„Delfi TV“ laidoje „Verslo požiūrisPigu.lt rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė papasakojo, kaip elektroninės parduotuvės vilioja savo pirkėjus ir kodėl svarbiausiu veiksniu tapo apsipirkimo laikas.

Besikeičiantys pirkėjų įpročiai

Laidoje pasiteiravus apie besikeičiančius pirkėjų įpročius, G. Vilkė sakė, kad gruodį pigu.lt svetainėse apsilankė 20 proc. daugiau vartotojų. Nors apklausos taip pat pranašavo, kad pirkėjai ir per šias šventes bus linkę leisti pinigus, prekybininkai nebuvo tikri, kur bus ieškoma norimų prekių. Tačiau net ir pandemijai praėjus daugeliui liko įprotis apsipirkti internetu. Kartu tai pirkėjams leidžia ir sutaupyti geriau apsvarsčius savo pirkinius bei nedaryti skubotų sprendimų.

„Jei sakytume, kad nesikeičia vartotojų įpročiai, tuomet visi jie atidarius prekybos centrus turėjo sugrįžti. Tačiau penktadaliu išaugę srautai (elektroninės prekybos) yra didelis šuolis po pandemijos pabaigos.

Žmonės peržiūri daugiau prekių. Taip jie lygina prekes ir eina link sprendimo“, – pasakojo laidos viešnia bei pridūrė, kad infliacija taip pat padarė poveikį pirkėjų apsisprendimams, todėl dažnas įdeda daugiau pastangų ieškodamas norimos prekės.

 Giedrė Vilkė

Pigu.lt rinkodaros vadovė užsiminė, kad atsižvelgiant į neužtikrintą situaciją, kaip ir daugelis verslų, elektroninės prekybos atstovai turi ne vieną atsarginį planą, o kasdien stebint situaciją šie planai yra keičiami.

„Rizikos valdymas ir papildomų kaštų neprisiėmimas natūraliai yra. Turime ilgametį planą, nes tiesiog turi turėti viziją. Tuomet yra metinis biudžetas, kuris peržiūrimas kas mėnesį. Kalbant apie rinkodaros išlaidas, dalį jų modeliuojame kasdien. Tai yra dinamiškas požiūris ir labiau remiamės kriterijais, ką norime pasiekti. Tai ir mūsų verslo privalumas, nes nors jis ir didelis, bet turi daug galimybių būti dinamiškas“, – kalbėjo G. Vilkė.

Kaip viliojamas klientas?

„Delfi TV“ laidoje „Verslo požiūris“ prakalbus apie būdus, kuriais pirkėjai yra viliojami apsipirkti, Pigu.lt rinkodaros vadovė sakė, kad svarbų vaidmenį čia vaidina patogumas. „Anksčiau (vyravo) supratimas, kad pirkti internetu yra pigiau, todėl žmonės buvo linkę ilgiau laukti ir perlipti per save užsakant internetu, bet priklausomai nuo šalies ekonominės situacijos, patogumas tapo pagrindine priežastimi pirkti.

 Giedrė Vilkė

<...>Esame savo įsitikinimų ir įpročių vergai ir gali tikrai atrodyti, kad patogiau nuvažiuoti į parduotuvę. Tačiau jei pamėgintume išskaidyti, kiek laiko man užtrunka norint įsigyti vieną daiktą fizinėje parduotuvėje, suprastume, kad mes nelinkę to skaičiuoti. Tuo tarpu turint mobiliąją aplikaciją, kur esu suvedusi savo mokėjimo būdus, tai užtruks apie dvi minutes, jei dar naršysiu. Tai nepalyginama ir laikas brangsta, o jo prasmę žmonės pradeda daug labiau vertinti“, – kalbėjo elektroninės prekybos atstovė.

Pašnekovė taip pat sakė, kad fizinė ir elektroninė prekyba turėtų veikti išvien, nes tai papildo vartotojo apsipirkimo kelionę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją