Verslininku tapęs medicinos gydytojas yra gyvas pavyzdys, kad karjeros krypties keitimas gali atverti naujas galimybes ir atvesti į neįtikėtiną sėkmę.

Dr. Ozerk mokėsi medicinos Oslo universitete, vėliau Norvegijoje dirbo greitosios pagalbos medicinos gydytoju.

„Medicina suteikė man tvirtą pagrindą ir problemų sprendimo įgūdžius, kurie pasitarnavo visoje mano karjeroje“, – sako pašnekovas.

Multimilijoniniai verslai ir pašaukimas

„Mediciną žmonės dažniausiai pasirenka ne šiaip sau. Tai yra pašaukimas, vidinis noras padėti kitiems. Laikui bėgant supratau, kad žmonėms galima padėti įvairiais būdais, kad ir mažinant skurdą ar didinant tam tikrų paslaugų prieinamumą. Taip gimė pirmosios verslo idėjos“, – pasakoja Dr. O. Ozerk.

Meilė verslui, kaip sako verslininkas, neatėjo iš karto – ją reikėjo prisijaukinti.

2005-aisiais kartu su bendraminčiais Ozerk Norvegijoje sukūrė socialinį tinklą Biip.no, kuris per trumpą laiką tapo neįtikėtinai populiarus. Galiausiai tinklą įsigijo investuotojai iš Danijos „Egmont Group“ kartu su „Nettavisen”. Daugiau nei 140 metų tradicijas turintis šeimos leidybos verslas tuomet socialinį tinklą įvertino ir įsigijo už daugiau nei 100 mln. kronų (~9 mln. eurų).

Pasinaudodamas jau sukaupta patirtimi startuolių pasaulyje, Dr. O. Ozerk toliau investavo į IT technologijas, ypatingą dėmesį skirdamas fintech sektoriui. Verslininko sėkmė neliko nepastebėta pasaulyje, nuo 2021 m. jis yra vieno žymiausių ir įtakingiausių verslo leidinių pasaulyje „Forbes” finansų tarybos (angl. Finance Council) narys.

„Dažnai, kai girdime sėkmės istorijas, matome vieną žmogų, lyderį. Bet produktai, kuriais kasdien naudojamės, daugybę metų kuriami darbo laiko neskaičiuojančių komandų, žmonių, be kurių nieko nebūtų“, – aiškina 45-erių metų sukaktį šiemet minėsiantis verslininkas.

Anot jo, sėkmingam šiuolaikiniam verslui būtina sąlyga yra atsparumas. Pasaulyje, kuriame viskas sparčiai keičiasi, o startuolį galima sukurti itin greitai, svarbu tikėti idėja ir nepasiduoti susidūrus su konkurencija.

„Šiais laikais sukurti kažką itin unikalaus, dar neregėto yra itin sunku. Patarčiau domėtis tendencijomis, prognozėmis apie atskirus sektorius ir čia kurti produktus. Neturėtų baidyti ir konkurencija – jei yra konkurentų, vadinasi yra ir rinka, dėl kurios galima konkuruoti“, – teigia Dr. O. Ozerk.

Ne mažiau svarbu, pasak verslininko, yra ir būsimo verslo ar produkto galimybės greitai augti ir plėstis į įvairias rinkas ypatingai nedidinant startinės komandos ar atskirai rinkoms pritaikant patį produktą.

„Universalumas arba bendražmogiškų problemų sprendimas yra raktas į greitą augimą. Jei galite sukurti produktą, sprendžiantį daugeliui žmonių kylantį nepatogumą ar verslo problemą, – jūsų neabojinai laukia sėkmė”, – tikina pašnekovas.
Paskaita Vilniaus universitete

Flirtas su Lietuva

Dr. O. Ozerk įkūrė keletą kitų pasaulyje žinomų įmonių, vieną jų – ir Lietuvoje. „European Merchant Bank“ (EMBank) teikia prieinamas bankininkystės, finansavimo paslaugas smulkiems ir vidutiniams verslams bei aktyviai bendradarbiauja su fintech įmonėmis. Banko tikslas – prisidėti prie įmonių augimo Lietuvoje ne tik finansuojant, konsultuojant, bet ir dalijantis naudingomis įžvalgomis bei tendencijomis.

„Verslu užsiimu daugelyje šalių, lietuviai dar gerai neįvertina, kokio lygio startuolių centrą yra sukūrę Europoje, kiek čia yra talento ir kokios palankios sąlygos. Nesistebiu skaitydamas pasaulinėje žiniasklaidoje apie čia užaugusius vienaragius“, – sako Dr. O. Ozerk.

Šiuo metu Lietuvoje veikia net du lietuvių sukurti vienaragiai – įmonės, perkopusios 1 mlrd. eurų vertinimą. Lietuvos startuolių ekosistema pernai pritraukė 272 mln. eurų investicijų.

„Pastebėjau, kad lietuviai be didelio darbštumo turi ir stiprų norą padėti kitiems. Tai yra didelis jaunojo verslo privalumas, kai ne tik kuriame ir parduodame, bet ir labai vertiname, kaip teigiamai tai veikia pasaulį – nuo paslaugų prieinamumo didinimo, iki lygybės skatinimo ir pan.“, – apie įspūdžius Lietuvoje pasakoja Dr. Ozerk.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „Interviu su vadovu“ dalis. Ciklas skirtas skaitytoją supažindinti su įvairių įmonių lyderiais, atskleisti juos kaip asmenybes. Ankstesnį ciklo straipsnį galite perskaityti ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją