Elektrinį krosoverį turėjo gaminti įmonė „Almaz-Antey“, kuri kuria oro gynybos sistemas. Kaip leidiniui pranešė jo šaltiniai, projektas sustabdytas dėl lėšų stygiaus, o koncernas „sutelkė dėmesį į pagrindinių užduočių vykdymą“. Be to, „pirminių užduočių perkrovos“ sąlygomis elektrinis krosoveris nėra karinės įmonės prioritetas.

Naujoji „Niva“ pradėta kurti dar 2021 m. Po dviejų metų idėja buvo pristatyta Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui, prabrėžiama, jog šis automobilis turėjo būti pagamintas „įgyvendinant civilinės gamybos dalies didinimo strategiją“.

Susiję straipsniai
Lada Niva
Lada Niva
FOTO: Mikhail Leonov | Shutterstock

Anot „Kommersant“, buvo planuojama, kad „e-Niva“ bus gaminamas nuo 2026 m. buvusioje „Toyota“ gamykloje Šušaryje, tačiau patalpos buvo rezervuotos „Aurus“ gamybai. „Almaz-Antey“ situacijos žurnalistams nekomentavo, tačiau šaltiniai tikina, jog koncernas neturi nei lėšų, nei kompetencijos įgyvendinti projektą.

Savo ruožtu Rusijos Pramonės ir prekybos ministerija pareiškė, jog elektrinė „Niva“ tebėra koncepto stadijoje, o projekto plėtrą vis dar įmanoma svarstyti, jeigu bus parengta gera strategija.

2021 m. gruodžio pabaigoje RBC skelbė, jog projektuojamas elektromobilis bus 4,5 m ilgio krosoveris, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 463 km, jo didžiausias greitis – 197 km/h. Dėl 824 niutonmetrų sukimo momento iki 60 km/val. jis įsibėgės per 2,7 sekundės.

Lada Niva
Lada Niva
FOTO: FotograFFF | Shutterstock

Pridedama, jog automobilis bus sukurtas su įvairių tipų, įskaitant hibridą, varomą gamtinėmis dujomis arba vandeniliu.

Dar 2022 m. spalį leidinys „The Insider“ rašė, jog yra didelė tikimybė, jog šis projektas nebus įgyvendintas dėl Rusijai pritaikytų sankcijų, nes iš Vakarų nebebus tiekiami autopramonei reikalingi komponentai.

Tuo metu rusai ieškojo partnerių Kinijoje, kas galėtų pradėti gaminti „Moskvič“, o Maskvos meras Sergejus Sobjaninas dėstė, jog Rusija pati gali gaminti savo elektromobilius jau turimose gamyklose.

Tuomet „The insider“ pastebėjo, jog skambios žiniasklaidos antraštės apie pramonės sektoriaus perspektyvas gali turėti tam tikrą efektą visuomenei, tačiau sukurti automobilio prototipą ir parengti jį masinei gamybai gali užtrukti ir dešimtmetį, o gamyklų darbuotojai tuo metu buvo nuolat atleidžiami.

Lada Niva
Lada Niva
FOTO: KELENY | Shutterstock

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)
Pažymėti
Dalintis
Nuomonės