Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, daugiausia degalų sunaudojama dėl netinkamos automobilio būklės. „Nešvarus oro filtras taip pat stabdo oro įsiurbimą, ribodamas variklio darbą ir ekonomiškumą. Rekomenduojama reguliariai tikrinti automobilio padangų slėgį. Jeigu jis nebus tinkamas, degalų sąnaudos gali padidėti iki pusės litro 100 kilometrų“, – kalba V. Katilienė.
Jos teigimu, automobilio svoris taip pat yra vienas svarbiausių rodiklių, turinčių įtakos degalų sąnaudoms. „Norint taupyti kurą, nereikalingus daiktus reikėtų palikti namuose. Nenaudojamas dviračio laikiklis ar stogo bagažinė kasdien „suvalgo“ po keletą centų ir degalų sąnaudas gali išauginti 10–20 procentų. Reikėtų pasirūpinti, kad automobilyje būtų tik būtiniausi daiktai, nes kiekvieni 50 kilogramų degalų sąnaudas padidina apie 2 procentus“, – pataria V. Katilienė.
Draudikė atkreipia dėmesį, kad automobilyje įjungtas oro kondicionierius taip pat didina transporto priemonės suvartojamų degalų kiekį. „Mieste, kai važiavimo greitis nėra didelis, vietoje oro kondicionieriaus galima būtų vėsintis atveriant langą. Tuo tarptu važiuojant dideliu greičiu – situacija kitokia: vėjo pasipriešinimas didina degalų sąnaudas, todėl tuomet svarbu, kad langai būtų uždaryti”, – sako draudikė. Ši tendencija, pasak V. Katilienės, tampa vis aktualesnė saulėtomis pavasario dienomis, kai vairuotojai važiuoja su šiek tiek ar net visiškai atidarytu langu arba liuku.
„Siekiant sumažinti degalų sąnaudas, reikėtų kiek įmanoma vengti staigaus greičio didinimo ir stabdymo. Norint išvengti pastarojo, svarbu gerai matyti prieš jus esantį kelią. Galima stebėti prieš jus važiuojančius automobilius, kurie, pavyzdžiui, anksčiau pastebi duobes ar greičio ribojimo ženklus. Tad svarbu atsiminti taisyklę – kuo rečiau stabdysite ar didinsite greitį, tuo mažesnės bus degalų sąnaudos. Jei eismas yra intensyvus, važiuokite tolygiai ir venkite didelio greičio, kad priartėjus prie priekyje važiuojančio automobilio nereikėtų staigiai stabdyti“, – rekomenduoja V. Katilienė.
Ji pataria degalų sąnaudas stebėti automobilio prietaisų skydelyje. „Pagal šiuos rodmenis vairuotojas gali pasirinkti tinkamą pavarą bei važiavimo režimą. Nemaža dalis transporto priemonių turi eko važiavimo režimą, todėl norintieji taupyti degalus, jį turėtų įsijungti“, – sako draudimo bendrovės atstovė.
Ji atkreipia dėmesį, kad važiuojant greitkeliu, sutaupyti degalų galima naudojant pastovaus greičio palaikymo sistemą. „Ji gali padėti sutaupyti 7–14 proc. degalų, tačiau reikia nepamiršti, kad pastovaus greičio palaikymo sistema taupo degalus tik tada, kai yra naudojama lygiame kelyje, kuriame nėra spūsčių, ir tolygiai važiuojant. Tačiau, važiuojant keliu, kuris nuolat keičia kryptį arba turi stačias nuokalnes, šios sistemos naudoti nerekomenduojama, nes ji privers dažniau spausti stabdžių pedalą ir dėl to sunaudosite daugiau degalų“, – kalba draudimo bendrovės atstovė.