„Organizacijos evoliucionuoja nuolat. Ir rytoj dirbsime kitaip, nei dirbame šiandien. Tačiau žmonės vis tiek nori aiškumo – suprasti, kas šiandien yra laikoma normalia organizacija, kokie darbo santykiai yra normalūs. Visa tai reikia apibrėžti iš naujo. Tai personalo vadovų vaidmuo, kuris irgi yra naujas – ir labai smalsu, kaip keičiasi personalo specialistų profesija“, – pastebi didžiausios Baltijos šalyse verslo renginių organizavimo įmonės „Confinn“ vadovas, organizacijų psichologas Dainius Baltrušaitis.
Atsakymų į šiuos klausimus šimtai personalo srities profesionalų ieškos „Confinn“ organizuojamoje didžiausioje regione personalo konferencijoje „HR Savaitė Lietuva“, kuri vyks jau rugsėjo 22 – 23 dienomis “Litexpo”.
Pasak D. Baltrušaičio, daugiausia temų konferencijoje bus apie pokyčius.
„Jau supratome, kad net ir pasibaigus pandemijai, hibridinis darbas liks. Lieka klausimas – ko mes važiuosime į biurus ir ką ten veiksime, jeigu didelę dalį darbų galime atlikti patogiai iš namų. Atrodo paprasta užtikrinti darbuotojų gerovę, puoselėti organizacijos kultūrą, kai visi – biure, o kaip tai daryti, kai žmonės dirba nuotoliu?“ – sako D. Baltrušaitis.
Pasaulinio garso pranešėjai
Personalo vadovų konferencijoje apie pokyčius organizacijose pasakos garsu antropologas ir knygų autorius James Suzman, kuris retoriškai klausia – kaip galėtų atrodyti pasaulis, jei darbas nebūtų toks svarbus? Tai, kas anksčiau buvo laikoma darbu, dabar mes laikome laisvalaikiu ir, beje, ganėtinai brangiu. Kai kurie mūsų dirba ištisus metus, kad galėtų savaitėlę medžioti ar žvejoti....
Katja Schipperheijn, pasaulinio pripažinimo sulaukusi mokymosi strategė, kvies pagalvoti apie darbo, mokymosi ir savo gyvenimo ateitį vis labiau virtualiame pasaulyje.
Visi kalba apie ateitį, bet ateitis jau čia. Jei norite likti konkurenciniame žemėlapyje, jūsų organizacijos dizainas privalo būti perbraižytas, tikina pranešėjas HR provokatorius ir ateities lyderystės ekspertas Terence Mauri.
Iš viso konferencijoje kone šimtas pranešėjų pasakos apie įmonių efektyvumą, talentų paiešką, mokymąsi, organizacijos kultūrą, HR ateitį, darbuotojų gerovę, hibridinį darbą.
Nuo „Gig“ ekonomikos iki organizacijos kultūros
„Organizacijos keičiasi, o tuos pokyčius atspindi ir didžiausios regione konferencijos personalo vadovams turinys.
Pirmose konferencijose personalo vadovams prieš keliolika metų dominavo darbo teisės temos, pavyzdžiui, kokie teisėti pagrindai atleisti darbuotoją. Žodį „benefits“ vartodavo iš Jungtinės Karalystės grįžę emigrantai, o mes nelabai suprasdavome, ką jis reiškia.
Dabar darbuotojai yra svorio centras. Personalo vadovai suka galvas dėl atsisveikinimo su darbuotojais politikos – ką daryti, kad išeinantis darbuotojas norėtų bet kada sugrįžti. Ir kokios papildomos naudos, suteikiamos darbuotojams, yra veiksmingos, o kurios – ne. Pasirodo, tai, kas patinka vieniems darbuotojams, kitus gali supykdyti“, – sako vienas iš konferenciją organizuojančios bendrovės „Confinn“ vadovų Artūras Laucius.
Anot jo, personalo vadovai šiandien turi rūpintis jau ne darbuotojo patirtimi ir savijauta, o žmogaus patirtimi ir savijauta, kuri peržengia darbo ir asmeninio gyvenimo ribą. Personalo vadovas turi pasirūpinti, kad žmogus gerai jaustųsi ne tik darbe, bet ir namuose – tos atsakomybės už darbuotoją ribos pastaruoju metu gerokai išsiplėtė.
Kai kurios personalo tendencijos yra nevienareikšmiškos. Antai globalios kompanijos siekia susigrąžinti darbuotojus į biurus, nes mano, kad nuotolinis darbas yra mažiau produktyvus. Kita vertus būtent pandemijos metu įsivyravus nuotoliniam darbui, pastebime augantį „perdegusių“ darbuotojų, paliekančių darbą dėl emocinio ir kitokio išsekimo, skaičių.
„Gig“ ekonomikos tendencijos leidžia apskritai neturėti ryšio su darbdaviu kai darbo santykiai paremti vien tik programėle telefone – jaunimas mėgaujasi galimybe dirbti kada nori, kiek nori ir be jokių įsipareigojimų.
Bet kaip tokiu atveju puoselėti organizacijos kultūrą, bendras vertybes, rūpestį darbuotoju, kai siekiame, kad darbuotojai būtų laimingi ir žinome, kad laimės jiems suteikia kokybiški santykiai su kolegomis ir vadovais, rūpestis jų gerove ir papildomos naudos“, – svarsto D. Baltrušaitis.
Magiškos pertraukos
„HR Savaitė Lietuva“ – vienas didžiausių ir stipriausių tokių renginių visoje Europoje. Vienoje vietoje susirinks per 1300 personalo vadovų iš Lietuvos.
„Tokiame renginyje svarbus ne tik pranešimų turinys, bet ir pertraukos arba tai, kas vyksta jų metu – tai, kaip tūkstantis savo srities profesionalų dalinasi patirtimis ir idėjomis – yra magiška. Atrodo, Lietuvoje turime ypatingai stiprią personalistų bendruomenę“, – pastebi A. Laucius.
Kitais metais planuojama „HR Savaitę“ surengti vienoje iš Vakarų Europos šalių, nes tokio lygio renginių personalo profesionalams Europoje trūksta.