„Delfi TV” laidoje “Verslo požiūris” komunikacijos profesionalas papasakojo apie savo darbo užkulisius ir tai, kas žinoma retam vartotojui.
Mažmeninės prekybos iššūkiai
Netrukus mėnesį naujame departamente švęsiantis V. Lopeta sakė, kad komunikacijoje dinamiškas darbų keitimas veda į greitesnį tobulėjimą, nes tai gana siaura sritis, o ir vidinei karjerai nebūna daug galimybių. „Reikia pripažinti, kad pati komunikacija nėra tik atstovavimas ryšiams su žiniasklaida. Kuo toliau, tuo labiau ji apima vis naujas sritis, o jų išmanymas padeda tobulėti“, – pažymėjo laidos „Verslo požiūris“ svečias.
Klausiamas, ar dirbdamas „Lidl“ jis padarė viską, ką norėjo, V. Lopeta sakė, kad mažmeninė prekyba yra dinamiška rinka ir komunikacijos žmonėms tenka nemažai greito bėgimo bei sudėtingo darbo. „Komunikacijoje žmonės ten (mažmeninėje rinkoje) keičiasi ypač dažnai. Suskaičiavau ten penkerius metus, o mano tikslas buvo bent ketveri.
Per tuos penkerius metus pavyko pasiekti gerų dalykų, padaryti ir tam tikrų klaidų, iš kurių pasimokyta. Atėjo tas etapas kai jauti, kad reikia kažkam perduoti estafetę“, – sakė komunikacijos specialistas bei pridūrė, kad skirtumas tarp buvusios ir esamos jo darboviečių yra ir tai, jog jam pradėjus dirbti „Lidl”, šis prekybos tinklas tik žengė pirmuosius žingsnius Lietuvoje, o „Swedbank“ jau turi savo kultūrą bei tradicijas, kurias reikia suprasti.
Nuomonės formuotojų įtaka
V. Lopeta neslepia, jog gana uždara „Lidl” komunikacijos strategija Lietuvoje veikė. Tačiau pastaruoju metu komunikacijai buvo pasitelktos ir nuomonės formuotojų paslaugos. Tiesa, „Delfi TV“ laidos svečias minėjo, kad dar iki jam prisijungus prie „Lidl“ kolektyvo buvo naudojamasi žinomiausių nuomonės formuotojų paslaugomis. Tačiau jis pripažįsta, kad jei nėra nuoseklumo ir ilgalaikės partnerystės, pasijaučia neautentiškas požiūris, o auditorija neįsitraukia. Jis neslepia, kad tai klaida, iš kurios teko pasimokyti ir toliau siekti ilgalaikių tikslų.
„Dar viena naujovė buvo tai, kad mes išskaidrinome nuomonės formuotojus. Atėjome su labai aiškiu prašymu žymėti mūsų reklamą. Derinome tai su institucijomis. Net ir patys nuomonės formuotojai sakydavo, kad kris matomumas. Tačiau atvirkščiai. Atvirumas suveikė ir tapo rinkos standartu“, – apie darbo specifiką pasakojo profesionalas.
Kaip vienus ryškiausių nuomonės formuotojų pavyzdžių, su kuriais jam pačiam teko dirbti, pašnekovas įvardijo žinomą televizijos laidų kūrėją ir žurnalistą Vytarą Radzevičių, šokėją ir fotografą Naglį Bierancą bei trenerį Paulių Ratkevičių.
Reikšmingi pokyčiai komunikacijoje
Laidos „Verslo požiūris“ svečias taip pat pasakojo, jog pokyčių komunikacijoje netrūksta nuo pat 2002–ųjų, kai jis pradėjo dirbti „Lietuvos draudime“. Tuo metu kai kurios įmonės jau buvo išbandžiusios atstovo spaudai rolę. Tačiau įmonėse atstovai spaudai buvo tarsi vartų sargai, kurie leisdavo ar neleisdavo bendrauti su norimu įmonės atstovu. Bėgant laikui komunikacija tobulėjo ir kaip vieną reikšmingiausių lūžių jis įvardija 2007–uosius metus, nes būtent šiuo laiku komunikaciją papildė socialiniai tinklai.
Socialiniai tinklai pakeitė tai, kad kiekvienas žmogus gali tapti informacijos nešėju. Turėdamas auditoriją žmogus tapo informaciniu kanalu, o ilgainiui svarbia tapo ir vidinė organizacijos ar įmonės komunikacija.
Vertindamas savo dabartinio darbo banke iššūkius bei užduotis laidos „Verslo požiūris“ svečias pastebėjo, jog rinka yra ypač aktyvi. „Temų įvairovė ir skirtingų kalbėtojų įsitraukimas stebina. <....> Reikia stipriai padirbėti, kad žmonės suprastų, ką daryti su pinigais, kaip investuoti ir darytų tai reguliariai bei nuolat. Manau, kad tai yra ir bus vienas pagrindinių iššūkių, su kuriuo dirbsime“, – sakė komunikacijos profesionalas.