Santechnikos paslaugas teikiantis A. Kananavičius karantino pradžioje tikėjosi sumažėjusio užsakymų skaičiaus, tačiau kaip pats teigia – net savaitės atostogų, kurioms buvo iš anksto nusiteikęs, neprireikė.
„Atrodo, kad žmonės pradėjo tik dar intensyviau tvarkytis, spęsti namuose užsilikusius darbus. Veiklos stygiaus nespėjau pajusti, nes buvo ir iš seniau užsilikusių objektų, ir naujai atsiradusių santechnikos darbų užsakymų. Pandemija mano darbų visai nepaveikė. Aišku, su klientu bendraujame per atstumą, rankos vienas kitam nespaudžiame. O vos tik pašvelninus karantino sąlygas, užsakymų atsirado tiek, kad būtų galima ir naktimis dirbti“, – pranešime žiniasklaidai teigia dešimt metų santechniku dirbantis A. Kananavičius.
Panašia patirtimi dalijasi ir aplinkos tvarkymo darbus atliekantis O. Griška. Anot specialisto, genėti medžius, prižiūrėti veją ar tvarkyti kiemuose esančius takus karantino metu teko taip pat intensyviai, kaip ir anksčiau.
„Keli klientai pačioje pradžioje užsakymus atšaukė, matyt – išsigando, tačiau bendrai darbų kiekis nesumažėjo. Žinoma, žmonės laikosi atstumo, tačiau taip elgiasi gal tik pusė klientų. Kita pusė drąsiai sveikinasi ir net norėtų ranką paspausti. Bet kuriuo atveju, dirbame saugiai, gyventojų kiemuose dėvime ir kaukes, ir pirštines. O daugiau – niekas nepasikeitė. Šia veikla užsiimu ne pirmus metus, todėl jei ne nauji, tai bent nuolatiniai klientai darbo visada pasiūlys“, – teigia aplinkos tvarkymo specialistas O. Griška.
Išbando įvairius savireklamos būdus
Visgi, ne samdomą, o darbą sau pasirinkę specialistai sutinka, kad įdirbis kaupiant savo klientų bazę karantino metu tapo esminiu privalumu. Tenka pasitelkti ne vieną priemonę, norint apie savo paslaugas pranešti potencialiems klientams. Anot specialistų, jei žinia apie tavo atliekamą kokybišką darbą ima sklisti iš lūpų į lūpas, tai – didžiausias pasiekimas. Tačiau iki tol tenka nemažai pasistengti.
A. Kananavičius ir O. Griška teigia išbandantys ir „Google“ paieškos reklamas, ir skelbimų portalus, ir socialinių tinklų grupes. „Šiuo metu išbandau dar ir mobiliąją programėlę „Discontract“, kurioje registruojasi namų priežiūros darbus siūlantys specialistai. Matau, kad žmonės pamėgo tokias programėles, siunčiasi į telefonus, nes jos nemokamos, o ir naudoti patogu – paspaudi ir išsikvieti santechniką ar užsakai kitą paslaugą. Man, kaip paslaugų tiekėjui, taip pat palengvina darbus, čia matau visus savo užsakymus, gaunu klientu atsiliepimus, nereikia rūpintis ir apmokėjimu, kurį gaunu po kiekvieno užsakymo, o ir automatiškai išrašomos ir išsiunčiamos sąskaitos faktūros – viskas automatizuota“, – pasakoja santechnikas A. Kananavičius.
O. Griška taip pat pastebi, kad darbas sau pradžioje reikalauja didesnio įdirbio, o vėliau – pakanka išlaikyti aukštą paslaugų kokybę ir išlikti matomu bei lengvai pasiekiamu.
„Pradedančiajam specialistui sunkiau kaip ir visiems. Svarbu investuoti į gerus įrankius, o su patirtimi ir gerais rezultatais ateina ir dažni užsakymai, ir nuolatiniai klientai. Žmonės tausoja savo darbo ar laisvalaikio laiką, todėl vieną kartą išbandę aplinkos tvarkymo paslaugas, jei gali sau leisti, įpranta jas užsisakinėti ir toliau“, – teigia aplinkos tvarkymo specialistas.
Darbe sau – daugiau įvairovės
Tokį pradedančiojo specialisto kelią jau seniai praėjęs A. Kananavičius teigia nė kiek nesigailintis sprendimu dirbti sau. Jis sutinka, kad samdomas darbas turi savų privalumų, tačiau paties pasirinktas kelias šiuo metu teikia daugiau galimybių ir laisvės.
„Vieniems patinka dirbti griežtai nustatytu darbo laiku ir per daug nesinervinti, ar darbas atliktas iki darbo valandų pabaigos, ar nusikelia į kitą dieną. O man tokiame samdomame darbe per daug monotonijos. Dirbdamas sau, viską atlieki, planuoji, skaičiuoji pats – taip ir mokaisi, ir tobulėji. Taip pat gali planuoti dienos laiką, kaip tau ir užsakovui patogu, nereikia prisirišti prie 8 valandų darbo dienos. O ir užsidirbti tokiu būdu nėra sunku, vidutiniškai bent 1000–1200 eurų tikrai gauna kiekvienas“, – teigia santechnikos specialistas.