Mes tikimės, kad mūsų vadovai bus įžvalgesni ir pastabesni nei eiliniai darbuotojai. Juk bosas tikrai turėjo pastebėti, kad naujame kontrakte už žaliavas permokame tiekėjui „A“, kai tiekėjo „B“ kainos 30 proc. mažesnės. Ir jis turi būti visiškai aklas, kad nematytų, jog Vilė iš apskaitos skyriaus tik apsimeta darbščiausia, o iš tiesų kas valandą laksto gerti kavutės ir nešioja paskalas. O skyriaus kuro išlaidos siekia lubas, nes Tomas su tarnybiniu automobiliu kas antrą dieną laksto pas savo panelę Klaipėdoje. Ir išvis, kaip bosas gali nesuprasti, jog darbus reikia organizuoti visiškai kitaip!
Jei jums rūpi įmonės, kurioje dirbate, gerovė ir pats esate tiesaus būdo žmogus, greičiausiai norite ištaisyti šitą neteisybę – imti ir pasakyti vadovui, kas negerai, ir kaip turi būti. Kita vertus, po tokio pokalbio jūsų santykiai su vadovu gali pašlyti, o blogiausiu atveju, jūsų dienos įmonėje gali būti suskaičiuotos.

Tad kaip pasielgti? Bandyti „pataisyti“ vadovą ir parodyti, kur jis klysta, ar saugiai pralaukti kol viskas anksčiau ar vėliau savaime išsispręs?

Pirmiausiai, prieš kalbėdami su vadovu, dar kartą įsitikinkite, kad jis tikrai padarė klaidą, kad jis tikrai nežino tam tikros informacijos, kad tai tikrai svarbu ne tik jums pačiam.

Paprastai vadovas žino daugiau

Atsiminkite, kad vadovai paprastai turi daugiau informacijos nei jūs. Kartais vadovas tik apsimeta, kad kažko nepastebi ar tiesiog nemato tikslo pavaldiniams aiškinti, kodėl daromi tokie jo sprendimai. Gali būti, kad tiekėjas „B“ nutekina informaciją konkurentams, Tomo draugė sunkiai serga ir vadovas iš geros širdies jam leido ją slaugyti, o Vilė... koks jam skirtumas, kiek ir su kuo kavą geria, kai darbai iš esmės padaryti?

Antra, paklauskite savęs – ar mano vadovas yra pakankamai atviras ir geranoriškas, kad galėčiau jam nurodyti jo klaidas? Kiek tikėtina, kad į mano žodžius bus atsižvelgta?

Kad ir kaip romantiškai skambėtų frazės „kovoti už teisybę“, kartais kovoti neverta. Jei dirbate su vadovu bent kelis mėnesius, greičiausiai jau galite numatyti, kaip jis ar ji linkę elgtis. Kalbėtis verta tik su žmogumi, kuris įsiklausys ir įvertins pastangas. Visais kitais atvejais rizikuojate sudalyvauti nemaloniame pokalbyje, po kurio niekas į gerą nepasikeis. Tad, ar verta išvis pradėti?

Jei kalbėti, tai – kaip?

Jei visgi matote, jog vadovo klaida svarbi ir gali turėti labai negerų pasekmių jam ir visai įmonei, kalbėkite su juo privačiai. Leiskite paskirti susitikimo laiką, kuris jam būtų patogus. Jei pradėsite diskutuoti apie vadovo elgesį ar klaidas viešai, vadovas gali pasijausti pažemintas ar puolamas. Ar jūs tikrai norite rizikuoti pradėti karą?

Kalbėdami su vadovu venkite asmeniškumų. Tegu jūsų kalboje lieka faktai: vardai, datos, skaičiai, įrodymai. Atskleiskite, kokios tikėtinos pasekmės ir nuostoliai. Būtinai pateikite bent vieną pasiūlymą, kaip keisti situaciją.

Kalbėkite pagarbiai ir konkrečiai – tai padidins tikimybę, kad vadovas įvertins jūsų pastebėjimus. Gal net apsidžiaugs, kad turi tokį atsakingą darbuotoją? Jei paaiškėtų, kad visgi klaidos nėra ir vadovas puikiai žino, kas vyksta, pagarbus pokalbis leis jums tiesiog pripažinti klydus ir ramiai grįžti prie savo reikalų.

Tačiau, jei vadovas audringai reaguoja į pastebėjimus ir net nesileidžia į diskusijas, patarčiau neeikvoti veltui energijos ir netrankyti savo kaktos į šią sieną. Patirtis sako, kad tai labai skausmingas procesas kaktos savininkui ir mažai reikšmingas sienai. Geriau susikoncentruokite į tai, kaip parodyti savo vertę, sustiprinti savo pozicijas įmonėje, o gal net pasidairykite karjeros galimybių kitose įmonėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)