Šią vasarą tai padariusi „Bitė Lietuva“ sulaukė didelio kandidatų susidomėjimo: vos per savaitę – 900 užmegztų kontaktų ir 25 darbo pokalbiai.

„Siekiame kandidato kelią pas mus padaryti maksimaliai lengvą – juk nuolat naudojamoje programėlėje užmegzti kontaktą su potencialiu darbdaviu yra tiesiog patogiau. Šiandien kandidatai jau nori kuo trumpesnio, lengvesnio darbinimo proceso, tad ilgos atrankos, kruopštus motyvacinių laiškų rengimas – praeitis“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.

Net 32 proc. lietuvių susidomėtų sudalyvauti įmonės darbo pokalbyje, jei būtų tik vienas atrankos etapas, 22 proc. – jei nereikėtų rengti CV ar motyvacinio laiško, o 12 proc. – pasirinkta neformali aplinka darbo pokalbiui: kavinė ar parkas, rodo šią vasarą tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta gyventojų apklausa.

Vyrai – drąsesni, moterys – išrankesnės

Programėlėje sukurtam įmonės profiliui simpatiją išreiškė įvairių sričių, patirties specialistai.

„Daugiausia ieškome pardavimų srities specialistų, o tokiai pozicijai tinkamus kandidatus galima įvertinti pagal asmenines savybes: komunikabilumą, drąsą, pasitikėjimą savimi. Šias savybes leido įvertinti neformalus bendravimas programėlėje“, – pasakoja E. Staniulionė. Ji priduria, kad nustebino tai, jog įmonės profiliu susidomėjo nemažai medikų.

Pasak ekspertės, neįprasta ir tai, kad profiliu pažinčių programėlėje labiau domėjosi vyrai nei moterys, kai įprastai jai dažniau tenka bendrauti su kandidatėmis moterimis. Tai galima paaiškinti ir bendra tendencija – moterys programėlėje yra kur kas išrankesnės nei vyrai. Pastarieji dažniau išreiškia susidomėjimą kitu žmogumi, kai tuo metu moterys susidomi vos vienu asmeniu iš 20, atskleidžia statistiką analizuojančios platformos „Swipestats“ duomenys.

Dar trumpesnė atranka

Darbuotojų paieška vyko be įprastų atributų – CV ir motyvacinio laiško. Nebeliko darbo pokalbiams būdingos specifikos – kandidatas turi tarsi save „parduoti“ būsimam darbdaviui, o tai kandidatams leido jaustis kur kas laisviau ir drąsiau.

„Visi pokalbiai prasidėdavo nuo šmaikščios frazės (angl. pick up line), bendravome kaip įprastai kiekvieną dieną – neformaliai. Didžiulis kandidatų antplūdis ir tebevykstantys darbo pokalbiai atskleidžia, kad toks bendravimo būdas kandidatams patrauklus: savo patirtimi, lūkesčiais ir tikslais jie dalinosi kur kas lengviau ir drąsiau. Panašias drąsias inovacijas planuojame vykdyti ir ateityje“, – teigia E. Staniulionė.

Įdarbinimo procesas tapo itin trumpas, nes po susirašinėjimo „Tinderyje“ kitas etapas – darbo pokalbis. Netradicinis darbuotojų paieškos būdas leido pritraukti kūrybingų, išradingų, drąsių kandidatų, kurie papildė pardavimų profesionalų komandą.

Ilgalaikė nauda

Kaip patys kandidatai reagavo į bendrovės profilį pažinčių programėlėje?

„Šis mūsų sprendimas sulaukė daug dėmesio: vyko daugybė ekspertų diskusijų socialiniuose tinkluose, tuo pačiu netrūko ir kritikos. Visgi patys kandidatai projektą vertino daugiausia teigiamai. Kai kurie pasimesdavo, pasitikslindavo, ar tikrai neieškome pažinčių, tačiau vėliau dažniausiai pagirdavo už nestandartinį projektą arba iškart pristatydavo savo veiklą ir pomėgius. Projekto eigoje sulaukėme žinučių ir iš į kitą etapą nepatekusių kandidatų – vis pasidomėdavo, kaip sekasi, ar daug kandidatų“, – pasakoja E. Staniulionė.

Anot ekspertės, tokie nestandartiniai sprendimai atneša ilgalaikę naudą. Net kitose atrankose dažnai kandidatai interviu metu užsimena, jog įmone susidomėjo būtent dėl šio projekto, kuris aiškiai atskleidė vidinę jos kultūrą. Taip pat domisi, kaip sekėsi, kiek žmonių pavyko įdarbinti ir tai dažnu atveju tampa ledus pralaužiančiu klausimu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)