Vilniuje, prie ERGO centrinio biuro, išrikiuota 30 naujausių modelių – vieni jų jau pardavinėjami mūsų šalyje, o kiti – ką tik pasiekė Lietuvos rinką.
„Prie konkurso starto linijos 30 išrikiuotų automobilių – tai labai daug, nes dėl europinės krizės kai kurie gamintojai buvo kiek pristabdę naujų modelių kūrimą bei gamybą, - pradėdamas ta proga surengtą spaudos konferenciją kalbėjo projekto vadovas ir metų automobilio konkursus rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. - 30 dalyvių lietuviškose geriausiojo automobilio paieškose – tai daugiau nei perpus viršytas kitose kaimyninėse šalyse vykstančių analogiškų renginių dalyvių skaičius“.
„Metų automobilio 2015“ konkurse dalyvaujančių 30 automobilių – tai irgi daugiau nei dvigubai, nei prieš 17 metų jų varžėsi pirmajame konkurse, prie kurio starto linijos tada buvo išrikiuota tik 14.
Debiutuoja ir naujos markės, ir elektromobiliai
Visus „Metų automobilio 2015” konkurso dalyvius galima įvertinti ir už juos balsuoti specialioje DELFI rubrikoje – delfi.lt/auto/metu-automobilis. Šiemet konkurse dalyvauja: „Audi A6”, „BMW 2 Active Tourer”, „BMW 4 Gran Coupe”, „BMW X6”, „Cadilac CTS”, Citroen C4 Cactus”, „Ford Mondeo”, „Jaguar F-Type Coupe”, „Jeep Cherokee”, „Kia Optima”, „Kia Soul”, „Kia Sportage”, „Lexus NX300h”, „Mercedes-Benz C220”, „Mercedes-Benz V”, „Mini Cooper”, „Nissan e-NV200”, „Nissan Juke”, „Nissan Leaf”, „Nissan Pulsar”, „Nissan Qashqai”, „Nissan X-Trail”, „Opel Adam Rocks”, „Peugeot 508”, „Porsche Macan”, „Seat Leon ST”, „Subaru WRX STI GT”, „Škoda Fabia”, „Volkswagen Golf Sportsvan” ir „Volkswagen Passat”.
Pažvelgus į šį sąrašą, nesunku pastebėti, jog „Metų automobilio 2015“ konkursas – išskirtinis daugeliu atžvilgių. Jame debiutuoja ne tik nauji automobilių modeliai, bet ir naujos markės.
Pirmą kartą lietuviškuose geriausiojo automobilio rinkimuose su naujuoju „Macan“ dalyvauja „Porsche“. Konkurse debiutuoja ir „Cadillac“ markė, kurios CTS modelis, kaip prognozuojama, taps rimtu konkurentu pripažintiems prestižinių markių segmento lyderiams – BMW, „Audi“, „Mercedes-Benz“ ir kitiems.
„Metų automobilio 2015“ rinkimuose debiutuoja ir elektromobilis. Net ne vienas, o iškart du – „Nissan e-NV200“ ir „Nissan Leaf“.
„Metų automobilio 2015“ konkurse be šešių „Nissan“ varžysis po tris BMW ir „Kia“, po du „Volkswagen“ ir „Mercedes-Benz“ emblemomis pažymėtus automobilius. Po vieną delegavo „Audi“, „Cadillac“, „Citroen“, „Ford“, Jaguar“, „Jeep“, „Lexus“, „Mini“, „Opel“, „Peugeot“, „Seat“, „Subaru“ ir „Škoda“ gamintojai.
„Toks naujus automobilius siūlančių bendrovių dėmesys konkursui mus itin džiugina ir skatina ieškoti naujovių populiarinant tradicinį renginį“, - sakė V. Valiukevičius.
Antrosios pagal svarbą nominacijos – „Tautos automobilio 2015“ – laureatą kaip ir pernai išrinks pagrindinio naujienų portalo DELFI skaitytojai. Konkurso „Metų automobilis 2015“ dalyviai varžosi ir dėl kitų reikšmingų apdovanojimų – „Saugiausio automobilio“, „Verslo klasės automobilio“, „Gražiausio dizaino automobilio“, „Moterų aistros automobilio“, „Sportiškiausio automobilio“ ir kt.
Vienodos padangos, vienodi degalai
Išbandyti bei įvertinti labai skirtingus automobilius, pajusti ne tik jų privalumus, bet ir skirtumus, padeda bandymų stovykla, kuri šiemet bus surengta Druskininkų apylinkėse lapkričio 19-23 dienomis. Į visus automobilius bus pilami vienodi degalai, visi jie turės vienodas žiemines „Continental“ padangas.
Ilgamečius konkurso rėmėjus – „Continental“, ERGO ir DNB banką – jungia vienas bendras ir kilnus tikslas – pastangos per šį renginį skatinti vairuotojus nuolat rūpintis savo pačių, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumu. Naujos, patikimos padangos, nauji automobiliai – tai ne tik važiavimo bei vairavimo malonumai, bet kartu ir gerokai saugesnė kelionė.
Todėl pasirinkus bet kurį iš konkurse dalyvaujančių 30 automobilių, DNB bankas taikys palankesnes lizingo sąlygas, o ERGO – mažesnius ir civilinės atsakomybės privalomojo, ir kasko draudimo įkainius.
Daugiausiai titulų turi „Škoda“ ir „Ford“
Įskaitant ir šiemetinį konkursą, lietuviškuose metų automobilio rinkimuose iš viso jau bus dalyvavę 473 automobiliai.
Iš visų iki šiemetinio konkurso rinkimų rėtį jau praėjusių 443 automobilių į finalinius penketukus (vėliau – septynetukus) buvo atrinkti 99, pretendavę į pagrindinę – „Metų automobilio“ nominaciją. Iš jų geidžiamiausiąjį titulą pavyko laimėti tik 17.
Daugiausia – po 4 kartus - tokio įvertinimo Lietuvoje susilaukė „Škoda“ ir „Ford“ gamintojų įvairių modelių automobiliai. Nedaug atsilieka 3 kartus geriausiojo titulą paveržę vokiški „Volkswagen“. Po kartą Lietuvoje „Metų automobiliais“ nominuoti japoniški „Subaru“ ir „Mazda“, korėjietiški „Hyundai“ ir „Kia“, vokiškas „Mercedes“ ir prancūziškas „Peugeot“.