Pirmiausia – kitaip pažvelgti į turimą darbą
K. Stankutės istorija primena daugelio jaunų merginų gyvenimus. Po mokyklos baigimo buvo pasirinktos teisės ir valdymo studijos Mykolo Romerio universitete. „Tuo metu studijuoti iškart po mokyklos buvo natūralus dalykas. O aš, neilgai trukus, pajutau, kad šios studijos – ne mano vieta. Tačiau nenorėjau likti nesuprasta artimųjų ir studijas baigiau, o vėliau ir įsidarbinau pagal įgytą išsilavinimą“, – apie įprastinį jauno žmogaus receptą pranešime žiniasklaidai kalba estetikos specialistė.
Mergina dirbo keliuose bankuose, o paskutinėje darbovietėje itin kilo karjeros laipteliais. Karjerą ji pradėjo banko klientų aptarnavimo skyriuje, o po kurio laiko jau darbavosi su privačiais klientais – tapo asmenine bankininke – taip nejučia prabėgo 7 metai.
„Ir nors buvo sudarytos visos sąlygos tobulėti, planuotis savo laiką – kiekvieną dieną keltis į darbą buvo kančia, vis sunkiau atrasdavau motyvacijos.
Pirmiausia, ką dariau, tai bandžiau į savo darbą pažvelgti iš šalies – gal aš galėčiau dar labiau patobulėti kaip specialistė, pavyzdžiui, lavinti užsienio kalbos žinias; gal kitame skyriuje yra pozicija, kuri mane motyvuotų dirbti; gal galėčiau pakalbėti su vadovu ir pasiūlyti žingsnių planą, ką dar galėčiau pagerinti įmonės veikloje, o už tai, metų pabaigoje, būčiau įvertinta?
Mano kolegėms bent vienas iš šių būdų galų gale pasiteisindavo, o aš vis tiek jaučiausi ne savo vietoje. Su draugu ėmėme daugiau atostogauti – galvojau, gal tai tiesiog nuovargis, dėl kurio vos atsikeliu ir sunkiai randu jėgų nueiti į darbą? Visgi pozityvus pokytis po atostogų išlikdavo tik keletui dienų – po kurio laiko vėl grįždavau į tą patį minčių kalėjimą“, – pasakoja K. Stankutė.
Apgalvoti žingsniai link pokyčių
Visgi merginos patirtis bankinėje sferoje padėjo į savo padėtį pažvelgti racionaliai. „Supratau, kad negalima imtis radikalių veiksmų – turiu jiems pasiruošti. Kad ir kaip norėtųsi nerti į pokyčius stačia galva, visų pirma, reikėtų peržiūrėti finansus – analitikai rekomenduoja turėti susitaupius 6 mėnesių atlyginimą, kas realybėje ne visuomet realu. Bet prieš perkant naują suknelę vertėtų savęs perklausti, ar tikrai jos reikia“, – teigia K. Stankutė.
Kitas svarbus aspektas, pasak grožio specialistės, ruoštis naujam karjeros etapui palaipsniui. Jei norima išlikti toje pačioje sferoje, bet, pavyzdžiui, kurti savo įmonę ar individualų prekės ženklą, vertėtų nemesti darbo, o skirti bent kelias valandas po darbo ar savaitgaliais papildomam įdirbiui, strateginiam planui, išskirtinumo kūrimui, kontaktų vakarams ar pan. Tai galioja ir, jei siekiama įsitvirtinti naujoje sferoje – ieškotis kursų ar studijų, kurias būtų įmanoma derinti su esama darboviete. Taip ne tik bus sumažinamas stresas dėl pajamų, bet pamažu ir susidėlios logiškas, o ne emocijomis paremtas planas, kuris padės pasitikti naują karjerą tam pasiruošus.
„Aš nuoširdžiai sau atsakiau, ką noriu veikti gyvenime – tai buvo grožio sritis. Paskyriau daugiau nei metus tobulėjimui – baigiau masažo mokyklą, kur išmokau daryti limfodrenažinį, anticeliulitinį ir klasikinį masažus. Tuomet ėmiau svarstyti, o kuo aš būsiu išskirtinė, kuo skirsiuosi nuo kitų masažistų?
Taip atradau LPG technologiją – ši šiuolaikiška technologija itin žinoma pasaulyje, tačiau dar gan nauja pas mus. Pasidomėjau, kad šių procedūrų metu natūraliu būdu šalinami nereikalingi kūno riebalai, lyginamas celiulitas, aktyvinamas endogeninis kolagenas, elastinas, hialurono rūgštis – taip tvirtinama kūno bei veido oda ir supratau, kad tai – ko ieškojau“, – savo istorija pasidalijo jauna specialistė.
Nepasimesti pokyčiuose
Anot K. Stankutės, iš šalies viskas skamba gan paprastai, bet dažniausiai už kiekvieno pokyčių žingsnio laukia nauja baimė ar iššūkis.
„Reikia kiekvieną akimirką tikėti savo idėja ir klausyti savo vidaus. Man nepavyko gauti paskolos, bet tuomet mane palaikė gyvenimo partneris ir investavo į mano viziją. Taip išsinuomojau patalpas ir įsigijau vieną LPG aparatą. O juk galėjau lengvai nuleisti rankas ar laukti iki begalybės“, – atvirai dalijasi mergina.
Taip pat itin svarbu apgalvoti naujo verslo rinkodaros, komunikacinius sprendimus, kad prekės ženklas neištirptų rinkoje.
„Iš pat pradžių žinojau, kad investuosiu į svetainės kūrimą, komunikaciją feisbuke ir instagrame – tai padėjo ne tik susikurti pastovų klientų ratą, tačiau jau ir planuoti įmonės plėtrą. Bet svarbiausia – nebijoti klaidų – jų netgi privalo būti, nes tik taip sukaupiama patirtis“, – drąsina ir kitas merginas žengti svajonės link.