Gamintojo žodžiais, antrosios kartos A7 atsispindi tiek naujoji „Audi“ dizaino kalba su veriančiomis briaunomis ir atletiškesnėmis kėbulo linijomis, tiek demonstruojamas kalnas pažangiausių technologijų.
Švelnus hibridas
Prieš jūsų akis – visiškai naujos konstrukcijos „Audi A7“ automobilis, tačiau jis – atpažįstamas, tik kūnas labiau treniruotas ir veidelis timptelėtas, širdelė plaka energingiau, o neuronų sistema veikia greitai it pavasarinės perkūnijos žybsniai. Be to, jis ir gerokai intelektualesnis. Na, gal tik raumens lankstumo didesnio neišlavino, bet tai nėra opi problema.
Kitas galimas pasirinkimas – „Audi A7 55 TFSI“, kuris savyje vežiojasi 3 litrų V6 turbobenzininę 340 AG galios jėgainę, jau nuo 1370 aps./min. pasiekiančią maksimalų 500 Nm sukimo momentą. Taip, visada kyla tas natūralus klausimas – kam apsunkinti paprastus dalykus ir užkoduoti juos? Turbūt atsakymas ir slypi klausime – „premium“ prekinių ženklų pirkėjams nereikia paprastų dalykų...
Dyzelinis automobilis siūlomas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže ir nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 5,7 sek. Vidutinės gamintojo nurodomos sąnaudos šimtui kilometrų – 5,8 litro. Šis skaičius, žinoma, kelia šypseną – per mūsų bandymo metu nuvažiuotus 345 kilometrus mišriomis sąlygomis vidutiniškai deginti 9 litrai dyzelino atrodė jau visai geras pasiekimas. O štai dinaminiai parametrai visus juokus išblaško – sugrūdus akceleratorių į dugną beveik 2 tonų ryklys į priekį neria it užuodęs kraują. Sakytumei, dar greičiau nei nurodo gamintojas.
Benzininis variklis poruojamas su 7 laipsnių dviejų sankabų automatine transmisija ir įsibėgėti iki 100 km/val. gali dar greičiau – per 5,3 sek. Anot gamintojo, mišriomis sąlygomis jam turėtų pakakti 7,2 litro degalų šimtui kilometrų.
Iš naujojo A8 modelio į „septintuką“ persikėlė ne tik dizaino mintis, bet ir galybė technologijų. Tarp jų – ir dalinė (man labiau patinka romantinis pažodinis vertimas – švelnioji) hibridinė sistema (mild-hybrid technology). Jos 48 voltų grandinėje įjungtas diržinis generatorius-starteris leidžia varikliui atsijungti nesant apkrovoms (pvz. važiuojant tolygiai tiesiąja arba leidžiantis nuo kalno ir nebandant stabdyti varikliu), kai važiuojama 55-160 km/val. greičiu. Motoras žaibiškai aktyvuojamas vos spustelėjus akceleratorių, o apie tai, kad išsijungė, vairuotojas informuojamas specifišku greičio paminos suvibravimu.
Be to, automobilio adaptyvioji greičio palaikymo sistema, kur A7 smegenys pasitelkia dalinio autonomiškumo lygoje žaidžiančius įrengimus, leidžia numanomai efektyviau įsibėgėti ir stabdyti net be vairuotojo įsikišimo.
Visas šis robotų pasaulis sutaupo vidutiniškai 0,7 litro degalų 100 kilometrų, sako „Audi“. Jūs, žinoma, sakote, kad čia yra kapeikos ir man tikrai sunku ginčytis. Todėl man labiau patinka ne ta savireklamos linija, kur kalbama apie degalų taupymą, bet toji, kur tiesiog pasakojama apie aukščiausio lygio technologijas – šis automobilis kas antrame žingsnyje jo vairuotojui leidžia galvoti būtent apie tai.
Dar vienas svarbus dalykas, kurį A7 dalijasi su limuzinu A8, įspūdingi HD matriciniai LED priekiniai žibintai, kurie mūsų komplektacijos modelyje kainavo papildomus 3159 eurus.
Ekranai, ekranai visur
Jaustis technologiškai pranašus šio automobilio vairuotojas turi ir daugiau priežasčių. Galiu pradėti nuo to, kuo džiaugiuosi iškart įsėdęs į naujosios kartos „Audi“ modelius – puikus 12,3 colio skersmens virtualus prietaisų skydelis, kuriame iškart pasididinu per praktiškai visą plotą rodomą aiškią ir aukštos raiškos navigacijos sistemą. Jau kokį trečią kartą giriu „Audi“ už tai, bet jie tikrai nusipelno šių žodžių, o A7 modelyje šis skydelis yra dar ir bazinėje įrangoje.
Moderniai ir neperkrautai atrodančiame taip vadinamame horizontaliajame dizaine tamsūs stikliniai ekranai dar ir sustiprina prabangos įspūdį, prie kurio neišvengiamai prisideda kokybiškos ir malonios liesti medžiagos ir visi mažmožiai salone.
Pasirinkus pažangiausią galimą navigacijos sistemą „MMI navigation plus“ galima maksimaliai išnaudoti automobilio dirbtinį intelektą: jis atpažįsta ankstesnius pasirinkimus, realiu laiku vertina maršrutus ir gali siūlyti vis tikslesnius pasiūlymus. Be to, su šia sistema „A7 Sportback“ įdiegtas mobilusis „LTEAdvanced“ ryšys su „WiFi“ prieiga. Tradiciškai „Audi“ siūlo ir platų interneto paslaugų diapazoną, aprėpiantį nuo galimybės skaityti naujausias agentūros AFP žinias iki daugybės naudingų programėlių.
Apibendrinant, tai labai komfortiškas automobilis – ir ne vien dėl salono įrangos. Pagirtina garso izoliacija, solidi važiuoklė, diskretiškai susitvarkanti su kelio nesklandumais ir minkštai sklendžianti virš paviršiaus. Atskiros „A7 Sportback“ sistemos tarpusavyje suderintos aukšto lygio ramybės ir patogumo suteikimui.
Kam tas sportas, kai yra komfortas
Gaila, kad kol kas neteko išmėginti automobilio su standartine pakaba, bet bandytame modelyje sumontuota adaptyvi pneumatinė važiuoklė, kuri kainuoja papildomus 2253 eurus, mano vertinimu, neturėtų būti siejama su sportine veikla. Bet kokia sportiškiausia parinktis, bet koks adaptyvumas greituose posūkiuose nublanksta prieš ilgą automobilio bazę ir beveik dviejų tonų svorį – kėbului sunku dorotis su ta milžiniška kinetine energija, kurią pats sau ir suteikia.
O valdymo galimybėmis „A7 Sportback“ šiaip jau džiugina: vėl gi, tai daryti jam pavyksta dėl daugybės modernių techninių sprendimų. Visose A7 versijose montuojama visų varančiųjų ratų „Quattro“ sistema su elektronikos blokuojamu tarpašiniu diferencialu, galinčiu galiniams ratams perduoti iki 85 proc. sukimo momento. O mūsų bandytame modelyje už papildomus 1698 eurus dar ir buvo sumontuotas galinės ašies sportinis diferencialas, aktyviai paskirstantis sukimo momentą tarp ratų greituose posūkiuose. O kad dar ir kėbulą stabilizatoriai prilaikytų aktyviau...
Be to, dar didesnį automobilio manevringumą važiuojant mažu greičiu ir stabilumą lekiant greičiau leidžia pasiekti dinaminė visų vairuojamų ratų sistema. Jos esmė – nedideliu kampu pasvyrantys ir galiniai ratai. Tiesa, už ją taip pat teks susimokėti papildomai – 2151 eurą.
Naujasis A7 yra 5 mm trumpesnis už pirmtaką (4969 mm), bet ratų bazė pailgėjo 12 mm (2926 mm). Kiti pokyčiai mažesni – automobilis tapo 3 mm siauresnis (1908 mm) ir 2 mm aukštesnis (1422 mm). Bagažinės dydis išliko nepakitęs – 535 litrai ir patogi pakrovimo erdvė dėl aukštai atsidarančio elektra valdomo dangčio.
Dėl išaugusio atstumo tarp ašių, anot gamintojų, gale sėdintiesiems dabar yra 21 mm daugiau erdvės kojoms ir 5 mm – galvų lygyje. Išties gale sėdintiems vietos netrūksta, gal tik viduriniam keleiviui būtų šiokių tokių apribojimų.
Neatsiejamas nuo trijų dalykų
Reziumė? Išraiškingos išvaizdos, komfortabilus ir itin šiuolaikiškas kelių laineris. Nuo šių trijų dalykų „Audi A7 Sportback“ tikrai neatsiejamas.
Mūsų bandytame modelyje brangiausio papildo konkursą laimėjo aukščiausios klasės „Bang & Olufsen Advanced Sound System“ garso sistema, per 19 garsiakalbių perteikianti trimatį garsą. Už ją teks susimokėti 7302 eurus, tačiau groja ji iš tiesų nepriekaištingai. Tokie dalykai, kaip ir tokie automobiliai, turi savo kainą.
Kas labiausiai patiko: Technologijos, komfortas, tiek eksterjero, tiek interjero dizainas.
Kas labiausiai nepatiko: Nors papildomos įrangos sąrašas įspūdingas, tačiau dar labiau išpūsti akis priverčia dėl to beveik dvigubai išaugusi automobilio kaina.