Kad būtų pašalintos pažaidos (duobės, skersinės bangos), esančios kelių su žvyro danga važiuojamojoje dalyje, pastarieji turi būti periodiškai greideriuojami. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad tinkamai greideriuoti žvyrkelių nėra galimybės esant tiek per daug sausai, tiek per daug drėgnai ar įšalusiai jų dangai. AB „Kelių priežiūra“ atlieka žvyrkelių dangos tvarkymo darbus prieš tai įvertinusi kelio dangos būklę.

Bendrovės teigimu, didžiojoje dalyje šalies žvyrkelių dar reikia palaukti, kol atsileis dangos medžiagas sukaustęs įšalas – ypač miškingose vietovėse arba ten, kur dominuoja molingi gruntai. Greideriuojant įšalusią ar permirkusią dangą suprofiliuojamas tik viršutinis, vandens prisotintas sluoksnis, todėl pasiekiamas tik trumpalaikis būklės pagerėjimas. Tokiais atvejais mechanizmai negali atlikti darbų visu dangos storiu ir pašalinti esamų nelygumų. Nepaisant to, kai vyravo palankesnės oro sąlygos, per šių metų sausio mėn. „Kelių priežiūros“ specialistai sugreideriavo 416 km, o per vasarį – per 1 100 km šalies žvyrkelių.

Pagal galiojančią tvarką, atsiradusios didesnės pažaidos turi būti pašalinamos esant tinkamoms oro sąlygoms ne vėliau kaip per 3 dienas. Kaip reglamentuota „Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvuose KPV PN 22“, matuojant po 3 m ilgio liniuote skersine ir išilgine kryptimi periodiškai pasikartojančius nelygumus (iškilimus ir įdubimus), šie neturi būti didesni kaip 4 cm.

Bendros patrulinės apžiūros žvyrkeliuose vykdomos ne rečiau kaip kas 21 dieną. Gavus kritinę informaciją, pavyzdžiui, dėl itin didelių pažaidų žvyro dangoje, „Kelių priežiūros“ specialistai vyksta patikrinti ir, jeigu pažaidos viršija reikalavimų ribines reikšmes, nedelsiant organizuoja žvyro dangos profiliavimo darbus, taiko kitus galimus sprendimus.

Vykdant kelių su žvyro danga priežiūrą, papildomų sunkumų kelia ir tai, kad žvyro danga didelėje dalyje kelių labai nudėvėta, suplonėjusi, daug kur nebelikę viršutinio profiliuojamo sluoksnio. Tokiems keliams pirmiausia reikalingas paprastasis remontas, kurio metu iki projektinio storio būtų atstatoma žvyro danga, sutvarkomas vandens nuvedimas, atstatomi kiti kelio parametrai. Dar vienas svarbus žvyrkelių priežiūros aspektas – pažeistų vietų taisymas užtrunka ir dėl tokių defektų gausos.

Nepaisant visų minėtų kelių su žvyro danga priežiūros ypatumų, gyventojų prašoma kantrybės – „Kelių priežiūros“ specialistų teigimu, pasitraukus įšalui ir pradžiūvus dangoms, valstybinės reikšmės žvyrkeliai bus palaipsniui sugreideriuoti bei greideriuojami periodiškai kuomet pažaidos pasieks kritinį lygį.

Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra per 5 600 km rajoninių kelių su žvyro danga, kurie reikalauja nuolatinės priežiūros, o atsiradę defektai šalinami, atsižvelgiant į pažaidų mastą. Primenama, kad gyventojai ir vairuotojai apie pavojingas išdaužas ar kitas kliūtis, keliančias pavojų eismo saugumui kviečiami informuoti trumpuoju tel. nr. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina Telia, Tele2 tinkluose – 0,12 Eur/min., Bitė – 0,15 Eur/min.) arba +370 5 232 9600 (kaina pagal mob. operatoriaus planą).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją