Šiais laikais būti tinklaraštininku yra madinga, įdomu ir net pelninga. Pakalbėkime apie tai, į ką reikėtų atsižvelgti, jei norite tapti sėkmingu „YouTube“ vaizdo įrašų kūrėju.
1. Tematika
Pirmiausia turėtumėte nuspręsti, ką norite pasakyti savo būsimai auditorijai. Jei norite kurti sėkmingą kanalo turinį, jis turėtų atitikti tris taisykles: tai įdomu jums, jūs tai gerai išmanote, tai įdomu kitiems žmonėms.
Jei gerai išmanote šiuolaikinę ekonomiką, papasakokite, kaip protingai investuoti pinigus, arba pasidalykite savo triukais, kaip pasidaryti dailų makiažą, jei su kosmetikos priemonėmis gebate daryti stebuklus.
„Moterų auditorijos dėmesį galima užkariauti tik tomis temomis, kurios jaudina ir domina kiekvieną iš mūsų. Šukuosenos, makiažas, kosmetika, savęs priežiūra, pirkiniai, namų dekoravimas, kulinarija, paslaptys ir naudingi kasdienio gyvenimo patarimai – būtent šios temos padėjo man rasti savo auditoriją“, – teigė populiari grožio tinklaraštininkė ir savęs priežiūros bei grožio kanalo „Iren Vladi paslaptys“ autorė Iren Vladi, turinti daugiau kaip 420 tūkst. prenumeratorių.
Jei konkrečios temos nesugalvojate, bet norite pradėti filmuoti vaizdo įrašus, tuomet egzistuoja dar vienas veiksmingas būdas, kaip pritraukti auditorijos dėmesį – pasigauti informacijos bangą ir skelti savo nuomonę ta tema, kuria visi diskutuoja. Kai kurie tinklaraštininkai sugeba iškilti būtent viešų skandalų ar šokiruojančių naujienų dėka.
2. Lakoniškas pavadinimas ir suprantamas aprašymas
Labai svarbu teisingai pasirinkti ir savo kanalo pavadinimą – juk pagal jį vartotojai dažnai sprendžia, pažiūrėti vaizdo įrašą ar eiti toliau. Kuriant kanalą, netiks pernelyg ilgi ar įmantrūs pavadinimai. Prisiminkite populiarių prekės ženklų pavadinimus – „Apple“, „Tesla“, „Dior“. Jie yra paprasti ir lengvai įsimenami. Jei trokštate išgarsėti patys, galite pavadinti kanalą savo vardu, o jei statymus darysite ant įdomios temos, akcentuokite būtent ją.
3. Išskirtiniai akcentai
Susigalvokite akcentus, kurie jus išskirtų iš kitų. Tik pabandykite įsivaizduoti, kiek jau egzistuoja tokių pačių grožio tinklaraštininkų. Jeigu jūs būsite kaip visi kiti ir tiesiog pasakosite apie naujausias kosmetikos priemones, rizikuosite paskęsti tarp įdomesnių projektų šiame segmente. Privalote atrasti kokį nors „cinkelį“, kuris pabrėžtų jūsų unikalumą.
Šie originalūs akcentai gali būti susiję su išvaizda, muzikiniu fonu ar grafiniu dizainu. Sugalvokite originalų įvadą, muzikinį intarpą, įdomų pasisveikinimą ar neįprastą vaizdo įrašo struktūrą.
4. Scenarijus ir vaizdo įrašų trukmė
Profesionalūs tinklaraštininkai scenarijus ruošia net dviejų minučių trukmės vaizdo įrašams. Kai kurie iš jų pasidaro planai kiekvienai sekundei: kokie konkretūs kadrai ir kokia seka turi pasirodyti. Tokia apgalvota prieiga pravers ir jums, jei norite kurti įdomų kanalą su kokybišku turiniu.
Anksčiau buvo manoma, kad idealiausia vaizdo įrašų trukmė yra 3 minutės, tačiau dabar daugelis kūrėjų filmuoja vaizdo įrašus, kurie vidutiniškai trunka 10 – 15 minučių. Pramoginiai vaizdo įrašai ir atsakymai į žiūrovų klausimus trunka kiek daugiau negu 5 minutes, o tinklalaidės ir transliacijos kartais gali tęstis 20 ir net 30 minučių.
5. Techniniai momentai
Žinoma, garsūs tinklaraštininkai naudoja profesionalias vaizdo kameras ir mikrofonus. Tačiau jei turite išmanųjį telefoną – flagmaną, kuris gali daryti aukštos kokybės garso bei vaizdo įrašus, pradžiai naudokitės juo. Stenkitės vengti foninio triukšmo arba pašalinkite jį specialiomis programomis. Taip pat pasirūpinkite tinkamu apšvietimu. Jei filmuosite patalpoje, galite naudoti įprastus baltos šviesos diodinius šviestuvus, fotoskėčius ar savadarbius atšvaitus iš folijos ir kartono. Pradėkite mokytis dirbti su vaizdo montažo programomis.
6. Reguliarumas
Tai būtinas bet kurio garsaus „YouTube“ autoriaus sėkmės komponentas. Susidarykite nuosavą naujų vaizdo įrašų įkėlimo grafiką. Kai kurie tinklaraštininkai pataria vaizdo įrašų pabaigoje paskelbti būsimo vaizdo įrašo datą ir temą – taip jūsų prenumeratoriai žinos, kada laukti naujos serijos.
Naujus vaizdo įrašus geriausia kelti darbo dienomis – duomenys rodo, kad žiūrovų aktyvumas padidėja būtent darbo savaitės pradžioje. Tinkamiausias paros laikas vaizdo įrašams skelbti yra nuo 9 iki 12 val. arba nuo 21 iki 23 val. Laikas nuo 18:00 iki 19:00 taip pat gali būti veiksmingas.
7. Žodžiai ir raktažodžiai
Vaizdo įrašų aprašymui pasitelkdami populiarius raktažodžius, galite pagerinti savo vaizdo įrašų padėtį paieškų sistemose. Socialinių tinklų rinkodaros specialistai pataria naudotis tokiomis paslaugomis kaip „Google Adwords“. Taip galite sužinoti, kaip dažnai vienas ar kitas žodis figūruoja vartotojų paieškų užklausose. Beje, pasitelkus dažniausiai naudojamus žodžius, savo kanalą svetainėje „YouTube“ galima išpopuliarinti netgi geriau negu svetainę – juk būtent vaizdo įrašų eilutės paieškų sistemose rodomos pirmiausia.
Raktažodžiai taip pat yra viena rezultatyviausių priemonių iškeliant savo kanalą vaizdo įrašų platformose. Raktažodžiai padeda sugrupuoti vaizdo įrašus pagal temas – paspaudus konkretų raktažodį, galima pamatyti visus vaizdo įrašus, kurių aprašymuose jis figūruoja.
8. Prenumeratoriai
Tinklaraštininkui reikia mylėti savo žiūrovus ir nuolat su jais bendrauti, juk „YouTube“ yra interaktyvi platforma, leidžianti nuolat palaikyti ryšį su savo auditorija. Įsiklausykite į savo kanalo prenumeratorius. Skaitykite komentarus po savo vaizdo įrašais ir pagal galimybes į juos atsakinėkite. Atgalinis ryšys su vaizdo įrašo herojumi visuomet padeda didinti populiarumą.
Atsižvelkite į savo žiūrovų interesus ir patarimus: kartais paprasti žmonės gali pakuždėti temą jūsų kitam vaizdo įrašui. Nereikia bijoti ir „heiterių“ – tų asmenų, kuriems jūsų vaizdo įrašai nepatinka. Turėkite galvoje: kai jūsų kanalas taps populiarus ir įdomus žiūrovams, būtinai atsiras ir tokių žmonių, kuriems jis užklius. Kritikos neišvengsite. Tačiau konstruktyvi ir pagrįsta kritika padeda tobulėti ir žengti pirmyn. Tai jūsų stimulas. Kita vertus, destruktyvi kritika yra jūsų sėkmės rodiklis.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt