Tarpusavio skolinimo platformos prisidėjo prie finansų sektoriaus plėtros, kadangi leido atsisakyti tradicinių tarpininkų ir sujungė paskolų gavėjus bei investuotojus. Dirbtinio intelekto sprendimai šį virsmą pakėlė į naują lygį bei pakeitė paskolų valdymo, vertinimo ir aptarnavimo ypatybes. Pažangiausios technologijos: mašininis mokymasis, duomenų analizė ir natūralios kalbos apdorojimas (NLP) padidino tarpusavio skolinimo platformų efektyvumą, tikslumą bei prieinamumą. Todėl DI leidžia suderinti žmogaus ir pažangiausių technologijų laimėjimus bei pasiekti maksimalių rezultatų.
Efektyvus kreditingumo vertinimas
Vienas iš svarbiausių tarpusavio skolinimo platformų rodiklių – kredito rizikos įvertinimas, kuris matuoja tikimybę, kad besiskolinantieji neįvykdys savo įsipareigojimų. Iki pažangių DI įrankių pristatymo kredito rizika buvo vertinama remiantis rankiniu būdų surinktais kredito balais, finansinėmis ataskaitomis bei kitais statinės informacijos šaltiniais. Tačiau pakankamai išvysčius technologijų sprendimus, leidžiančius tiksliau įvertinti kredito riziką, įvairios tarpusavio skolinimo platformos pradėjo išnaudoti pažangius mašininio mokymosi algoritmus. Tai suteikė galimybių greičiau bei tiksliau apibendrinti daug platesnį duomenų spektrą: amžiaus, šeimyninio statuso įvertinimą, išsamią kredito ir sandorių istoriją, gaunamų pajamų rodiklius. Dėl to DI įrankį naudojančios tarpusavio skolinimo platformos užtikrina individualų dėmesį kiekvienam asmeniui bei personalizuoja paslaugos teikimo procesą.
Šis sprendimas taip pat naudingas ir paskolas teikiantiems investuotojams. Mašininio mokymosi technologija apibendrina svarbiausias tendencijas, todėl paskolų teikėjai gali priimti duomenimis pagrįstus sprendimus bei tiksliau prognozuoti galimą riziką. Į paskolas investuojantiems vartotojams lengviau numatyti potencialią grąžą, nes DI nustatytas kredito reitingas yra tikslesnis. Kredito reitingas įvertina tikimybę, kad paskolą paėmęs asmuo dėl vienokių ar kitokių aplinkybių vėluos grąžinti ar visiškai jos negrąžins. Dėl to sumažinamas skolintųjų stresas, padidėjo ilgalaikis skolinančiųjų sėkmės rodiklis.
Automatinio skolinimo funkcija
Automatinio skolinimo funkcija tarpusavio skolinimo platformose yra skirta skolinimo procesui supaprastinti, kadangi užtikrina sklandų bei papildomo dėmesio nereikalaujantį investavimo procesą. Vartotojui sutikus, DI leidžia automatiškai suteikti paskolas kiekvienam norinčiajam pagal iš anksto nustatytus kriterijus: besiskolinančiojo kreditingumo įvertį, paskolos sumą, tikslą ar palūkanų normas. Lengvesnis paskolų teikimas pašalina poreikį paskolas derinti rankiniu būdu, todėl procesas tampa greitesnis bei efektyvesnis.
Be to, automatinis skolinimas leidžia investuotojams diversifikuoti savo paskolų portfelį, paskirstant paskolas keliems paskolų gavėjams, taip sumažinant kapitalo koncentracijos riziką. Diversifikavimas yra kertinis investavimo principas, padedantis suvaldyti riziką ir pasiekti norimą investicijų grąžą. Ši funkcija yra pravarti ir besiskolinantiems, kadangi jų paskolų prašymai patvirtinami sparčiau, jie gali džiaugtis platesniu potencialių investuotojų susidomėjimu.
Žmogiškųjų klaidų prevencija
Modernūs DI sprendimai ne tik pagreitina paskolų išdavimo procesą, bet ir neutralizuoja žmogiškosios klaidos riziką. Kadangi didžiąją dalį paskolų paraiškų apdoroja algoritmai, apibendrinantys svarbiausius duomenis apie vartotojus, kurių pagrindu pateikia sprendimą, žmogaus emocijų veiksnys yra neutralizuojamas. Todėl paskolas teikiančios bendrovės, kurios naudoja DI įrankį, sumažino klaidų skaičių ir kasdien suteikia daugiau pelningų paskolų.
Be to, DI leidžia sumažinti ir sąmoningai atliekamą neteisėtą veiklą ar sukčiavimą. Dirbtinio intelekto priemonėmis besinaudojančios tarpusavio skolinimo platformos įvertina kiekvieno vartotojo veiklą, sandorių istoriją ir kitą svarbią informaciją, kad iš anksto nustatytų galimus sukčiavimo atvejus. Pavyzdžiui, suklastotus dokumentus, pinigų plovimą ar mokesčių vengimą. Šiose platformose įdiegtas dirbtinis intelektas įvertina neįprastą vartotojų veiklą ir sustabdo neteisėtas veiklas iki joms sukuriant didesnę žalą.
Apibendrinant, dirbtinio intelekto sprendimai tarpusavio skolinimo platformoms ir jų vartotojams užtikrina daugelį privalumų: efektyviau nurodo potencialių skolininkų kreditingumą, optimizuoja rizikos vertinimą bei užtikrina patogesnį vartojimą. Todėl DI nėra vien tik potenciali galimybė, kurios diegimą turėtų apsvarstyti skolinimo bendrovės, – tai nepamainoma „FinTech“ dalis, kuri leidžia fiksuoti didesnį pelningumą ir grąžą klientams jau šiandien.