Ar dažnai lankotės parduotuvėje? Ar sugebėtumėte ten apsilankyti tik vieną kartą per mėnesį? Pirkėjų elgesio tyrimai rodo, kad kuo rečiau lankotės parduotuvėje – tuo mažiau išleidžiate.

Knygoje „Pigiausia Amerikos šeima“, autoriai Steve ir Annette Economides pasakoja, jog didžiųjų prekybos centrų valdytojai nuolat užsakinėja sociologines apklausas ir vykdo kitus tyrimus, kad sužinotų kaip savo pirkėjus „priversti“ pirkti daugiau. Galbūt tai nieko naujo, bet, ar žinojote, kad didžiųjų pardavėjų tikslas – pasiekti, kad kiekvieno apsilankymo metu jūs nusipirksite nuo 6 iki 10 prekių, kurių neplanavote pirkti. Kalbant paprasčiau, jų tikslas paskatinti jus pirkti tai, ko jums iš tiesų nereikia.

Economides šeima patys atliko savo nepriklausomą tyrimą: apklausė 4200 pirkėjų, kurie keturiolikoje skirtingų miestų pirko apie 30 tūkst. prekių ir štai ką jie sužinojo:

  • apsilankymas parduotuvėje vos dėl vieno kito produkto dažniausiai baigiasi su 54 proc. daugiau pirkinių nei jie planavo;
  • 47 proc. apklaustųjų parduotuvėje lankose 3-4 kartus per savaitę;
  • spontaniški pirkiniai sudaro apie 50 – 67 proc. visų pirkinių kiekio;

Autoriai padarė išvadą: kuo dažniau lankotės parduotuvėje – tuo daugiau išleidžiate.

Pastaruosius 25 metus Steve ir Annette į parduotuvę užsuka tik kartą per mėnesį arba tik 12 kartų per metus. Kartais iškyla būtinybė nusipirkti vieno ar kito produkto, bet to jie stengiasi išvengti ir daro tik išskirtiniais atvejais, o jų metu laikosi griežtos disciplinos. Įprastų apsipirkimų metu jie perka visko ko širdis geidžia.

Knygos autoriai pataria patiems praktiškai išmėginti tokį apsipirkimo būdą. Nebūtinai sekti jų pavyzdžiu, galima pamėginti kelis mėnesius vis rečiau apsilankyti parduotuvėje ir stebėti, kaip tai veikia jūsų išlaidas maistui.

Patarimai norintiems apsipirkti tik kartą per mėnesį:

  1. Pasiruoškite pirkinių sąrašą. Sąrašas privalo būti gerai apgalvotas. Economides šeima preliminariai apgalvoja ir savo maitinimosi planą mėnesiui į priekį, tad žino, kiek kokių produktų jiems reikės
  2. Rinkite nuolaidų kuponus. Didesnę jų dalį galėsite panaudoti apsipirkdami. Įrodyta, kad vidutinio amerikiečio piniginėje nuolat būna nuolaidų kuponų, kuriuos jis vis pamiršta panaudoti.
  3. Jei tik įmanoma, neimkite su savimi į parduotuvę mažų vaikų, nes jie itin neatsparūs prekybos centrų reklamos vilionėms. Pardavėjai dažnai vaikus naudoja kaip priemonę tėvus paskatinti pirkti daugiau. Vaikams parduotuvėje nėra ką veikti, apsipirkinėti jie galės paūgėję, tačiau nelaikykite jų atskyrę nuo pasaulio – pamatyti kas yra parduotuvė jie privalo.
  4. Nepirkite iš vienos parduotuvės. Kadangi prekybos centre lankysitės tik kartą per mėnesį, tad galite sau leisti iš karto apvažiuoti kelias parduotuves prieš tai susižinojus, kur kokios nuolaidos – taip dar daugiau sutaupysite.
  5. Pirmiausia vartokite greitai gendančius produktus, kad netektų vėl eiti jų nusipirkti. Planuokite savo pirkinius ir vartojimo įpročius. Nepamirškite, kad šaldiklyje galima laikyti ne tik mėsą.

Daugeliui skeptikų pirmiausia kyla klausimas dėl šviežių vaisių ir daržovių atsargų. Knygoje rašoma, kad svarbiausia išmokti tinkamu laiku viską vartoti: bananai ir vynuogės suges per savaitę, po jų valgykite kriaušes, salotas, agurkus – šie gali palaukti ir dvi savaites. Obuoliai, kopūstai, ridikėliai, apelsinai nesugedę išlieka visą mėnesį.

Akivaizdu, kad vienam tokiam apsipirkimui sugaišite daugiau laiko nei bandydami ten apsilankyti tik kartą per savaitę, bet skirtumą pajaus jūsų piniginė.