Įvairūs mieli kalėdiniai niekučiai - Kalėdų Seneliai, kalėdiniai angelai, prakartėlės, kalėdinės eglutės ir jų papuošalai, kalėdiniai vainikai bei kiti Kalėdų šventėms skirti dirbiniai - yra nekeičiami ir negrąžinami. Taip pat nekeičiamos ir negrąžinamos elektrinės girliandos.

Visas negrąžinamų ir nekeičiamų prekių sąrašas numatytas Mažmeninės prekybos taisyklėse.

Dažnai dovanojamos prekės, kaip knygos, kosmetika, elektrotechnika, mobilieji telefonai, kompiuteriai, žaislai, dirbiniai iš tauriųjų metalų, apatinis trikotažas, meno dirbiniai ar pagal specialų užsakymą pagaminti dirbiniai taip pat yra negrąžinami ir nekeičiami.

Daugelį internetu įsigytų prekių galima grąžinti per 14 dienų nuo prekės gavimo (jei šių prekės nebuvo naudotos).

Rūbai, batai, taip pat rankinės, kuprinės bei diržai yra grąžinami ir keičiami, todėl neverta per daug sukti galvos, ar spalva ir dydis tikrai bus tinkami.

Reikalavimas pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę tenkinamas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo prekės įsigijimo, jeigu prekė nebuvo naudota bei nepraradusi prekinės išvaizdos, ir pirkėjas turi išsaugojęs prekės įsigijimo dokumentą.

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, pardavėjas turi pristatyti prekes ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos, jeigu šalys nesusitarė kitaip. Taigi, jeigu pirkėjas prekes nori gauti iki švenčių - reikėtų aiškiai susitarti dėl pristatymo laiko ir įvertinti, kad šventiniu laikotarpiu užsakymų skaičius padidėja ir prekių pristatymas gali užtrukti.

Prekės kvitas reikalingas ne tik norint pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę, bet ir siekiant užtikrinti savo teises išaiškėjus prekės trūkumams.

Visi teisėti vartotojo reikalavimai (pakeisti nekokybišką prekę, ją pataisyti, sumažinti kainą ar grąžinti sumokėtus pinigus) yra tenkinami tik pateikus prekės įsigijimo dokumentą. Todėl patartina saugoti dovanų (ypač brangesnių) pirkimo čekius, kad išaiškėjus trūkumams, asmuo per garantinį laikotarpį galėtų drąsiai kreiptis ir kelti savo teisėtus reikalavimus.

Kilus ginčui ir problemoms su Lietuvoje registruotu pardavėju, pirkėjas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Daugiau informacijos www.vvtat.lt.

Tuo atveju, jeigu problemų kilo su kitoje Europos Sąjungos valstybėje, Islandijoje bei Norvegijoje registruotu pardavėju ir ginčo taikiai išspręsti nepavyko - nemokamos pagalbos ir patarimų galima kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje.

Centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. ir yra Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklo (ECC-Net) dalis. Daugiau informacijos - Europos vartotojų centro svetainėje www.ecc.lt

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)