„Juokingiausia buvo tai, kad idėjų turiu, prekiauti moku, bet štai kaip iškapoti ir išpjaustyti bei paruošti šviežią mėsą prekybai – neturėjau jokio supratimo.
Nežinojau, kokie įrankiai šiam darbui naudojami. Tiesiog žinojau, kad noriu daryti. Tikriausiai peržiūrėjau visus vaizdo įrašus, kuriuos tik radau internete. Susiradau kompetentingą mokytoją ir ėmiausi darbo. Užsispyriau ir pavyko“, – sako verslininkas Edvinas Krivas.
Nerado kur nusipirkti kokybiškos veršienos
Pasak E. Krivo, prekyba rūkytais mėsos gaminiais jo šeima užsiima jau ilgą laiką, tad ši sritis nėra visiška naujiena. Šviežia mėsa šeima prekybos ėmėsi nuo šių metų sausio, rašoma pranešime spaudai.
„Visuomet itin atsargiai stebėdavau jautieną, bijodavau ją ruošti, kad nesugadinčiau mėsos. Tačiau kai dovanų gavau nuostabią grilio kepsninę, tarsi ir nebeturėjau kur dėtis. Ėmiausi eksperimentų.
Be to, gimus dukrai į mūsų mitybos racioną įsitraukė ir veršiena, deja, buvo sunku rasti kur nusipirkti kokybiškos veršienos – iš ūkininkų reikia pirkti kone visą gyvulį, kas man, eiliniam vartotojui, pasirodė nepatogu. O štai kur įsigyti mažą gabaliuką šviežios, kokybiškos mėsos taip ir neradau. Taip pradėjo kilti pirmosios mintys apie verslą“, – pasakojo kaunietis.
E. Krivo žmona dirbo Kauno Vilijampolės turguje, o šalia jos prekybos vietos netikėtai užsidarė šviežios jautienos skyrius: „Nutarėme pasinaudoti šiuo sutapimu ir idėjas įgyvendinti.“
Norėjo lietuviško pavadinimo, kuris sukeltų šypseną
Kanopa. Taip E.Krivas pavadino savo verslą. „Norėjome paprasto, bet įsimintino ir būtinai lietuviško pavadinimo. Juk mūsų pirkėjai yra kuo įvairiausio amžiaus. Pavadinimu norėjome sukelti šypseną, nuostabą, o gal ir pasipiktinimą, bet kad lengvai įsimintų ir ilgai galvoje skambėtų“, – pasakojo kaunietis.
Šeima įvertino tai, jog prekiauja tik kanopinių gyvulių mėsa. Taip Edvinui su žmona netikėtai šovė paprasčiausia mintis: taigi „Kanopa“!
„Sutikite – kanopos įspaudas mūsų logotipe atrodo išties gerai ir stilingai“, – juokėsi E. Krivas. Į šį verslą įsitraukė visa šeima, veiklos turi ir vyresnioji, ir jaunesnioji karta, o veikla visiems teikia malonumą.
„Turguje dirbame tik mes su žmona. Abu esame ir mėsininkai, ir pardavėjai, ir startuoliai, ir valytojai. Tai mažas šeimos verslas, kuriame tiesiog darome tai, kas mums patinka.
Darbo diena prasideda labai anksti. Miegaliams netiks. Maždaug ketvirtą valandą ryto aš jau kapoju ir išpjaustau mėsą, o aštuntą valandą ryto pasitinku pirkėjus tinkamai paruoštoje prekybos vietoje“, – sakė E. Krivas.
Jautiena – daug skonių turinti mėsa
„Pasakysiu nuoširdžiai – klausimai, ar parduodame karvieną yra gana erzinantys. Mat prekiauju tik kokybiška šviežia jautiena ir jos produkcija. Tačiau suprantu, galbūt žmonės kalba taip, nes kažkada buvo nusipirkę nekokybiškos mėsos ir stipriai nusivylė.
Todėl visuomet skubu išsklaidyti pirkėjų abejones. Jautiena nėra reta mėsa, tačiau daug žmonių, ypač vyresnių, pripratę prie tradicinės kiaulienos ir bijo pabandyti kažką naujo. Taigi džiaugiuosi užsimezgančiais pokalbiais, pasitikinčiais klientais, vėl ir vėl grįžtančiais pirkėjais, kurie nedrąsiai, bet atranda ir „kitokią“ mėsą“, – kalbėjo E. Krivas.
Kaunietis akcentavo, kad jautiena yra dietinė, daug baltymų turinti mėsa, jos kepimo galimybės itin didelės. Tai ir daug skonių turinti mėsa, kurios nereikia paromis marinuoti, ji gali būti gaminama čia ir dabar, be ypatingo išankstinio pasiruošimo.
„Veršiena yra laikoma sveikiausia mėsa, joje itin daug aminorūgščių, vitaminų, mineralinių medžiagų. Lengvai virškinama, o svarbiausia tai, kad termiškai apdorota mėsa beveik nepraranda maistingumo.
Štai aviena – turtinga geležimi, dietinė mėsa. Tiks sekantiems cholesterolio kiekį kraujyje. Įmantraus ir išskirtinio skonio“, – kalbėjo E. Krivas.
Apie kiekvienos mėsos ypatumus E. Krivas mielai pasakoja ir į turgų užsukantiems pirkėjams: „Neretas stabteli pasigrožėti „egzotiška“ mėsa, o aš užburiu receptų dalijimusi ir nuoširdžiu bendravimu bei patarimais. Parekomenduoju paragauti bent vieną kartą, nors truputį ir beveik visi pirkėjai grįžta kartoti, ieškoti naujų skonių ir tampa nuolatiniais klientais.“