El. prekybos sektorius nesuteikia šansų stovintiems vietoje, todėl norintys fiksuoti stabilų pelną privalo neatsilikti ir sekti svarbiausias rinkos tendencijas. Tam, kad pesimistinės ekonominės prognozės jūsų verslo nepaliestų, verta aptarti būdus, padėsiančius augti.

Kas leidžia augti ekonominės stagnacijos laikotarpiu?

Nors bendros ekonominės prognozės nedžiugina, el. prekybos sektorius demonstruoja ne visur atkartojamą atsparumą. Išorės veiksnių nepažeidžiamas augimas pirmiausia užtikrinamas stiprinant tiekimo grandinės našumą. Progų tobulėti visada yra, todėl prieš bandant ieškoti naujų būdų didinti pardavimus, patartina įsivertinti esamą veiklos modelį. Nemažai mažmenininkų šiuo metu gali išlaikyti panašų pelną net ir mažėjant pardavimams, nes pritaiko modernius sprendimus efektyvinant veiklos procesus: sandėliavimą, prekių paskirstymą ir logistiką.

Sandėliavimo našumo augimas pasiekiamas su pažangiausiais dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi laimėjimais, kurie leidžia pakeisti brangiau kainuojantį, lėtesnį ir ne visada tikslų žmogaus darbą. Procesų automatizavimas ypač perspektyvus galvojant apie logistinius procesus, nes šioje srityje verslininkams atsiveria plačios galimybės: galvojant tiek apie užsakymų vykdymą ar prekių pristatymą, tiek ir apie prekių grąžinimą. Taip pat svarbu inicijuoti dar griežtesnį veiklos auditą. Reguliarus turimų prekių ir sandėlių auditas leidžia įvertinti, kokių produktų jau turite pakankamai, kokių reikia sukurti ir (arba) užsakyti iš naujo. Tikslus turimų fizinių atsargų stebėjimas užtikrina, kad verslo sąnaudos būtų optimalios.

Dar didesnis dėmesys klientui

Nuolatiniai pirkėjai sugeneruoja didžiąją dalį el. parduotuvės pajamų, todėl pastanga išlaikyti ilgalaikius santykius su klientais – kiekvieno mažmenininko prioritetas bet kuriuo laikotarpiu. Kadangi naujų klientų pritraukimas tampa vis brangesne opcija, verslininkai turėtų susikoncentruoti į visuminės kliento vertės (LTV) didinimą.

Prieš pradedant rinktis konkrečius veiksmus, dera apsibrėžti norimų pasiekti vartotojų segmentą. Rinkos praktika rodo, kad apie 20 proc. el. parduotuvės klientų užtikrina net 80 proc. pajamų. Todėl savo didžiausią dėmesį skirkite ne plačiai auditorijai, bet klientams, kurie jau atrado jūsų verslą. Kalbant apie konkrečius pavyzdžius, galite svarstyti pasiūlyti ilgalaikę prekių prenumeratą, kurią pasirinkę klientai galėtų sutaupyti. Stenkitės pasiūlyti produktus, kurie kurtų vertę vartotojams ir šie būtų linkę įsipareigoti ilgai.

Vykdant užsakymą į kliento pirkinių krepšelį visada verta įtraukti nemokamą dovanėlę ar mėginį. Nors, palyginti su bendra pirkinio verte, ši smulkmena sudaro tik mažą kainos dalį, maloni staigmena pozityviai nuteikia vartotojus ir padidina šansus, kad tapsite nuolatiniais jų prekybos partneriais. Dėl šito veiksmo inicijuojate palankų psichologinį vertinimą – padovanoję dovaną užmezgate abipusius santykius, todėl nemokamą mėginį gavę vartotojai jaučiasi labiau įsipareigoję jūsų prekių ženklui.

Be to, visada svarbu išsiaiškinti, ko labiausiai nori jūsų vartotojai. Paprasčiausias kelias tai padaryti – paprašyti išsamių atsiliepimų. Grįžtamojo ryšio iš klientų gavimas padeda optimizuoti sritis, apie kurias iki šiol nesusimąstėte, o vartotojų nuomonės išklausymas didina prisirišimą prie jūsų prekių ženklo. Tačiau nepatartina siūlyti įkyrius atsiliepimų prašymus iš karto apsipirkus – tai gali nuteikti negatyviai. Tinkamai nustatykite laiką, kada kreiptis dėl atsiliepimų: pavyzdžiui, tada, kai klientas jau gavo užsisakytą produktą ir jūsų svetainėje apsilanko pakartotinai.

Naujų prekybos nišų paieška – nesibaigiantis procesas

„Statista“ duomenimis, socialinės komercijos rinka iki 2026-ųjų išaugs beveik tris kartus ir pasieks 2,9 trilijono JAV dolerių ribą. Iliustruojant šią statistiką – daugiau nei pusė (55 proc.) 18–24 metų amžiaus žmonių JAV jau yra apsipirkę naudodamiesi socialiniais tinklais. Todėl akivaizdu, kad kaip ir visas el. prekybos sektorius, socialinė komercija nėra tik laikina mada. Per ateinančius kelerius metus apsipirkimas soc. tinklų kanaluose ir toliau skinsis populiarumą tarp skirtingų vartotojų grupių. Todėl, jei į savo soc. tinklų parduotuves dar neintegravote prekybos funkcijos – rizikuojate prarasti potencialius klientus.

Žinoma, socialinė komercija yra tik vienas iš daugelio pavyzdžių, rodančių, kokia plati ir nenuspėjama yra el. komercijos rinka. Nors ši tendencija nėra nauja, ji puikiai pademonstruoja, kad kiekvienam mažmenininkui reikia atidžiai sekti prekybos internete pulsą bei ieškoti naujovių. Jei dar prieš keletą metų socialinė komercija buvo tik viena iš el. prekybos opcijų, šiandien tai solidžią grąžą kuriantis prekybos būdas, be kurio neįsivaizduojame prekybos virtualioje erdvėje.

Optimizuokite kainodarą

Kalbant bendrai, neapibrėžtumo laikotarpiais vartotojų išlaidos yra linkusios mažėti. Tam, kad tai būtų galima atsverti, mažmenininkai privalo surasti naujų būdų, kaip suteikti daugiau vertės vartotojams. Tinkamai vystomos kainodaros strategijos gali padidinti pelną ir auginti pajamas greičiau nei daugelis kitų būdų.

Parduodami panašius produktus nesistenkite jų įkainoti vienodomis kainomis. Pavyzdžiui, drabužių pardavėjai yra linkę panašaus stiliaus marškinius parduoti skirtingomis kainomis, jei vienas modelis yra vienspalvis, o kitas – raštuotas. Tai turi savo pagrindimą: kai panašios prekės kainuoja tiek pat, vartotojai linkę atidėti sprendimą, užuot ėmęsi veiksmų. Nors šis metodas skamba kontraintuityviai, pasirinkimo galimybių ribojimas padeda kovoti su „analizės paralyžiumi“, nes per daug galimybių demotyvuoja imtis veiksmų.

Patartina išnaudoti ir sandorių modelį, kai už vieną nupirktą prekę antrą galite pasiūlyti nemokamai arba su didele nuolaida. Tai laiko patikrintas ir efektyvus būdas, leidžiantis parduoti ne tokias populiarias atsargas. Vartotojai yra labiau linkę pirkti produktą ar net mokėti didesnę sumą, nes žino, kad mainais gaus nemokamų prekių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją