„Įmonė operatyviai reagavo į paklausos pokyčius ir atitinkamai koregavo skrydžių programą, o glaudus bendradarbiavimas su partneriais padėjo užtikrintai auginti pardavimus, adaptuoti viešbučių pasiūlą. Pernai priimtas strateginis sprendimas įgyvendinti kito kelionių organizatoriaus („Kidy Tour“) keliautojų rezervacijas – šį iššūkį bendrovė sėkmingai suvaldė, ne tik pateisindama pačių keliautojų lūkesčius, bet ir reikšmingai padidinusi aptarnautų keleivių skaičių. Įvestas kuro mokestis metų bėgyje leido sumažinti nuostolius dėl kuro kainos svyravimo“, – rašoma pranešime.
Po pirmo pusmečio fiksuota neigiama EBITDA (-0,8 mln. EUR) ir nuostolis (-1,7 mln. EUR), tačiau metus bendrovė uždarė turėdama teigiamą EBITDA (+ 1 mln. EUR). Be to, pavyko labai priartėti prie pelningos visų metų veiklos (-0,2 mln. EUR grynasis nuostolis).
„Į pelningumo kelią grįžome jau vasarą, o nuo rugsėjo kas mėnesį fiksavome reikšmingai augančias pajamas. Kiekvienas mėnesis nuo rudens pradžios iki pat gruodžio buvo sėkmingesnis už praėjusį, o metus visos grupės mastu užbaigėme rekordinėmis 197 mln. eurų pajamomis, kai atitinkamai 2021 m. jos siekė 109 mln. eurų. Toks pasiekimas iššūkių kupinu laikotarpiu pirmiausia yra komandos susitelkimo ir profesionalumo rezultatas, o solidūs rezultatai visai grupei leidžia užtikrintai judėti pirmyn“, – sakė „Novaturo“ grupės vadovas Vitalijus Rakovski.
Įmonės klientų skaičius reikšmingai didėja – 2022 m. „Novaturo“ grupė aptarnavo 267 tūkst. keleivių ir taip gerokai sumažino atotrūkį nuo 2018 ir 2019 m., kai jų istoriškai skaičiuota daugiausia. Lyginant 2021 m. su 2022 m., klientų skaičius išaugo daugiau nei 55 proc. Jam kryptingai kylant siekiama ir toliau tęsti subalansuotą kelionių programą – užtikrinti tokią pasiūlą, kuri organiškai atitiktų paklausą bei padėtų efektyviai reaguoti į konkurencinės aplinkos pasikeitimus.
2022 m. spalį pradėti išankstiniai vasaros sezono pardavimai. Keliautojams pasiūlyta subalansuota, gerai strategiškai apgalvota 2023 m. krypčių paletė bei naudų paketas, užtikrinantis ir mažiausios kainos garantiją. Išankstiniai šių metų vasaros pardavimai viršijo praėjusių metų rodiklius visose kryptyse.
Kaip įprastai, daug dėmesio įmonė skyrė kryptims, kurios keliautojų tarpe populiariausios ir neužleidžiančios lyderiaujančių pozicijų, tokios kaip Turkija, Graikija. Be to, itin didelis augimas matomas ir sąlyginai naujose kryptyse, kurias renkasi vis daugiau keliautojų – pavyzdžiui, pardavimaį į Juodkalniją, Tunisą 3 kartus viršijo praėjusių metų išankstinius pardavimus.
2022 m. žiemą buvo pastebimas ir itin didelis susidomėjimas egzotinėmis tolimosiomis kryptimis, tokiomis kaip Tailandas, Indonezija, Maldyvai, Šri Lanka, Mauricijus, Seišeliai, Kuba, Meksika, Zanzibaras, Dominikos Respublika ir kitomis. Matant išaugusią tokių kelionių paklausą, atitinkamai padidinta jų pasiūlą. Be to, didesnį dėmesį tokioms kryptims įmonė žada ir šiems metams, todėl asortimento įvairovę planuoja dar plėsti.
Iš esmės matoma tendencija, kad keliautojai linkę keliones planuotis vis labiau iš anksto ir rinktis iš plačiausio krypčių, kurortų, viešbučių ir kambarių asortimento. Palyginimui – metų pradžioje vidutinis laikas nuo įsigijimo iki kelionės pradžios buvo du mėnesiai, o antroje metų pusėje artėjo link trijų mėnesių ir toliau nuosekliai auga.
2022 m. tinkamai subalansavus turizmo produktų pasiūlą ir operatyviai reaguojant į aplinkybes, visos grupės mastu išlaikytas itin aukštas lėktuvų užpildymo rodiklis. Vertinant metų vidurkį, jis siekė 94,4 proc., o visą ketvirtąjį ketvirtį – daugiau nei 96 proc.
Siekiant gerinti savo klientų patirtis bei mažinti CO2 taršos pėdsaką, nuo 2022 m. gruodžio mėn. Estijoje pakeistas lėktuvas į aplinkai draugiškesnį, naujos kartos „Boeing 737-8“. Šį žingsnį įmonė vertina kaip itin reikšmingą užtikrinant tvaresnes keliones. Naujasis lėktuvas ne tik talpina 5 proc. daugiau keleivių, bet ir suvartoja 12-15 proc. mažiau kuro. Tai reiškia, kad CO2 išmetimas mažėja 16-18 proc., ir taip į aplinka išmetama apie 5–6 tūkst. tonų mažiau CO2 per metus.
Dar vienas svarbus 2022 m. žingsnis, kuriuo „Novaturas“ siekia motyvuoti savo profesionalų komandą bei stiprinti lojalumą – įmonė pirmoji Lietuvos turizmo rinkoje pristatė opcionų programą. Joje gali dalyvauti visi įmonės darbuotojai, įsigydami įmonės akcijų už mažesnę nei rinkos kainą ir tokiu būdu prisidėti prie tvaraus bendrovės akcijų vertės augimo.
Akcijų opcionų programa taikoma trijose srityse – motyvuojant aukščiausio lygio vadovus, suteikiant galimybę visiems įmonės darbuotojams savo skatinamąjį priedą gauti ne pinigais, o akcijų opcionais ir auginant darbuotojų lojalumą priklausomai nuo išdirbto laikotarpio įmonėje.
„Novaturo“ grupės sėkmę atspindi ir gautas reikšmingas apdovanojimas. Tradiciniuose „Nasdaq Baltijos rinkos apdovanojimuose 2023“ bendrovė pripažinta geriausiai pastarųjų metų iššūkius įveikusia ir rinkos pokyčius suvaldžiusia įmone. „Novaturui“ teko nugalėtojos titulas nominacijoje „Metų iššūkis“ – už indėlį vystant Lietuvos ir Baltijos kapitalo rinkas.
„Apibendrindami nelengvus, tačiau į tvarų augimą padėjusius grįžti 2022 m., į ateiti žiūrime optimistiškai ir užtikrintai. Net ir aktyvėjant konkurencinei aplinkai, aiškiai išlaikome savo lyderystę kaip didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalių turizmo rinkoje ir ryškiai didiname atotrūkį nuo artimiausių konkurentų. Tai įkvepia toliau kryptingai siekti ambicingų tikslų bei planuoti drąsius veiklos žingsnius“, – sakė „Novaturo“ grupės vadovas V. Rakovski.