Nebijantiems iššūkių ir norintiems augti
Mobiliųjų žaidimų kūrimo studijos „Estoty“ žmogiškųjų išteklių specialistė Anastasija Krina sako, kad, kalbant apie specialistus ir karjerą žaidimų kūrimo srityje, ji tikrai gali būti labai įdomi ir teikianti didžiulį pasitenkinimą bei galimybes augti.
„Žinoma, lengviausia šioje srityje įsidarbinti ir įsitvirtinti tiems, kurie jau turi tam tikros žaidimų kūrimo patirties. Tačiau žmonės dirbdami žaidimų kūrimo studijose visuomet gali į savo karjerą įnešti naujų vėjų – pasukti profesinį kelią kita linkme, praplėsti ar susiaurinti specializaciją. Pavyzdžiui, mūsų įmonėje yra buvę atvejų, kai 3D modeliuotoja savarankiškai išmoko animuoti, o keli programuotojai – piešti ir modeliuoti. Kitaip tariant, žaidimų kūrimo srityje tikrai niekuomet netrūks galimybių atrasti šį tą naujo, tobulėti ar keisti savo specializacijos kryptį“, – sako A. Krina.
„Sėkmingam žaidimui reikia ne tik patrauklaus dizaino ir gerai parašyto programinio kodo, bet ir kokybiškų vaizdo bei garso efektų, kuriuos kuria atskiri specialistai. Be to, žaidimai kuriami ir tobulinami ne kaip pakliūva, o atsižvelgiant į analitikų pateiktas įžvalgas. Tam reikia gerų analitikos kompetencijų, nes dirbama su dideliais kiekiais duomenų, ieškoma tam tikrų tendencijų ir priežastinių ryšių. Žaidimų kūrimo sektorius taip pat neįsivaizduojamas be plataus profilio specialistų, tokių kaip techninis menininkas. Vienas pagrindinių šios specialybės atstovų uždavinių yra optimizuoti, koordinuoti ir palengvinti multimedijos bei grafikos dizainerių darbą. Jei šie nori sukurti ką nors sudėtingo, techninis menininkas įvertina technines galimybes ir pasiūlo geriausią sprendimą“, – pasakoja A. Krina.
Tad, personalo specialistės teigimu, savirealizacijos horizontai žaidimų kūrimo sektoriuje išties platūs, o visi, kurie jaučia, kad ši sritis jiems artima, nestokoja motyvacijos ugdyti ir stiprinti savo kompetencijas, turėtų nebijoti išbandyti jėgas žaidimų kūrime. Žmogus, neturintis patirties žaidimų sektoriuje, gali pradėti nuo žaidimų testuotojo pozicijos, kuriai reikia programavimo pagrindų, o visa kita priklauso nuo kiekvieno ambicijų ir noro tobulėti.
Svarbiausia – motyvacija
Visgi pradedantiesiems specialistams ne mažiau nei teoriniai ir praktiniai pagrindai svarbu motyvacija ir aistra žaidimams. Motyvuotam žmogui greičiausiai netruks užsiauginti ir trūkstamas technines kompetencijas. Būna ir taip, kad dėl traukos žaidimams darbuotojai į žaidimų kūrimą pereina ir iš visai nesusijusių sričių.
„Pavyzdžiui, keli mūsų studijos kolegos anksčiau dirbo architektais. Iš architektūros srities jie atsinešė gerą suvokimą apie modelius, mastelius, eskizus, taip pat piešimo įgūdžius. Tai padėjo jiems įsitvirtinti žaidimų kūrimo srityje, nors persikvalifikuoti reikėjo nuoseklių pastangų ir pasiryžimo“, – sako A. Krina.
Neišnaudotos galimybės verslui
Žaidimų sektorius suteikia galimybių ne tik specialistams, bet ir įvairių sričių įmonėms. Įmonės vykdomasis direktorius Arnoldas Žvinys sako, kad bendradarbiauti su žaidimų kūrimo sektoriumi joms gali būti patrauklu dėl kelių priežasčių. Visų pirma, tai yra perspektyvi rinka garso, vaizdo turinį, įvairius prototipus ir šablonus, 3D modelius kuriančioms IT, animacijos, dizaino sprendimų kūrybinėms bendrovėms ir studijoms.
Kita galimybė – reikiamų išteklių turinčioms įmonėms pačioms žengti į žaidimų sektorių. A. Žvilnio teigimu, techniniai įėjimo į mobiliųjų žaidimų rinką barjerai šiandien tikrai nėra labai aukšti. Daugiau iššūkių gali kilti dėl finansų. Tačiau čia slypi galimybė investuotojams.
„Žaidimų kūrimo sektorius yra išties daug potencialo turinti investicijų kryptis, tad finansinių išteklių turinčioms ir investicijas diversifikuoti siekiančioms įmonėms tikrai verta pasvarstyti apie perspektyvių žaidimų kūrimo startuolių ir įmonių finansavimą. Kadangi kasdien dirbame šioje srityje ir matome potencialą, šiais metais tapome specialaus investuoti į žaidimus skirto fondo, kuris įmonėms ir privatiems asmenims leis tai padaryti lengviau, vienais iniciatorių ir steigėjų“, – sako A. Žvilnys.
Šiuo metu įmonė savo komandai ieško:
1. Vyresniojo „Unity“ programuotojo
Specialistui siūloma:
2000-3000 eurų siekiantis atlyginimas (neto) + nuo rezultatų priklausantys priedai;
Galimybė kurti realaus laiko kelių žaidėjų ARPG mobiliuosius žaidimus (Photon Quantum);
Visapusiškas sveikatos draudimas;
„Perkbox“ naudų paketas, apimantis nemokamus pietus, sveikus užkandžius, padengiamas kuro išlaidas, įvairias prenumeratas, mokymus, privačią sporto ir kino salę biure;
Lankstus atlygio peržiūrėjimas;
Galimybė dalyvauti „Estoty Vilnius“ opcionų programoje.
Iš specialisto tikimasi:
Ne mažiau kaip dviejų metų patirties dirbant su „Unity“;
Noro aktyviai įsitraukti į visus žaidimų kūrimo etapus;
„Photon Quantum“ patirtis vystant žaidimus būtų didelis privalumas.
2. Žaidimų dizainerio
Specialistui siūloma:
2400-3200 eurų siekiantis atlyginimas (neto) + nuo rezultatų priklausantys priedai;
Galimybė ugdyti savo įgūdžius dirbant su pasaulyje sėkmingais mobiliaisiais žaidimais;
Visapusiškas sveikatos draudimas;
„Perkbox“ naudų paketas, apimantis nemokamus pietus, sveikus užkandžius, padengiamas kuro išlaidas, įvairias prenumeratas, mokymus, privačią sporto ir kino salę biure;
Reguliarus atlygio peržiūrėjimas;
Galimybė dalyvauti „Estoty Vilnius“ opcionų programoje;
Specialisto atsakomybės:
Konceptualizuoti, dokumentuoti ir implementuoti naujas funkcijas ir turinį;
Pagerinti esamas funkcijas pagal gaunamus duomenis ir vartotojų grįžtamąjį ryšį;
Projektuoti žaidimų raidą, ekonominius ir monetizavimo aspektus;
Bendradarbiauti su komandų vadovais planuojant ateities veiksmus;
Iškomunikuoti dizaino sprendimus scrum komandoms.
Iš specialisto tikimasi:
Ne mažiau kaip 2 metų patirties žaidimų industrijoje;
Suvokimo apie mobiliųjų žaidimų rinką, žanrų tendencijas ir sėkmės metrikas;
Gebėjimo identifikuoti žaidimų silpnąsias ir stipriąsias puses;
Gebėjimo bendradarbiauti komandoje ir efektyviai komunikuoti;
Problemų sprendimo įgūdžių ir proaktyvaus požiūrio;
Į vartotoją orientuoto požiūrio į žaidimų vystymą;
Patirties su scriptavimo kalbomis ar bazinio suvokimo apie jas;
Portfolio su išleistų žaidimų pavyzdžiais.
3. Virtualios realybės programuotojo
Specialistui siūloma:
2000-3000 eurų siekiantis atlyginimas (neto) + nuo rezultatų priklausantys priedai;
Visapusiškas sveikatos draudimas;
„Perkbox“ naudų paketas, apimantis nemokamus pietus, sveikus užkandžius, padengiamas kuro išlaidas, įvairias prenumeratas, mokymus, privačią sporto ir kino salę biure;
Lankstus atlygio peržiūrėjimas;
Galimybė dalyvauti „Estoty Vilnius“ opcionų programoje.
Specialistų atsakomybės:
VR vartotojų sąsajos ir unikalių interakcijos mechanikų išpildymas;
Reguliari visos aplikacijos priežiūra;
Nuolatinis bendravimas su kitais vystytojais ir komandomis;
Pagrindinių algoritmų ir sąveikų dokumentacija;
Užduočių prioritetizavimas ir savalaikis atlikimas;
Iš specialisto tikimasi:
Mažiausiai vienerių metų patirties programuojant virtualios realybės sprendimus su „Unity“;
Idealiu atveju – patirties su „Unity“ „Oculus“ aplinkoje;
C# programavimo įgūdžių;
Patirties tiek su „Unity“ žaidimų varikliu, tiek su 3D UI implementacija;
Stiprių problemų sprendimo ir sprendimų priėmimo įgūdžių;
Puikių komunikacijos įgūdžių bei organizuotumo;
Gebėjimo dirbti individualiai ir komandoje;
Gebėjimo įsivertinti užduočių atlikimo laiką;
Gebėjimo prisitaikyti greito tempo aplinkoje, vienu metu dirbti prie kelių užduočių, atidumo detalėms;
Stiprių kokybės užtikrinimo įgūdžių;
Gebėjimo pagerinti esamą kodą.
***
Šis straipsnis yra specialaus KARJERA projekto ciklo „Ieško darbuotojų“ dalis. Jei turite įdomių darbo pasiūlymų ar prie komandos norite pakviesti prisijungti savo srities profesionalus, susisiekite: roma.macijauskaite@delfi.lt