Šią vasarą tai padariusi „Bitė Lietuva“ sulaukė didelio kandidatų susidomėjimo: vos per savaitę – 900 užmegztų kontaktų ir 25 darbo pokalbiai.
„Siekiame kandidato kelią pas mus padaryti maksimaliai lengvą – juk nuolat naudojamoje programėlėje užmegzti kontaktą su potencialiu darbdaviu yra tiesiog patogiau. Šiandien kandidatai jau nori kuo trumpesnio, lengvesnio darbinimo proceso, tad ilgos atrankos, kruopštus motyvacinių laiškų rengimas – praeitis“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.
Vyrai – drąsesni, moterys – išrankesnės
Programėlėje sukurtam įmonės profiliui simpatiją išreiškė įvairių sričių, patirties specialistai.
„Daugiausia ieškome pardavimų srities specialistų, o tokiai pozicijai tinkamus kandidatus galima įvertinti pagal asmenines savybes: komunikabilumą, drąsą, pasitikėjimą savimi. Šias savybes leido įvertinti neformalus bendravimas programėlėje“, – pasakoja E. Staniulionė. Ji priduria, kad nustebino tai, jog įmonės profiliu susidomėjo nemažai medikų.
Dar trumpesnė atranka
Darbuotojų paieška vyko be įprastų atributų – CV ir motyvacinio laiško. Nebeliko darbo pokalbiams būdingos specifikos – kandidatas turi tarsi save „parduoti“ būsimam darbdaviui, o tai kandidatams leido jaustis kur kas laisviau ir drąsiau.
„Visi pokalbiai prasidėdavo nuo šmaikščios frazės (angl. pick up line), bendravome kaip įprastai kiekvieną dieną – neformaliai. Didžiulis kandidatų antplūdis ir tebevykstantys darbo pokalbiai atskleidžia, kad toks bendravimo būdas kandidatams patrauklus: savo patirtimi, lūkesčiais ir tikslais jie dalinosi kur kas lengviau ir drąsiau. Panašias drąsias inovacijas planuojame vykdyti ir ateityje“, – teigia E. Staniulionė.
Ilgalaikė nauda
Kaip patys kandidatai reagavo į bendrovės profilį pažinčių programėlėje?
„Šis mūsų sprendimas sulaukė daug dėmesio: vyko daugybė ekspertų diskusijų socialiniuose tinkluose, tuo pačiu netrūko ir kritikos. Visgi patys kandidatai projektą vertino daugiausia teigiamai. Kai kurie pasimesdavo, pasitikslindavo, ar tikrai neieškome pažinčių, tačiau vėliau dažniausiai pagirdavo už nestandartinį projektą arba iškart pristatydavo savo veiklą ir pomėgius. Projekto eigoje sulaukėme žinučių ir iš į kitą etapą nepatekusių kandidatų – vis pasidomėdavo, kaip sekasi, ar daug kandidatų“, – pasakoja E. Staniulionė.
Anot ekspertės, tokie nestandartiniai sprendimai atneša ilgalaikę naudą. Net kitose atrankose dažnai kandidatai interviu metu užsimena, jog įmone susidomėjo būtent dėl šio projekto, kuris aiškiai atskleidė vidinę jos kultūrą. Taip pat domisi, kaip sekėsi, kiek žmonių pavyko įdarbinti ir tai dažnu atveju tampa ledus pralaužiančiu klausimu.