Dėl geriausio darbdavio titulo besivaržančios Lietuvos įmonės pasidalijo patirtimi, kokie CV labiausiai patraukia jų dėmesį.
Anot CVbankas.lt vadovo Tomo Toleikio, geras CV puikiai atspindi tas darbuotojo savybes, kurių labiausiai reikia darbdaviui, yra lengvai skaitomas ir jokiu būdu negali turėti gramatinių klaidų. T. Toleikis pasidalijo svarbiausiais akcentais, kaip turi atrodyti tvarkingas CV:
1. Atspindėti darbuotojo vertę darbdaviui. Dažniausiu atveju pagrindinė informacija gyvenimo aprašyme būna darbo patirtis, tačiau ne visada. Priklausomai nuo darbo pozicijos, darbdaviui gali būti svarbu išsilavinimas, kalbų mokėjimas ar kompiuteriniai įgūdžiai, o kai kada ir tam tikros asmeninės darbuotojo savybės.
Darbdaviui aktualios darbuotojo savybės turi būti pateiktos aiškiai ir išsamiai, šių esminių dalykų gyvenimo aprašyme negali užgožti nereikšmingos smulkmenos.
2. Parašytas paprastu stiliumi. CV tekstai turi būti parašyti aiškiu, konkrečiu stiliumi, tvarkingai suformatuoti kuo lengvesniam skaitymui. Išsamus, tačiau konkretus darbo patirties bei pasiekimų, aprašymas net ir paprasčiausioje CV formoje darbdavio vertinamas daug palankiau nei atsainiai surašytos darbo funkcijos, kad ir įdėtos į labai įmantrų ar originalų šabloną.
Norint pasirašyti tikrai gerus CV tekstus, dažniausiai reikia įdėti pastangų, tai reikalauja sugebėjimo pamatyti tekstą darbdavio akimis ir aiškaus įsivaizdavimo, kokį savo, kaip kandidato, paveikslą norima suformuoti, gebėjimo surikiuoti informaciją tekste pagal prioritetą bei atpažinti ir atsisakyti mažai vertingų teksto elementų.
3. Neturėti gramatinių klaidų. Tai vienas didžiausių darbdavius atgrasančių dalykų, kurio išvengti visai nesunku. Tereikia atidžiai peržiūrėti savo parašytą CV. O dar geriau – paprašyti kito žmogaus tą padaryti už jus.
Koks CV patraukia darbdavio dėmesį
Kaip sako Kristina Žemaitytė, „Vytautas Mineral SPA“ personalo vadovė, itin svarbu į kokią poziciją kandidatuojama, nuo to turėtų priklausyti ir CV formatas. Nestandartinis CV esą visada patraukia dėmesį ir įstringa atmintyje.
„Jeigu siunčiate į kūrybingą poziciją, t. y. marketingą, komunikaciją, jis turi atspindėti jūsų talentą, kūrybiškumą. Niekada nepalikite gramatinių klaidų, tai tik parodo jūsų atsainų požiūrį į darbą. Kandidatas, kuris išsamiai aprašo savo vykdytas darbo funkcijas, turi didesnį pranašumą prieš kitus. Tokia informacija parodo, ką žmogus sugeba dirbti ir kokias užduotis atlikti.
Jeigu turite darbo patirties, kurios prašoma darbo skelbime, nebijokite smulkiau apie tai aprašyti. Ne išsilavinimas lemia jūsų tinkamumą darbui, o jūsų gebėjimai. Žinoma, jeigu tai – pareigybės, nereikalaujančios tam tikro išsilavinimo, tarkim, gydytojo ar farmacininko“, – dėsto K. Žemaitytė.
Kaip pasakoja pašnekovė, apie darbuotojų paiešką įmonė visada praneša darbo skelbimų portaluose, taip pat išnaudoja socialinius tinklus. „Šiuo metu tai – greičiausias pasiekiamumo kanalas. Jeigu ieškome aukščiausio ar aukštesnio lygio specialistų, naudojamės „LinkedIn“. Žinoma, pasikliaujame ir esamų darbuotojų rekomendacijomis. Taip galime kurti patikimų darbuotojų komandą“, – įsitikinusi „Vytautas Mineralal SPA“ personalo vadovė.
Didžiausios CV klaidos
„Coca-Cola HBC“ personalo vadovė Lenkijai ir Baltijos šalims Liza Shybanova atkreipia dėmesį, jog CV yra potencialaus kandidato vizitinė kortelė, kurioje atsispindi prisistatančio asmens patirtis, stiprybės ir galimybės, o „stiprus“ CV turėtų būti šių dalykų santrauka.
Didžiausios klaidos, kurias randa personalo vadovė, susijusios su neteisinga informacija – nesutampa datos ir kiti duomenys, pavyzdžiui, telefono numeris ar el. pašto adresas. Visa tai esą gali tapti priežastimi, kodėl kandidatas net nepasieks susitikimo su darbdaviu etapo.
„Manoma, kad kas trečias žmogus, ieškantis darbo, pagražina savo CV, pavyzdžiui, parašydamas netikrą darbo patirtį arba pagerintus egzaminų rezultatus. Tai labai greitai patikrinama per interviu ir jeigu užfiksuojama, toks kandidatas netenka galimybės kandidatuoti ir į šią, ir į kitas pozicijas ateityje“, – komentuoja L. Shybanova.
Apibendrindama personalo vadovė teigia, kad CV turi būti kaip tik įmanoma glaustas ir apimti tik būtiną informaciją, kuri yra aktuali pozicijai, į kurią kandidatuojama. Asmeninės detalės, tokios kaip gimimo data, amžius, religija, seksualinė orientacija, namų adresas, socialinio draudimo numeris, nuorodos į nesusijusius socialinės medijos profilius, neturėtų būti nurodomi CV.
Reikia nuotraukos ar ne?
Anot klientų aptarnavimo paslaugas teikiančios bendrovės „Transcom“ Lietuvoje personalo vadovės Aistės Vasilkevičienės, nėra vienos pagrindinės taisyklės, kuri galiotų visiems, kaip turi atrodyti geras CV. Tačiau yra rekomendacijos, kurių laikantis, šansai paruošti profesionalų gyvenimo aprašymą esą tikrai padidėja.
„Reikėtų nepamiršti CV apimties. Geriausia, jei informacija tilptų į du puslapius, nes nei jums, nei atrankos specialistams ar būsimam jūsų vadovui nepatinka skaityti ilgų tekstų“, – akcentuoja A. Vasilkevičienė.
Specialistė taip pat pabrėžia, kad tvarkingo CV šriftas turėtų būti vienodas. Jei naudojamos paryškintos antraštės, jos taip pat turėtų būti to paties šrifto. Be to, reikėtų vengti sudėtingų ir sunkiai skaitomų šriftų. Pašnekovės dėmesį patraukia ir CV struktūra, tad ji pataria atsižvelgti į raštvedybos reikalavimus.
„Daug diskusijų kelia klausimas dėl nuotraukos naudojimo. Čia paliekama teisė kandidatui pačiam nuspręsti, tačiau jei vis dėlto nusprendžiama naudoti nuotrauką, ji turėtų būti profesionali ir dalykiška, bet jokiu būdu neturėtų būti iš asmeninio gyvenimo ar laisvalaikio akimirkų“, – dėmesį atkreipia personalo vadovė.
Anot jos, itin svarbu paminėti, kad visa CV pateikiama informacija turėtų būti tikra, tad vietos fantazijai ar neįgyvendintoms idėjoms čia – ne vieta.
„Transcom“ personalo vadovė atkreipia dėmesį į dar vieną svarbų dalyką – paruoštą CV dažnai pamirštama teisingai užvadinti. Anot jos, prieš siunčiant savo CV potencialiam darbdaviui, derėtų antraštėje parašyti savo vardą ir pavardę bei pateikti jį „pdf“ formatu, jei CV siunčiamas el. paštu.
Pasitelkia naujus įdarbinimo būdus
Kaip sako A. Vasilkevičienė, nemaža dalis įmonių stengiasi koreguoti atrankos procesus, kad jos būtų patogios tiek darbdaviui, tiek kandidatams. „Transcom Worldwide Vilnius“ veikia skaitmeninio įdarbinimo procesas, kurio vienas iš komponentų – skaitmeninis testas, sukurtas internetinėje aplinkoje. Šis įrankis įmonei leidžia atsisakyti CV, kaip atrankos proceso dalies.
„Toks atrankų metodas labai supaprastina ir pagerina ne tik kandidatų patirtį, tačiau ir labai efektyvina personalo specialistų darbą. Taigi mums kandidato CV iš esmės nereikalingas. Tačiau tikrai dar nemaža dalis įmonių CV vis dar naudoja ir net reikalauja, nes neturi kitų įrankių pamatuoti kandidato kompetencijas, kurios reikalingos atvirai darbo pozicijai“, – apie naują įrankį pasakoja pašnekovė.
Kandidatų paieškoms „Transcom“, kaip ir visos Lietuvoje veikiančios įmonės, esą naudoja visiems žinomus ir prieinamus darbuotojų paieškos kanalus, darbo paieškos portalus.
„Glaudžiai bendradarbiaujame su įvairiomis mokymo įstaigomis (universitetais, kolegijomis ir kt.), Užimtumo tarnyba, įdarbinimo agentūromis, įvairiomis asociacijomis, klubais ir t. t. Dalyvaujame šių organizacijų ir institucijų rengiamuose renginiuose ir kitose iniciatyvose. Stengiamės būti matomi viešoje erdvėje. Įmonės viduje turime ilgametę rekomendacijų programą, kurios pagrindu darbuotojus mums rekomenduoja mūsų įmonės darbuotojai“, – tikina personalo vadovė.
Dalyvaukite išskirtiniame DELFI ir CVbankas.lt inicijuojamame projekte „Superdarbdavys 2019“! Kviečiame nominuoti savo mėgstamiausią įmonę ir balsuoti specialioje platformoje – www.delfi.lt/apps/darbdavys2019/.