidoroti su tokia didžiule apimtimi atvejų, kur naudoti savo ribotus išteklius. Ir būti aktyviems patiems. Tai yra aktyvūs veiksmai, kai nelauki galimų problemų pasirodymo, bet pats imiesi aktyvių veiksmų, atlieki stebėseną, identifikuoji galimas problemas, išsiunti rekomendacijas, lauki, kaip įmonės pasitaiso. Matyt, šita strategija pradėta ir yra veiksminga ateityje“, – sakė E. Šatas.
ELTA primena, kad nuo gegužės 1 d. reklamos priežiūros funkcijas – klaidinamos bei lyginamosios reklamos priežiūrą – Seimas perdavė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.
Tai Seimas įteisino priėmęs Reklamos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pataisas.
Iki šiol šias perduodamas funkcijas vykdė Konkurencijos taryba, o kitų įstatyme nustatytų reikalavimų priežiūrą atliko Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
Pažymima, kad konsoliduojant funkcijas turėtų būti užtikrinamas operatyvesnis galimų pažeidimų nagrinėjimas, vienodas įstatymų nuostatų taikymas, vienodai formuojama praktika, sumažėtų administracinė našta verslui, greičiau būtų išnagrinėti skundai, efektyviau išnaudoti priežiūros institucijų finansiniai ir žmogiškieji ištekliai (išvengta priežiūros funkcijų dubliavimo). Taip pat bus užtikrintas teisinis tikrumas ir aiškumas vartotojams, į kurią instituciją kreiptis dėl reklamos reikalavimų pažeidimų.
Konkurencijos taryba 2018 metų veiklos ataskaitoje nurodo, kad šiais metais nustatė 3 Reklamos įstatymo pažeidimus: dvi bendrovės buvo nubaustos, nes klaidino vartotojus, kai reklamuodamos statomą daugiabutį naudojo netikrų vartotojų atsiliepimus. Kitas atvejis susijęs su tuo, kai viena e. parduotuvę valdanti įmonė klaidino vartotojus, skatindama juos kuo greičiau pirkti prekes per tariamai trumpalaikes akcijas, nors nuolaidos galiojo pakankamai ilgai.
ELTA primena, kad nuo gegužės 1 d. reklamos priežiūros funkcijas – klaidinamos bei lyginamosios reklamos priežiūrą – Seimas perdavė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.
Tai įteisino Seimas, priėmęs Reklamos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pataisas.
Iki šiol šias perduodamas funkcijas vykdė Konkurencijos taryba, o kitų įstatyme nustatytų reikalavimų priežiūrą atliko Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
Pažymima, kad konsoliduojant funkcijas turėtų būti užtikrinamas operatyvesnis galimų pažeidimų nagrinėjimas, vienodas įstatymų nuostatų taikymas, vienodai formuojama praktika, sumažėtų administracinė našta verslui, greičiau būtų išnagrinėti skundai, efektyviau išnaudoti priežiūros institucijų finansiniai ir žmogiškieji ištekliai (išvengta priežiūros funkcijų dubliavimo). Taip pat bus užtikrintas teisinis tikrumas ir aiškumas vartotojams, į kurią instituciją kreiptis dėl reklamos reikalavimų pažeidimų.