Akcininkai, mėgindami gelbėti įmonę, jai vadovauti vėl pakvietė Dainių Liulį, vieną iš įkūrėjų ir smulkų akcininką.

Apie tai kalbėta laidoje „Verslo požiūris“.

„Akcininkai mane pakvietė matydami, kad reikia pokyčių ir vienas iš jų – grąžinti klientų pasitikėjimą, nes yra iššūkių su klientų aptarnavimu. Man pačiam, būnant mažuoju akcininku ir pasitraukus iš veiklos, rinkoje sulaukiau įvairių pastebėjimų. Kai buvo pasiūlyta grįžti, net nedvejojau, kad reikia „Pigu.lt“ grąžinti į kelią, kuriuo ėjome, kai buvome sėkminga įmonė. Partneriai džiaugėsi mumis, akcininkai gaudavo grąžą, matėsi augimo trajektorija“, – pasakoja D. Liulys ir sako, kad kol jis buvo pasitraukę investuota į vadinamą „marketpleiso“, kai bendrovė pati neprekiauja, tik suteikia kitiems platformą prekybai, modelį. Dabar šią plėtrą reikia suvaldyti.

Šiandien platformoje 4 tūkst. prekybininkų ir jiems reikia nustatyti kokybės standartus bei taisykles. Iki šiol buvo tik siekiama juos atvesti į platformą. Dabar yra ne tik sėkmingų prekybininkų, bet ir tų, kurie elgiasi ne visai korektiškai. Pasak įkūrėjo, viena iš esminių užduočių įdiegti kokybinius standartus, kad klientai būtų labiau patenkinti.

Kalbant apie tai, kas padengia įmonės patiriamus nuostolius – bendrovę finansuoja akcininkai. Taip pat ir D. Liulys. Jam sugrįžus buvo užtikrinta, kad akcininkai toliau skirs lėšas.

„Kai pats vadovas balsuoja pinigais, tai milžiniška motyvacija įmonę vėl paversti pelninga“, – pripažįsta D. Liulys ir neslepia, kad dabar bendrovė praradusi efektyvumą – vieno užsakymo apdorojimo ir pristatymo kaina išaugusi. Tą galima efektyvinti. Kita dalis, nešanti nuostolius, kai prarandamas klientų pasitikėjimas, rinkodarai tenka skirti vis daugiau lėšų. Kokybės pagerinimas atpigins rinkodarą.

„Praradome aštrumą rinkodaroje ir derybose su tiekėjais. Nėra taip, kad vieną vietą sutvarkius viskas staiga pagerės. Smagu, kad įmonėje matau labai daug galimybių ir teks padirbėti ateinantį pusmetį, kad prieš pačią kalėdinę prekybą būtume jai pasiruošę“, – dėsto D. Liulys iš „aštrumą derybose su tiekėjais“ apibūdina ne kaip baimę, o kaip meilę kai kartu daromas verslas, kuris auga.

„Aš esu vietinis, asmeniškai pažįstu daug tiekėjų. Jau gavau daug žinučių, kur buvo rašoma, kad jie džiaugiasi, jog grįžau ir galėsime kartu daryti verslą. Visgi vietinio žmogaus buvimas, patirtis ir rinkos išmanymas labai svarbu“, – dėlioja D. Liulys.

Iki jo sugrįžimo bendrovei vadovavo lenkas. Lietuvos rinka iš visų Baltijos šalių „Pigu.lt“ svarbiausia ir didžiausia.

„Manau, su šia įmone galima pasiekti to, ko planavome. Ji jau yra didžiausias elektroninės prekybos žaidėjas regione, turintis didžiausią lankytojų ir pirkėjų srautą, sugebantis kiekvienam sezonui paruošti asortimentą taip, kad žmonės žinotų, jog čia bus prekių už reikiamą kainą, man atveš laiku ir jas bus paprasta grąžinti“, – dėlioja verslininkas ir sako, kad vietinis verslas pajėgus konkuruoti su tarptautiniais žaidėjais, kurie negali nukopijuoti lokalumo – vietinė kalba, vietiniai mokėjimo būdai, grąžinimo ir pinigų grąžinimo procesas geriausias ir greičiausias, bei asortimentas toks, kuris pritaikytas būtent šiai rinkai. Tai vietinio žaidėjo privalumai. Su pasauline rinka kainomis nepakonkuruosime.

pigu.lt parduotuvė

„Mums nereikia konkuruoti dėl visų pirkėjų. Užtenka 95 proc. kuriems reikia standartinių prekių“, – dėlioja D. Liulys ir sako, kad dirbtinis intelektas greičiau prekių neatveš. O kinai savo prekes gali pasiūlyti ir „Pigu.lt“.

„Vietinių prekybos platformų varomoji jėga vietos verslas. Tai ir mūsų misija, nes šalys, kuriose kuriasi šios platformos, matosi, jog ten daugėja smulkaus ir vidutinio verslo, kurie gali prekiauti ir jiems nereikia atidarinėti fizinių parduotuvių. Jei turi gerą prekę ir šalyje yra platforma, kurioje milijonas pirkėjų ir turi gerą prekę, o mokėti už galimybę prekiauti reikia tik 40 eurų bei komisinius mokesčius, tai patrauklu“, – dėsto verslininkas.

Visgi, dalis verslo yra ne tik platformai prekybai, bet ir pati prekyba. Įmonė pati valdo sandėlius ir parduoda prekes. Taip siekiama palaikyti konkurencingas kainas. Bendra metinė apyvarta apie 200 mln. eurų iš kurios pačios „Pigu.lt“ dalis apie pusė, bet ši dalis mažėja.

„Viena iš mano darbo krypčių – norime, kad pas mus būtų prekybininkai, kurie turi prekes sandėlyje, o ne tie, kurie tiesiog perparduoda kitų prekes ir kyla rizika, kas jų tiekimas bus komplikuotas“, – pripažįsta D. Liulys ir sako, kad dabartinių problemų priežastis – nesuvaldyta plėtra.

Vadovas sako, kad nuostoliai atsirado ne tik dėl klaidų, bet ir dėl milžiniškų investicijų į infrastruktūrą. Jis atėjo į puikiai parengtą bazę ir lieka tik išnaudoti jos potencialą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)