Vandens tiltai – pasaulyje dar gana neįprasti statiniai, atliekantys laivybos kanalų funkcijas. Jie tiesiami per upes, slėnius, geležinkelius, paprastus kelius. Pačiu populiariausiu laikomas Magdeburgo vandens tiltas Vokietijoje. Jis ne tik ilgiausias, bet pripažintas pačiu įspūdingiausiu. Nuo viduramžių pastatytais akvedukais buvo tiekiamas vanduo miestams ir tik nuo XVII a. jie buvo naudojami kaip keliai, vandens kanalai.

Magdeburgo vandens tiltas

Pirmasis ilgiausias akvedukas, siekiantis net 662 m ilgį, buvo pastatytas 1896 m., tačiau XXI a. jį nukonkuravo Magdeburgo tiltas. Jo pagrindinė funkcija - jungti Elbės upėje susikertančius Elbės ir Mitelando kanalus. Tai pats ilgiausias vandens akvedukas pasaulyje, kurio ilgis – 918 m.

Pastačius šį tiltą, sunkumų laivyboje nebuvo išvengta. Dviejų kanalų, susikertančių minėtoje upėje, vandens lygis buvo aukštesnis nei pačios upės. Būtent dėl šios priežasties laivai turėdavo plaukti 12 km apylanką. Vokietijos valstybė nusprendė, kad laivybos pramonė upėmis yra svarbi šaliai, todėl jau 1997 m. buvo pradėti tvarkymo darbai. Šešerių metų rekonstrukcija valstybei kainavo 500 mln. eurų. Iš naujo tiltas buvo atidarytas 2003 m. spalio mėnesį.

Pontcysyllte tiltas

Šis akvedukas buvo pastatytas D. Britanijoje 1795 – 1805 m. Tuo metu tai buvo vienas didžiausių pasaulio inžinerijos pasiekimų. Šiandien šiam tiltui daugiau nei 200 metų, jis laikomas ilgiausiu visoje šalies teritorijoje bei yra įtrauktas į Pasaulio paveldo sąrašą.

Jo ilgis 307 m, plotis – 3,4 m, gylis – 1,6 m. XIX a. pirmoje pusėje tiltas turėjo svarbią ekonominę reikšmę šalies regionui: anglies gavybai, metalo apdirbimo, kalkių gamybai ir klinčių karjerams. Visgi šiandien šis vandens kanalas nebėra naudojamas pagal savo pirminę paskirtį, tačiau kasmet pritraukia daug turistų.

Bartono Swingo tiltas

Tai pirmasis ir vienintelis nuleidžiamas vandens tiltas pasaulyje. Pastatytas jis buvo dar 1894 m. ir yra laikomas vienu svarbiausiu Viktorijos laikų inžinerijos pasiekimu. Akvedukas atlieka svarbią kelto funkciją visame Mančesterio regione, juo keltis gali ir mažos valtelės, ir dideli laivai. Nors anksčiau šis tiltas buvo tik akmeninė struktūra, žmonės greitai suvokė, kad nuleidžiamas vandens tiltas yra būtinybė jų krašte.