Taigi, naujas, penktos kartos „Clio“ stilistiškai atkartoja ankstesniojo modelio išvaizdą – pirkėjai ja buvo patenkinti. Tačiau neapsirinkite – jis pagamintas naudojant visiškai naują modulinę „CMF-B“ platformą, turinčią 85 proc. naujų dalių, ir kuri yra pritaikyta elektromobiliams ir hibridinėms technologijoms.
Mažylio kėbulas tapo dar lengvesnis (-50 kg), trumpesnis (-12 mm, 4050 mm), bet salonas – erdvesnis, taip pat padidėjo ir bagažinė (391-1069 l). Nuo šiol visi modeliai net ir bazinėje komplektacijoje turi pagrindinius artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintus su LED technologija. Sportiškesnę išvaizdą užtikrina žemesnis automobilio kėbulas.
Dar daugiau naujovių salone. Vėlgi, visi be išimties modeliai turi skaitmeninį prietaisų skydelį – ekraną. Bazinėje versijoje jo įstrižainė yra 7 coliai, geresnėje – visi 10. Lygiai taip pat už pagrindinius nustatymus ir multimedijos funkcijas atsakingas liečiamasis ekranas, kurio dydis gali būti 7 arba 9,3 colio – šiandien tai yra didžiausias visų „Renault“ modelių ekranas.
Laimei, kad ne viskas suskaitmeninta – palikti fiziniai klimato kontrolės valdikliai su ekranėliais, taip pat sėdynių šildymo, vaizdo kameros įjungimo ir „Multi-Sense“ važiavimo režimų pasirinkimo mygtukai – visos šios dažnai naudojamos funkcijos yra pasiekiamos vienu paspaudimu, taip pat dažniausias parinktis galima sugrupuoti pagrindiniame ekrane.
Maloniai pradžiugino prietaisų skydelio apdaila – ji ne tik spalvinga ir efektingai atrodanti, bet ir džiugina minkštais paviršiais – pavyzdžiui, tokių nerasite nei tiesioginiame konkurente „Volkswagen Polo“, nei didesniame „T-Roc“ (ką jau kalbėti apie „Polo“ bendraplatformį „T-Cross“). Ir jei minkšti paviršiai, suteikiantys salonui didesnį kokybės pojūtį, ne visiems atrodo labai svarbūs, tai funkcionalumas dar labiau padidėjo – atsirado daugiau dėtuvių (iš viso 26 l), taip pat yra vieta belaidžiam telefono įkrovimui.
Gamintojas rašo, kad iki 2 dB pagerinta garso izoliacija – išties, variklio beveik nebesigirdi (buvo papildomai izoliuotas variklio skyrius, taip pat visos automobilių versijos turi priekinį stiklą su garsą izoliuojančia plėvele), bet atsirado triukšmas, sklindantis nuo ratų arkų. Tačiau tai netrukdo, jei mėgstate važiuoti sportiškai – naujas „Clio“ turi standžiai „sukaltą“ važiuoklę ir energingus benzininius variklius, derinamus tiek su mechanine, tiek ir su automatine dviejų sankabų EDC pavarų dėže.
O automobilis važiuoti sportiškai tikrai gundo – mano manymu, inžinieriai, norėdami suteikti azartiškų savybių, šiek tiek persistengė – nelygiame kelyje automobilį su 17 colių ratlankiais pradeda gerokai purtyti. Man toks važiavimas patinka, bet mėgstantiems komfortą vertėtų pamąstyti apie mažesnio diametro ratus.
Arba apie šį rudenį debiutuosiantį naują SUV „Captur“, kuris turės tą pačią platformą. Bet kokiu atveju, nors B segmentas vis dar išlieka populiariausias Europoje (Lietuvoje du akivaizdūs šio segmento lyderiai yra „Renault Clio“ ir „Toyota Yaris“, trečiasis – „Volkswagen Polo“), vis daugiau privačių pirkėjų atsigręžia į madingus SUV.
Be to, tiek „Clio“, tiek ir „Captur“ nuo kitų metų bus siūlomas ir su hibridine pavara – akivaizdu, kad šis pasirinkimas gamoje bus brangiausias (nors gamintojas žada, kad technologija bus masinė ir prieinama), na, bet galimybė iki 40 proc. sutaupyti degalų, palyginti su įprastu vidaus degimo varikliu (kol kas nenurodomi tikslesni duomenys), gali būti įdomus pasiūlymas. Ypač ten, kur už alternatyvia energija varomoms transporto priemonėms siūloma materialinė kompensacija ir kitos lengvatos.
Tikėkime, kad kada nors tai įvyks ir Lietuvoje, o daugiau apie naują „Renault Clio“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.