Ko tikisi iš būsimo darbdavio
Dažnai girdima, kad šiandien situacija darbo rinkoje yra tokia, jog darbuotojas renkasi darbdavį, o ne atvirkščiai. Pasak „CV-Online“ marketingo vadovės Ritos Karavaitienės, pastaruoju metu, kasdien kalbantis su darbo ieškančiais asmenimis, labai aiškiai išryškėjo dešimt dalykų, kurių tikimasi iš būsimo darbdavio, rašoma pranešime spaudai. Tai:
1. rinkos tendencijas atitinkančio atlyginimo;
2. įdomaus, prasmingo, pridėtinę vertę kuriančio darbo;
3. karjeros galimybių;
4. galimybių mokytis ir tobulėti;
5. turėti vadovą – lyderį;
6. gerų darbo sąlygų ir pažangių darbo priemonių;
7. gero mikroklimato darbovietėje;
8. galimybės derinti profesinį ir asmeninį gyvenimą;
9. sąžiningo ir teisingo elgesio su darbuotojais;
10. stabilumo bei patikimos įmonės reputacijos.
R. Karavaitienės teigimu, būtent įmonės reputacija arba darbdavio formuojamas įvaizdis viešojoje erdvėje pastaruoju metu lemia didesnį ar mažesnį potencialių darbuotojų susidomėjimą ir patį kandidatų srautą.
„Mes pastebime, kad net į pirmuosius darbo pokalbius kandidatai atvyksta jau susipažinę su viešai prieinama informacija apie būsimą darbdavį. Kandidatai dažniausiai būna pasidomėję, kokios yra įmonėje jau dirbančių nuomonės apie darbdavį, kokie ir kaip mokami atlyginimai, kaip dažnai keičiasi darbuotojai, kas apskritai vyksta įmonėje ir už jos ribų bei kaip vadovai elgiasi su darbuotojais“, – aiškina žmogiškųjų išteklių specialistė.
Ji pastebi, kad net 84 proc. kandidatų svarbi įmonės reputacija, o 92 proc. jau dirbančiųjų svarstytų keisti darbą, jei gautų pasiūlymą dirbti itin gerą reputaciją turinčioje bendrovėje.
Reputacija tapo dar svarbesnė
Netradicinį darbo pobūdį ir neįprastą aplinką siūlančios orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ personalo direktorė Asta Jurėnaitė sako, kad ir taip įkaitusioje darbo rinkoje pokyčių įnešė staiga į Lietuvą atėjusi „cancel“ kultūra, kuri paplito prasidėjus karui Ukrainoje.
„Pavyzdžiui, labai greitai reputaciją susigadino tos įmonės, kurios per pirmąsias karo savaitės nepranešė apie veiklos Rusijoje stabdymą“, – sako ji ir priduria, kad tos įmonės neteko ir dalies darbuotojų, ir klientų, kurie nutraukė su jomis bet kokius ryšius.
Žmogiškųjų išteklių ekspertės teigimu, šiandien darbdaviams atsiveria galimybės tuos išėjusius darbuotojus patraukti savo pusėn, tačiau šią kovą laimės tie, kurių reputacija bus skaidri it krištolas
„Stebint darbo rinką ir atlikus įmonės darbuotojų apklausą paaiškėjo, kad net 87 proc. darbuotojų mano, kad gera įmonės reputacija šiai dienai yra labai svarbu. Taip yra todėl, kad dabar žmonės pradėjo labiau domėtis, ne tik iš kur atkeliauja teikiamos paslaugos ar produktai, bet ir kas yra jų pardavėjas“, – sako A. Jurėnaitė.
Taigi, norint būti patraukliu darbdaviu, specialistės teigimu, šiandien neužtenka siūlyti didesnio darbo užmokesčio nei buvęs darbdavys, motyvacinių priedų ar moderniai įrengto biuro. Papildomai reikia ir gero įvaizdžio. „Be to, norint pritraukti geriausius darbuotojus, turime siūlyti ir netradicinius sprendimus. Pavyzdžiui, tokį darbą, kuris sutampa su darbuotojo hobiu arba gyvenimo būdu“, – pasakoja personalo direktorė.
Jos teigimu, aviacijos sektorius yra ypatingas tuo, kad čia žmonės ateina vedami smalsumo, o darbų gama tokia plati, kad reikia pačių įvairiausių kompetencijų žmonių. Be to, čia galimas lankstus darbo grafikas bei vyrauja sezoniškumas, kai kartais ieškoma darbuotojų terminuotai darbo sutarčiai, pavyzdžiui, vasaros sezonui.
„Vasarą mums ypač reikia išvykstančių ir atvykstančių keleivių aptarnavimo agentų, rampos agentų, aviabilietų pardavimo agentų, dispečerių, krovinių ir bagažo tvarkytojų. Tokiems darbams specialus išsilavinimas nėra privalomas, nes visas būtinas žinias suteikia darbdavys mokymų metu, tačiau kandidatai turi mokėti anglų kalbą ir patys būti nepriekaištingos reputacijos, nes darbas oro uoste patenka į specialių darbų sąrašą, kuriems galioja tam tikri saugumo reikalavimai“, – sako įmonės personalo direktorė A. Jurėnaitė.