Tiesa, labai dažnai dirbant tenka susidurti su įvairiais laiko valdymo ir planavimo iššūkiais, kurie gali apsunkinti mūsų pasirinkimą, ką veikti laisvalaikiu arba visai jį panaikinti – nepavykus efektyviai išnaudoti darbo laiko, tenka pasilikti biure ilgiau arba neštis „darbą“ namo. Dažnai tik svajojame, kad viskas vyktų pagal planą – dienotvarkė ima ir virsta visišku chaosu. Tais atvejais galvojame, kad tikrai toli gražu ne viskas yra mūsų rankose: turime taikstytis su kitų žmonių vėlavimu, darbų neatlikimu sutartu laiku, įvairiais gedimas ir pan.
Ar teko pajausti, jog neturite pakankamai energijos atlikti tam, ko iš tikrųjų norite? Ar teko susidurti su manymu, kad reikia padaryti kuo daugiau arba pradėjus neužbaigti darbų iki galo? Ar teko nukelti kai kuriuos darbus vėlesniam laikui, nes yra kitos užduotys, kurias daug maloniau atlikti? Visa tai ir yra laiko planavimo iššūkiai, su kuriais galime susidurti kiekvienas. Svarbu suprasti ir tai, jog įveikti tuos iššūkius taip pat galime kiekvienas!
Įsivaizduokite situaciją, kai jūs intensyviai galvojate idėjas naujam klientui, negalite atsidžiaugti pasirodžiusiu produktyvumu, kai į galvą ateina šimtai puikių minčių, kurias telieka apsvarstyti, patobulinti ir pasižymėti…bet į jūsų kabinetą įsiveržia kolega su didžiule problema – „gaisru, kurį tuoj pat reikia gesinti“. Žinoma, bėgate aiškintis, kas nutiko ir spręsti iškilusios negandos. Po kiek laiko paaiškėja, kad ši problema tik atrodė gigantiška, iš tiesų tai nebuvo prioritetas, dėl kurio vertėjo mesti savo pradėtus darbus.
Žinoma, jūsų kūrybinės mintys kartu su ilgai laukta mūza dingo nežinomam laiko tarpui. Šioje vietoje paaiškėja, kad kai kuriems žmonėms yra sunku išskirti prioritetus, ypač kai susiduriame su daugybe skubių užduočių ar emocingais žmonėmis, kurie netyčia patys „išpučia“ problemas.
Norint tinkamai išskirti prioritetus, reikia atsakyti į du klausimus apie skubumą ir svarbumą. Pirmiausia, atsakome iki kada realiai reikia atlikti šį darbą? Tuomet – kokios bus pasekmės, jei (tuoj pat) nepadarysiu šio darbo? Šioje vietoje svarbu atkreipti dėmesį, kad pasekmės gali būti nebūtinai man, bet kitam kolegai, klientui, visai įmonei. Atsižvelgus į šiuos du faktorius – skubumą ir svarbumą – galime greičiau priimti sprendimą, ar užduotis šiuo metu yra mūsų prioritetas.
Prioritetų išskyrimas – tik vienas laiko valdymo iššūkis, tačiau peržiūrėjus darbo dieną, nesvarbu, kokios specialybės yra darbuotojas, iššūkių galima atrasti galybę. Laiko planavimo principų taikymas sumažina stresą ir nerimą, suteikia daugiau galimybių rinktis, padeda siekti tikslų, išlaikyti gerą reputaciją, suteikia kontrolės jausmą, padeda atsikratyti įvairių pasiteisinimų, kaip pavyzdžiui „nėra kada“, „dabar netinkamas metas“.