Darbo vakarėlių mados

„BIG EVENT“ renginių organizatorius Evaldas Venskutonis pastebi įmonių poreikį teminiams vakarėliams, mat retos įmonės darbuotojai susirenka tiesiog pasibūti.

„Įmonės nori įvairovės ir netgi mėgsta investuoti į papildomą vakaro turinį – gyvo garso grupę arba kokią papildomą šou programą, kad vakarėlis būtų turtingesnis ir, žinoma, įvairesnis. Renginiuose populiarėja mobilūs barai, nes klientams patinka naujas formatas, šiuolaikiškumas ir savotiška pramoga“, – sako jis.

„Šoumenai“ renginių vedėjas Mantautas Sakalauskas įsitikinęs, kad įmonių darbuotojai matę jau itin daug, todėl dabar tinka beveik viskas, kas dar nematyta, negirdėta, ekstremalu, kitoniška. Anot jo, tokias įmones nustebinti yra nelengva užduotis.

„Vis dar „ant bangos“ iliuzionistai. Pabandykite rasti nors vieną laisvą gruodžio mėnesį. Taip pat vis dar išlieka populiarūs teminiai vakarėliai: „Great Getsby“, 90-tieji, kelionės, disco ir t. t. Kostiumai atpalaiduoja žmones, leidžia pasijusti ypatingai, o pasipuošus neįprastai, galima sau leisti ir neįprastai švęsti. Šiemet gavome prašymą keliauti su įmone lėktuvu į Ukrainą ir ten pravesti renginį“, – pasakoja M. Sakalauskas.

Renginių vedėjui yra tekę stovėti prieš 400 žmonių auditoriją. Kaip jis sako, tai jau savaime vykstantis vakarėlis: reikia „duoti ugnies“, pakelti visus emociškai, vedėjo išėjimai būna trumpi, aiškūs, efektyvūs, o likusį darbą atlieka gyvo garso grupė, kuri esą tiesiog privaloma tokios apimties renginiui.

E. Venskutoniui neseniai scenoje teko stovėti prieš 8 tūkst. klausytojų minią. Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad vidutiniškai įmonių renginiuose dalyvauja apie 200 darbuotojų.

„Didesnio kalibro renginyje tik vedančiojo nepakanka, todėl dažna šventė papildoma įvairiomis trečiųjų šalių programomis, pavyzdžiui, iliuzijų šou, įvairios gėrimų bei maisto degustacijos. Įmonės dažnai išbando ir kitokias komandos formavimo pramogas, tokias kaip „Mafijos“ žaidimas“, – pasakoja E. Venskutonis.

Evaldas Venskutonis

Beprotiškiausios vakarėlių idėjos

Pasakodami apie beprotiškiausias kalėdinių vakarėlių idėjas renginių vedėjai pateikė keletą pavyzdžių, tačiau per daug nenorėjo išsiplėsti. Štai M. Sakalauskui vakarėlio metu teko koordinuoti žirgo patekimą į restorano patalpas. Kaip jis sako, tai buvo visiškai „crazy“ (liet. beprotiška), visiems liko įspūdis dar itin ilgam.

„Įspūdingiausias vakarėlis ne visuomet yra tas, kuris pripumpuotas brangiai apmokamų atlikėjų, mega žvaigždžių, super dekoracijų ir pan. Aišku, gražu, bet aš išskirčiau tuos vakarėlius, kuriuose įmonės darbuotojai slaptai arba neslaptai parengia savo pasirodymus, įdeda laiko ir pastangų jį ruošiant. Visi stengiasi, tarp kelių šimtų žmonių susidaro vienybė, tikrumo ir gėrio atmosfera, vienas kito palaikymas per pasirodymus, komandiškumas, nuoširdžios padėkos, nuoširdus buvimas su visais čia ir dabar“, – geriausio vakarėlio idėją apibūdina „Šoumenai“ renginių vedėjas M. Sakalauskas.

E. Venskutonis pasakoja sulaukęs neįprasčiausių prašymų, tokių kaip: suderinti daugybę papildomų vakaro šou elementų viename trumpame kelių valandų renginyje ar atšvęsti renginį skrydžio lėktuve metu. Taip pat klientai esą itin mėgsta minimaliais biudžetais savo šventei „samdyti“ Lietuvos scenos grandus: Mikutavičių, Selą, Montvydą.

„Vienas įdomesnių mūsų įgyvendintų teminių renginių vyko didžiuliame kukurūzų lauke su pritaikyta tematika, užduotimis, kliūtimis, labirintu ir kt. Net lietui lyjant kolektyvas šėlo iki išnaktų.

Kitas įsimintinas įmonės vakarėlis vyko Žalgirio arenoje. Pradžioje vyko vidiniai apdovanojimai, vakarienė, tuomet visas kolektyvas ėjo į Mikutavičiaus koncertą. Visi vakarojo koncerte, po kurio grįžo į vieną iš erdvių pratęsti vakaro“, – pavyzdžiais dalijasi „BIG EVENT“ vadovas.

Kiek įmonės pakloja už šventinius vakarėlius

Įdomu, kiek gi įmonėms gali atsieiti tokios darbuotojų pramogos, tačiau renginių vedėjams tiksliai įvardyti sunku. Anot M. Sakalausko, priklausomai nuo žmonių skaičiaus, vietos, maisto, gėrimų ir programos, užsakovai esą gali išleisti 5000 Eur, o gal net ir daugiau nei 30 tūkst. Eur. „Galima švęsti nedideliame restorane, padedant vedėjui ir didžėjui, arba galima skristi švęsti į kitą šalį“, – galimybes vardija pašnekovas.

E. Venskutonis įvardijo tikslesnį įmonių šventinį biudžetą – vidutiniškai įmonės kolektyvui kalėdinis vakarėlis atsieina apie 15 tūkst. Eur. Priklausomai nuo sezono, dalyvių skaičiaus ir kliento įnorių, įmonių renginių biudžetas visada svyruoja, tad esą gali kainuoti ir daugiau nei 100 tūkst. Eur. Renginio vedančiajam tik už jo paslaugas įmonės neva sumoka vidutiniškai iki pusantro tūkstančio eurų.

„Už bendrą renginio biudžetą renginyje pasirūpinama vieta šventei, garso, apšvietimo, scenos įranga, renginio vedantysis, šou atrakcijos, gyvo garso grupė, maistas, gėrimai. Taip pat, priklausomai nuo galutinės sąmatos, rūpinamasi ir kitais dalykais: dekoracijomis šventės vietoje, darbuotojų transportavimo paslaugomis, nakvynės viešbutyje ir kt.“, – komentuoja E. Venskutonis.

M. Sakalauskas apibūdina pavykusį įmonės vakarėlį: „Pavykusiu vakarėliu galima laikyti tada, kai visi atsipalaiduoja ir mėgaujasi esamu laiku, kai nėra įtampos, nenuobodu, visi atvyko ne iš reikalo ir žmonės įjungia vidinį mygtuką „Šventinis rėžimas on!“. Pavykęs ir tuomet, kai žmonėms būna sunku palikti patalpas, bet ne todėl, kad per stipriai šventė, o dar nori šokti, kai dėkoja vedėjui ar didžėjui už gerą vakarą.“

Šventinių vakarėlių nauda įmonėms

HR Hint Online“ verslo partnerė, žmogiškųjų išteklių ekspertė Asta Mikalajūnienė pastebi, kad renginių metu įmonės dažnai primena, kokiomis vertybėmis gyvena, apdovanodamos tuos, kurie demonstruoja norimą elgesį. „Tai puiki praktika, tik reikėtų gerai pagalvoti apie vertinimo kriterijus ir aiškiai komunikuoti, kad nebūtų nesupratusių ar nusivylusių“, – atkreipia dėmesį A. Mikalajūnienė.

Pašnekovė taip pat priduria, kad dažnai, ypač didesnėse įmonėse, veikia kalėdinio vakarėlio organizacinis komitetas, prie kurio kviečiami prisijungti visi norintieji. Anot jos, taip stiprinamas bendradarbiavimas, o darbuotojai žino, kad šventę organizavo kolegos ir labiau tai vertina.

„Tokie renginiai vis svarbesni dėl populiarėjančio nuotolinio darbo. Renginys padeda pagerinti vidinę komunikaciją, stiprinti komandinį ryšį. Tyrimai rodo, kad nuotoliniu būdu dirbantiems darbuotojams sunkiau užmegzti draugiškus santykius darbe. Rekomenduojama būtinai turėti gyvų susitikimų, renginių ar tiesiog kažkiek „ofiso laiko“ ne darbui, o bendravimui su kolegomis“, – aiškina žmogiškųjų išteklių ekspertė.

Kalbėdama apie įmonės matomumą A. Mikalajūnienės pastebi, kad būtent iš tokio tipo renginių mirga socialiniai tinklai ir gyvų susitikimų turinys: „Tad smagumo momentas nėra paskutinėje vietoje. Kai linksma ir originalu – žmonės noriai dalijasi.“

„Eurovaistinės“ kalėdinis vakarėlis

Aistringai dirba, aistringai ir linksminasi

Kaip sako Eglė Staniulionė, „Bitės“ žmonių ambasados vadovė, mėgsta švęsti ir įmonės biuro koridoriuose gana dažnai galima išgirsti, kad jie ne tik aistringai dirba, bet ir aistringai linksminasi. „Natūralu, kad dirbant viename konkurencingiausių sektorių ir keliant sau ambicingus tikslus, reikia rasti laiko stabtelėti, įvertinti kas buvo padaryta ir pasidžiaugti pasiektais rezultatais“, – sako ji.

Prieš kelias savaites įvyko įmonės šventinis vakarėlis, skambiu pavadinimu „Silkė ir mišrainė“. Jį jau bemaž dešimtmetį organizuoja „Bitės“ rinkodaros skyrius. Savo istoriją pradėjęs išskirtinai kaip rinkodaros skyriaus vakaras, šiuo metu renginys esą yra gerokai išaugęs ir svečių laukia iš pardavimų, finansų, žmonių ambasados (personalo), IT ir kitų padalinių.

„Silkę ir mišrainę“ organizuoja patys darbuotojai: „Neturime griežtos hierarchijos, tad prie renginio prisideda visi, įskaitant ir vadovus. Kasmet kolegos sugalvoja tam tikrą temą, kuria šiemet dėl penktadienio ir 13 dienos tapo mistika. Renginį puošė mistinės dekoracijos, darbuotojai persirengė kostiumais, pasigamino teminių užkandžių“, – pasakoja E. Staniulionė.

Anot pašnekovės, gana unikalu, kad „Silkės ir mišrainės“ svečiais yra ne tik esami, bet ir buvę kolegos: „Kadangi žmones renkamės, pirmiausia, pagal asmenybės savybes, ieškome tam tikro kultūrinio, vertybinio atitikimo. Natūralu, kad net ir į nuosavą verslą ar į kitą sektorių pasukę buvę darbuotojai mielai pritampa prie naujųjų kolegų. Visada labai džiaugiamės „Silkėje“ sutikę kolegų, dirbusių įmonėje prieš 10 ir daugiau metų.“

„Bitė“ organizuoja ne tik kalėdinį darbuotojų vakarėlį, bet ir pagrindinį metinį renginį, kuris, kitaip nei įprasta, rengiamas jau po Naujųjų metų, kai darbuotojai grįžta iš atostogų. „Į šį renginį, kuriame dalyvauja visi įmonės darbuotojai, kasmet žiūrime labai rimtai – pristatome naujienas, rezultatus, kryptis, pagerbiame ir apdovanojame „Bitės“ geriausius metų darbuotojus, o vėliau, kaip mums ir įprastai, daug linksminamės. Šių metų pradžioje oficialiąją dalį vainikavome su įspūdingais SEL ir Marijono Mikutavičiaus pasirodymais“, – komentuoja „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Anot jos, į tokias iniciatyvas ir renginius nereikėtų žiūrėti atmestinai, nes, kaip rodo įvairūs įmonės atliekami darbuotojų tyrimai, jie neva itin prisideda prie darbuotojų įsitraukimo rodiklių didinimo, atkreipia potencialių kandidatų dėmesį, o tuo pačiu darbuotojams leidžiama įsitraukti su savo idėjomis ir į pačių renginių organizavimą.

Vakare – šėlionės, o ryte – į trasą

Kad šventinius vakarėlius mėgsta ir farmacininkai, pasakoja Laura Bielskė, „Eurovaistinės“ Komunikacijos vadovė. Ji atkreipia dėmesį, jog „Eurovaistinėje“ kalėdinis renginys jau kelis metus iš eilės sutampa su Vilniaus Senamiestyje vykstančiu „Eurovaistinės kalėdiniu bėgimu“, tad Iš vakaro darbuotojai esą labai smagiai siaučia vakarėlyje, o ryte susitinka bėgimo trasoje.

„Tradiciškai kiekvienais metais pagerbiame bendrai kolegų išrenkamus geriausius savo darbuotojus. Juos renkame pagal kiekvieną bendrovės vertybę – profesionalumas, komandinis darbas, paprastumas ir pagarba. Kasmet renginyje dalyvauja daugiau nei du šimtai žmonių, iš kurių didelė dalis – iš visos Lietuvos atvykstantys vaistininkai. Todėl tai ir proga susitikti su kolegomis, su kuriais kasdien bendraujame tik elektroniniu paštu ar telefonu“, – komentuoja L. Bielskė.

„Eurovaistinės“ kalėdinis vakarėlis

Pašnekovė sako pastebinti, kad renginių metu kolegos itin mėgsta ką nors nuveikti patys: buriasi į chorus, solo dainavimą, šiais metais norėjo daugiau užsiimti meninėmis veiklomis. Šių metų „Eurovaistinės“ šventinį renginį vainikavo Mantas Jankavičius su daina „Mes čempionai“ („We are The Champions“).

„Renginiai mums leidžia dar labiau susidraugauti su kolegomis ir pajusti, kokia stipri komandinė jėga esame. Kasdienos darbuose mes susikoncentravę į siekį būti geriausiu pasirinkimu klientams, po visų darbų galime vieningai rėkauti „čiuožki čiuožki“ kartu su atlikėju Mantu Jankavičium“, – sako L. Bielskė.

Laukiniai vakarai

Western Union Lietuva“ komunikacijos vadovė Ilona Lekavičiūtė pasakoja, kad metinis renginys yra vienas laukiamiausių įmonės švenčių, todėl vidinis renginių organizavimo komitetas, sudarytas iš skirtingų skyrių darbuotojų, esą jaučia didelę atsakomybę atliepti didelius lūkesčius.

„Laikomės nuostatos, jog kiekviena šventė turi būti unikali ir nepakartojama. Vakarėlyje telpa ir vadovo sveikinimas, ir vadovybės, komandų pasirodymai, geriausių darbuotojų apdovanojimai, garsiausių šalies atlikėjų koncertai ir kitos pramogos. Taip pat prie programos kviečiame prisidėti ir talentingus darbuotojus, kaip pavyzdžiui realybės šou „X Faktorius“ dalyvė Milda Martinkėnaitė“, – pasakoja I. Lekavičiūtė.

„Western Union“ vakarėlis

Praėjusių metų įmonės metinio renginio tema buvo „Laukiniai vakarai“ (angl. Wild west), o šių metų renginio tema – 90-tieji. „Kadangi mūsų darbuotojų amžiaus vidurkis yra 27 metai, norime juos grąžinti ir supažindinti su laikotarpiu, kai jie buvo tik ką gimę. Daugelis 90-tųjų laikotarpį prisimena su nostalgija, darbuotojai turi nemažai atsiminimų, kuriais noriai dalijasi, kurdami šventės programą.

Po renginio kolegų ištarti žodžiai: „kaip man patiko – nesitikėjau“ ar „tai buvo viena geriausių vakarėlių mano gyvenime“, – variklis jau nuo sausio pradėti ruoštis ateinančių metų šventei. Beje, tokie žodžiai sklinda ir už įmonės ribų, o tai svarbu pristatant save potencialiems darbuotojams bei formuoti ir išlaikyti patrauklaus darbdavio įvaizdį“, – įsitikinusi „Western Union Lietuva“ komunikacijos vadovė.

Pašnekovė pabrėžia, kad darbuotojų renginiai yra itin svarbi įmonės kultūros dalis: „Jų metu galime padėkoti darbuotojams už gerus rezultatus, paskatinti siekti naujų tikslų, stiprinti komandas. Įmonėje šiuo metu dirba apie 2 tūkst. žmonių, tad stengiamės išnaudoti visas progas susitikti, susipažinti, pasidalyti patirtimi.

„Eurovaistinės“ kalėdinis vakarėlis

Be to, šventiniai įmonės renginiai skatina kolektyvo kūrybiškumą – darbuotojai kartu rengia užduotis, repetuoja ir tiesiog gerai leidžia laiką. Kokybiški renginiai lemia ir gausų gerų atsiliepimų skaičių – darbuotojai tampa įmonės ambasadoriais, skleidžiančiais gerąją žinutę ir už kompanijos ribų. Gerumo kampanija bei metų pabaigos šventė stipriai taip pat pakelia motyvaciją, įkvepia naujus metus pasitikti su dar didesniais tikslais.“

Dalyvaukite išskirtiniame DELFI ir CVbankas.lt inicijuojamame projekte „Superdarbdavys 2019“! Kviečiame nominuoti savo mėgstamiausią įmonę ir balsuoti specialioje platformoje – www.delfi.lt/apps/darbdavys2019/.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (340)